Der er i dag i dagbladet for Glostrup, Brøndby og Vallensbæk en artikel om det københavnske letbaneprojekt.
Transportministeren lover nu efter 10 års tovtrækkeri, at give 1,5 milliarder til en ny letbane. Nu skal kommunerne ud og finde de resterende 2,2 milliarder.
I flg. artiklen er der bred enighed om at projektet skal gennemføres, men der nævnes ikke noget om letbanen skal forbindes med S-banen.
__________________
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er kun godt at projektet bliver hevet frem af skrivebordsskuffen igen, nu hvor Århus får sin letbane, og Aalborg ser ud til at være på vej også.
Der er i hvert fald god brug for det derovre, og det vil forhåbentlig føre med sig at vejtrafikken bliver aflastet. Der er efterhånden blevet en meget meget stor vejtrafik igennem Københavnsområdet.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Henrik PS
Indlæg: 78
Letbanen vil ikke få direkte forbindelse med S-banen, det bliver muiligt at skifte ved ved Lyngby, Buddinge, Herlev, Glostrup, Vallensbæk og Ishøj stationer. Du kan i øvrigt læse mere på: http://www.letbaner.dk. Projektet der er vist der adskiller sig dog lidt fra det der blev offentliggjort på i pressen.
Min søn er blevet for gammel til at lege med tog - det er jeg ikke! - Henrik