Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

Lokomotivet? Kører det stadig?

Hej sporskiftere.

er der nogen der ved om Lokomotivet stadig lever eller om de har stoppet deres magasin efter maj nummer 92?

Mvh Frben.

__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Lokomotivet skulle gerne leve i bedste velgående. Kigger man på deres hjemmeside, så står nr. 93 til at udkomme her i september 2008. Men det står ikke først på siden, man skal lede lidt efter det (kan ikke linke direkte).

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Lokomotivet skulle stadigvæk være på banen, efter deres lille pause Smile

Der kommer nyt nummer her i løbet af september:

http://lokomotivet.dk/nyt/nyt2.htm#92

De har altid udgivet bladet i marts, maj, september og december, således at udgivelsestakten er lidt skævvredet.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Det er på vej - Torben Andersen kommer jo i klubben og jeg har set korrekturen af bladet for en lille måneds tid siden ;o)

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Møtrik

Indlæg: 619

PB

"Frben" skrev:
Hej sporskiftere. er der nogen der ved om Lokomotivet stadig lever eller om de har stoppet deres magasin efter maj nummer 92? Mvh Frben.

Har lige fået mit eksemplar ind af døren

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Har også lige fået nr. 93 ind af brevsprækken.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Hvis man skal sige noget, så synes jeg Banen er ved at komme særdeles godt med i forhold til Lokomotivet (holder dem begge). Ikke mindst mht. artikler om dansk i både model og 1:1. Lokomotivet er et godt blad, men det er ved at være suppe kogt på et gammelt ben (hvilket også kan være ok).

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frben

Inspektør

Indlæg: 203

PB  Hjemmeside

generelt syntes jeg at lokomotivet har kørt sig selv ud på et sidespor.

det glæder for alle virksomheder, selv store som små at forny sig og være klar med det nyeste. men lokomotivet har en tendens til at skrive om det, banen skrev om i forrige nummer. og det syntes jeg er ærgeligt. de har selvfølgelig også gode artikler, f.eks. med sukkerstationen o.a.

Men af et blad i A4 format, så er der egentlig ikke særlig meget tekst, da de fleste sider er fyldt med store billeder og reklamer.

og så har de også større linie afstand end banen. Så siger nogen at der er fordi banen har mindre hæftestørrelse. og det er jo også ganske rigtigt, men banen nr. 106 er på 132 sider i forhold til 48 sider i lokomotivet og cirka omregnet til banen hæste så er det omkring 100 sider i lokomotivet.

hvor er læseværdien størst?

det skal dog stadig siges at lokomotivet fremover altid er velkommen i men postkasse.

Mvh Frben.

__________________

Fantasien sætter ikke grænser, det gør pengepungen

Besøg Faldtsted

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hej!

Nu udkommer "lokomotivet" kun halvt så mange gange som "Banen", så det siger sig selv, at "Banen" kan nå at få nogle nyheder med i et nummer før end næste nummer af "lokomotivet" udkommer.

Personligt finder jeg, at der er meget mere "blivende" information i "lokomotivet". Jeg bliver da i hvert fald ved med at finde informationer i de gamle numre. "Lokomotivet" behøver slet ikke på samme måde som "Banen" at være et nyhedsorgan. De første numre efter pausen har dog været lidt forskellige fra det vanlige, og det tror jeg bestemt er fordi, redaktionen har følt, at der var "noget at samle op på" i den melelmliggende periode.

For mig betyder det, at de udfylder hver sin rolle. De har da også helt klart hver især deres helt egen redaktionelle stil.

Der er jo ingen grund til at udgive to næsten ens skrifter. Og det gør man da heller ikke.

mvh

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Netop de store billeder er en rigtig god grund til at holde Lokomotivet.

Banens A5-format er ikke velegnet til fotos, der nemt bliver frimærkestørrelse.

Iøvrigt burde Banen også forære Flemming Søeborg et stativ. Fotografierne fra hans iøvrigt udmærkede anlægsreportager er under al kritik.

Når det er sagt har Banen oppet sig væsentligt og artiklerne fra Hans Gerner og Erik V er særdeles gode.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Dampfmeisteren" skrev:
Når det er sagt har Banen oppet sig væsentligt og artiklerne fra Hans Gerner og Erik V er særdeles gode.

Ja det var især dette jeg tænkte på, men også anmeldelserne af modeltog, specielt det danske Wink Banen er faktisk også ved at blive et blad nu, man kan læse igen og igen.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.