Der var på et tidspunkt en tråd om at benytte sensore fra Conrad.de eller SMD dioder. Det kom bare aldrig frem præcis hvad de "hed" de forskellige. Er der en af jer der ved hvad man kan bruge istedet for Uhlenbrocks egen sensor. Jeg har været inde at se på Elektronik lavpris hjemmeside, men for mig som ikke elektroniknørd er det umuligt at finde ud ahvad der fungerer som led ir.
hilsen Torben
Hej Torben.
De to Ir-sensore som er vist på billedet, er det sammen som et sæt fotoceller. Du kender det fra en butik, når du går igennem døren, siger det ding dong i baglokalet. De skal sættes op sådan, at når et tog passere igennem dem, skygger den ene sensor for den anden sensor. På den viste pakke, kan du se at den indeholder 2 enheder. I posen ligger der 4 små runde sensorer, det er 2 sender enheder og 2 modtager enheder.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.
Busk
Så langt er jeg med
Men kan jeg benytte for eksempel disse? Hvis ikke hvad skal jeg gå efter produktmæssigt?
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=92359
Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner
Ole Vedel
Dem i posen fra Uhlenbrock er L-32P3C fra Kingbright. Jeg har det fra Uhlenbrock.
Det er en IR fototransistor.
Jeg har brugt en smd som hedder KP-1608P1C også fra Kingbright.
Mange andre kan bruges når bare IR området er tæt på, og modtage vinkel ikke er for smal, men da afstanden mellem IR led og IR trans kun er få mm. ved Lissy er det ikke så kritisk.
Mvh. Ole Vedel
Ole Vedel
Nej Det er IR led, ikke IR trans.
Mvh. Ole Vedel
Busk
Det vil sige at jeg så kan bruge disse?
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=92374&language=ut
hilsen Torben
Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner
Ole Vedel
De 2 med Wl på 940 vil jeg tro vil virke med Lissy, men det er jo 3 og 5mm hus.
Hvorfor bruger du ikke Uhlenbrocks som følger med modtageren ?
Ideèn med at bruge andre var jo at det sku være smd, for at gøre dem mindre synlige !
Mvh. Ole Vedel