Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Lokomotivet nr. 104

Fik det nye nr. af Lokomotivet i postkassen i dag. Bladet fortsætter i hvert fald året ud nu.

Der står mange spændende ting. Bl.a. er der en artikel med oprangeringer i epoke IVa. Og en beskrivelse af anlægget under opbygning på Teknisk Museum. Og for gør det selv manden er der en artikel om bygning af en DII-maskine.

Der er en bog mere på vej fra Lokomotivet nemlig om "DSB 1950-1969", den "gyldne periode" i epoke III, som en hel del af os interesserer os for.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Nordbyen

Ingeniør

Indlæg: 137

PB

Tak for venlig opdatering. Epoke IVa, det er lige mig, så det er en god anledning til at "støtteopkøbe" Lokomotivet. Jeg må hellere strakt melde mig til dem, som abonnent.

__________________

Christian Nordbyen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Nordbyen" skrev:
Tak for venlig opdatering. Epoke IVa, det er lige mig, så det er en god anledning til at "støtteopkøbe" Lokomotivet. Jeg må hellere strakt melde mig til dem, som abonnent.

Det var så lidt, jeg synes der lige skal gøres lidt for sagen.

Prisen for de to kommende nr. er 250 kr.

I mange tilfælde er det ikke engang hvad prisen er, når vi fx køber en vogn fra en af producenterne.

Vi er en del der krydser fingre for at Lokomotivet fortsætter med at udkomme. Banen og Lokomotivet supplerer hinanden rigtig fint op. Og kører man dansk, hvad mange af os gør, så er der en hel del at hente.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

hej!

Ja endnu et nummer med mange gode informationer - et rigtigt "gemmenummer" til biblioteket. Et nummer, man kan komme tilbage til, efter oplysninger i lang tid fremover.

Sådan skal dte være.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Så er bogen "DSB i årene 1950-1969" udkommet fra Lokomotivets forlag.

Der er rigtig mange fine fotos og beskrivelser med. Nogen af billederne har været vist før i andre sammenhænge, men der er også en del jeg i hvert fald ikke er rendt ind i tidligere.

Der er fotos til en masse rigtig god inspiration til modelbanen Laughing out loud

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.