Picture

volvo

PB

Märklin kran 46715

Hej alle.

Har lige købt en Märklin kranvogn nr 46715 digital på nettet.

Ved prøvekørslen viser det sig at motorerne kun kører ca 10 sekunder af gangen hvorved man må trykke på MS retningsknappen for at få motorerne til at køre igen. De kører så yderligere ca 10 sek for atter at stoppe. Er dette normalt? Motorerne er sk piezo -typer så de er meget små og skrøbelige. Håber der er nogen herinde som har hørt om fenomenet som kan give en forklaring. Sælgeren havde aldrig selv prøvet maskinen så han viste ingenting sagde han.

Der var ingen manual med. Ved nogen hvor man kan få fat i en sådan ?

Like 0 kan lide

Picture

pa-pauls

PB  Hjemmeside

Hei Smile

Fra 46717 manual side 11 :

Bevægelsene standser automatisk efter 10 sekunder, hvis der ikke udføres andre køretrinsinformationer på styreenheden.

Bevægelsen genoptages, når dreijekontakten sættes på "0" og derefter dreijes op igen...

Jeg antar det samme gjelder for din vogn 46715 Wink

Pål Paulsen, Norge
http://www.mamut.com/pp_train

Like 0 kan lide

Picture

Arne

PB  Hjemmeside

Hej

Jeg ejer også 46715, og jeg kan bekræfte at det samme gælder min 46715 kran.

Det burde dog være muligt at genoptage aktionen ved bare at kører ned til 0, og op igen - eller skifte et par trin ned og op igen, inden den er nået de 10 sekunder. Smile

Dog kører jeg med Intellibox'en, og ikke MS - så kan ikke love at det samme gælder for MS'en. Wink

Med venlig hilsen,
Arne

Märklin, H0, C&M @ Intellibox

Like 0 kan lide

Picture

volvo

PB

"Arne" skrev:
HejJeg ejer også 46715, og jeg kan bekræfte at det samme gælder min 46715 kran.Det burde dog være muligt at genoptage aktionen ved bare at kører ned til 0, og op igen - eller skifte et par trin ned og op igen, inden den er nået de 10 sekunder. :-)Dog kører jeg med Intellibox'en, og ikke MS - så kan ikke love at det samme gælder for MS'en. Wink

Hej Arne

Har netop testet min kran og ja man kan forlænge "køretiden" ved at sænke eller hæve et par køretrin inden "tiden er ude" dog har jeg lagt mærke til at kranhuset bliver meget varmt så der er nu nok en grund til disse tidsgrænser skulle jeg tro. Man skal også vide at hvis man svinger kranen rundt 360 grader fra "hvilepositionen" på fladvognen så er der et stop precis inden bommen når fladvognen så man bliver nød til at køre hele vejen tilbage igen til "hvilepositionen".......bagateller, ok men alligevel. Nu fik jeg aldrig nogen manual med så ok det kan jo stå der.

Like 0 kan lide

Picture

Frank F

Vamdrup

PB  Hjemmeside

Manualen til kranen finder du på den følgende side :

http://www.sporskiftet.dk/node/1587

Her finder du også et par billeder af kranens indre opbygning.

Manualerne til 46715/46716/46717 kranerne med Piezo-motorer er ens.

Der er faktisk lavet yderligere en kran med nr 46718, som er produceret

specielt til Conrad (http://www.conrad.de)

Se dette Link :

http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/?~template=pcat_product_det...

Er dog set til salg andre steder.

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.12 ) • ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide

Picture

volvo

PB

"volvo" skrev:
"Arne" skrev:
HejJeg ejer også 46715, og jeg kan bekræfte at det samme gælder min 46715 kran.Det burde dog være muligt at genoptage aktionen ved bare at kører ned til 0, og op igen - eller skifte et par trin ned og op igen, inden den er nået de 10 sekunder. :-)Dog kører jeg med Intellibox'en, og ikke MS - så kan ikke love at det samme gælder for MS'en. Wink
Hej ArneHar netop testet min kran og ja man kan forlænge "køretiden" ved at sænke eller hæve et par køretrin inden "tiden er ude" dog har jeg lagt mærke til at kranhuset bliver meget varmt så der er nu nok en grund til disse tidsgrænser skulle jeg tro. Man skal også vide at hvis man svinger kranen rundt 360 grader fra "hvilepositionen" på fladvognen så er der et stop precis inden bommen når fladvognen så man bliver nød til at køre hele vejen tilbage igen til "hvilepositionen".......bagateller, ok men alligevel. Nu fik jeg aldrig nogen manual med så ok det kan jo stå der.

Nu har jeg haft kranen skilt ad og kan konstaterer at der sidder en "stopklods" som skal forhindre at ledningerne under kranen snor sig og til sidst går af. Altså skal det være sådan. Et tips hvis der nu er nogen som er lige så nysgerrig som mig: Kranhuset løsnes ved at stikke en tynd skruetrækker ind under plastikhagerne på kranens FREMSIDE og løfte op i kranhuset samtidig som der skal bøjes noget bagover. Pas på her er tale om meget skrøbelig plastmateriale.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.