Picture

drdisk

IT Administrator

Indlæg: 50

PB

Lenz LG100 Brake Module

Er der nogle der har erfaring men Lenz LG100 Brake Module

Når man bruger LG100 er det muligt at aktiverer funktionerne på toget så som lys og lyd når det er stoppet af modulet.

__________________

John Kristiansen
H0, dansk epoke III, IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

Nu er det noget tid siden jeg har haft fat i sådan en Lenz fætter, men jeg mener helt bestemt at man IKKE kan styre lys, lyd m.v. på det tog, der holder for rødt.

Og i øvrigt velkommen til.

Like 0 kan lide
Top

Picture

drdisk

IT Administrator

Indlæg: 50

PB

Det tænkte jeg nok, det er jo også den letteste måde at lave et bremsemodul på.

Så kan jeg selv lave det, men det ville være noget smartere hvis funktionskommandoerne blev overført til bremsemodulets output.

Tak for velkomsten

__________________

John Kristiansen
H0, dansk epoke III, IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"drdisk" skrev:
Det tænkte jeg nok, det er jo også den letteste måde at lave et bremsemodul på.Så kan jeg selv lave det, men det ville være noget smartere hvis funktionskommandoerne blev overført til bremsemodulets output.Tak for velkomsten

Efter, hvad jeg har hørt skulle et bremsemodul blot udsende en ren DC på sporet. Dette opfatter lok-dekoderen som bremsesignal og bremser lokomotivet ned. Så holder den tete, er et bremsemodul vist yderst simpelt opbygget.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 594

PB  Hjemmeside

"Skott" skrev:
Efter, hvad jeg har hørt skulle et bremsemodul blot udsende en ren DC på sporet.

Ja, det er Märklins måde at bremse på. Lenz gør det anderledes.

Jeg mener at den Lenz boks udsender et digitalt signal til en bestemt lokadresse, som alle DCC dekodere skal reagere på ifølge standarden, uanset hvilken adresse de ellers måtte have. Og dette signal har så blot altid hastigheden 0, hvilket vil tvinge toget til at stoppe.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Mikael" skrev:
"Skott" skrev:
Efter, hvad jeg har hørt skulle et bremsemodul blot udsende en ren DC på sporet.
Ja, det er Märklins måde at bremse på. Lenz gør det anderledes.Jeg mener at den Lenz boks udsender et digitalt signal til en bestemt lokadresse, som alle DCC dekodere skal reagere på ifølge standarden, uanset hvilken adresse de ellers måtte have. Og dette signal har så blot altid hastigheden 0, hvilket vil tvinge toget til at stoppe.

OK. Det var jeg så ikke lige klar over. Takker Smile

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.