Kan supplere op med at skrive at CP-vognen blev brugt som togførervogn, efterhånden som de gamle to-tre/aklsede personvogne ikke kunne mere, og fordi togførerne protesterede over komforten i de gamle vogne. Dvs. sidst i dampdriftens tid. At der er en CP med på foto fra 1952, skyldes helt klart at N-maskinen er ude for at blive prøvekørt, da den lige er blevet leveret og at der derfor skulle være en lidt "finere" vogn med til medfølgende personale.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Ole
Indlæg: 246
Bogievognene ser ud til at være CP og den 2-akslede er en CX eller CXM.
I alle tilfælde ser det ud til at de fungerer som togførervogne.
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
Ty2 406
Frederikssund
Indlæg: 131
Hej.
På billede 1 er det en Cp-vogn efter N-maskinen.
Billede 2 er det en Cu-vogn.
Billede 4 er det også en Cp-vogn.
Det var meget almindeligt at DSB brugte gamle personvogne, som ikke endnu var udrangeret. Men som man mente ikke tidsvarende til togfører vogne.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Kan supplere op med at skrive at CP-vognen blev brugt som togførervogn, efterhånden som de gamle to-tre/aklsede personvogne ikke kunne mere, og fordi togførerne protesterede over komforten i de gamle vogne. Dvs. sidst i dampdriftens tid. At der er en CP med på foto fra 1952, skyldes helt klart at N-maskinen er ude for at blive prøvekørt, da den lige er blevet leveret og at der derfor skulle være en lidt "finere" vogn med til medfølgende personale.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.