Roco har lavet et par 109-tommer - jeg har selv kendskab til en rød brandbil og en grøn/hvid tysk politibil. Begge med hardtop og sjovt nok med safaritag.
I øjeblikket har Märklin en togvogn med en 88" med softtop og en Mercedes GD ovenpå. Begge to i Bundeswehr mørkegrøn. Kystbanen har/havde denne vogn på tilbud til kr. 209,-
Og hvilken LaRo har du så, om jeg må spørge?
Selv har jeg en Serie II 88".
MVH:Per
__________________
Märklin C- og K-skinner. Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Faldt lige over denne tråd, da jeg selv søger en Land Rover i 1:87 sådan for lige at forbinde hobby'erne lidt.
Og så er jeg ked af at sige det men en II/IIA er den eneste "rigtige" Land Rover, og så er den "the best 4x4 by far!" Nu er den jo et par år gammel. Nogen der kan huske nummeret på den togvogn med en 88" soft-top?
Faldt lige over denne tråd, da jeg selv søger en Land Rover i 1:87 sådan for lige at forbinde hobby'erne lidt. Og så er jeg ked af at sige det men en II/IIA er den eneste "rigtige" Land Rover, og så er den "the best 4x4 by far!" Nu er den jo et par år gammel. Nogen der kan huske nummeret på den togvogn med en 88" soft-top?
Märklin 4508 her som udgaven fra "Technischer Hilfswerk"?
har selv søgt højt og lavt, og spurgt i en butik, hvor svaret var: "Ja, jeg har aldrig set dem" og nu er der så flere. Topdollar.
Må for øvrigt se at få oploaded nogen billeder af anlæget, der i hovedtræk er lavet efter din sporplan. Men nu skal der jo også være plads til udvidelse. Vejret her i foråret har jo hen ad vejen været til indendørs sysler, så nu er der da et bjerg, tunneller osv. Knægten er meget begejstret. Han manglede efterhånden et stenbrud, så det klarede vi med en håndfuld perlesten og sammen med den gummiged og dumper jeg har fået gav det faktisk en overaskende effekt. Og nu har knægten så travlt med at levere sten til resten af anlæget. Blandt andet har han lavet stensætning rundt om den lille kirke, der naturligvis ikke kan undværes.
Men ellers må jeg indrømme at det ikke er meget togbane det bliver til, når der både skal skiftes toppakning og males vogn i det fine vejr.
Nå men det var et sidespring, jeg må til at kigge på Rovers. For øvrigt de to, på den der fladvogn ligner bestemt II'ere med lygterne det rigtige sted. Den med Berlin-regimentsmærke er nu heller ikke at foragte.
Jeg har den fra Berlinerregimentet fra et Märklin-sæt ... vognen og den anden bil (en Mercedes GD) gav jeg væk bagefter.Den skal på et tidspunkt males grå ... da jeg har en 1:1 Serie II 88" stående i indkørslen.Jeg har også et par Roco Serie II 109" ... endda med safaritag.Mvh. Per
Nu skal vi passe på at der ikke går for meget Land Rover 1:1 i den. Jeg har jo også et par stykker på samvittigheden ... :8
Jeg har den fra Berlinerregimentet fra et Märklin-sæt ... vognen og den anden bil (en Mercedes GD) gav jeg væk bagefter.Den skal på et tidspunkt males grå ... da jeg har en 1:1 Serie II 88" stående i indkørslen.Jeg har også et par Roco Serie II 109" ... endda med safaritag.Mvh. Per
Nu skal vi passe på at der ikke går for meget Land Rover 1:1 i den. Jeg har jo også et par stykker på samvittigheden ... :8Martin
Ja ja Martin ... men bemærk, at jeg modsat dig, rent faktisk har FLERE 1:87 end 1:1.
Mvh. Per
__________________
Märklin C- og K-skinner. Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Hej Larshvordan gør du? har selv søgt højt og lavt, og spurgt i en butik, hvor svaret var: "Ja, jeg har aldrig set dem" og nu er der så flere. Topdollar.
Tante Google ved (næsten) alt - specielt alt hvad der er foregået/sket efter - let´s say - år 2000. Man skal bare kunne stille tanten de rigtige spørgsmål . Til at begynde med på dansk derefter tysk, engelsk og fransk. Første link med bid giver dig måske også et hint i en anden retning. Eksempelvis "Roco" og "Landrover" i stedet for "Märklin" og "Landrover". Eller "Landrover 1:43", hvor der så pludselig dukker en 1:87 model op - og så videre...altså ikke noget der nødvendigvis er superlogisk eller har noget med den oprindelige problemstilling at gøre..Konceptet hedder "lateral thinking", Edward de Bono skrev en bog om det i 1967, det kan man læse lidt om her:http://en.wikipedia.org/wiki/Lateral_thinkingI dag hedder det bare lidt plat "think out of the box", det virker sjældent helt så godt. Nok om det - en anelse off-topic...
Citat:
Må for øvrigt se at få oploaded nogen billeder af anlæget, der i hovedtræk er lavet efter din sporplan. Men nu skal der jo også være plads til udvidelse.
Ordet "hovedtræk" :roll: får det til at gibbe lidt i mig. Men glæder mig til at se forbedringerne . Sæt endelig billederne ind i den originale tråd....
Citat:
Vejret her i foråret har jo hen ad vejen været til indendørs sysler, så nu er der da et bjerg, tunneller osv. Knægten er meget begejstret. Han manglede efterhånden et stenbrud, så det klarede vi med en håndfuld perlesten og sammen med den gummiged og dumper jeg har fået gav det faktisk en overaskende effekt. Og nu har knægten så travlt med at levere sten til resten af anlæget. Blandt andet har han lavet stensætning rundt om den lille kirke, der naturligvis ikke kan undværes.
Ahmmm, hvor gud bygger en kirke, bygger fanden en kro. Håber virkelig også du har fået plads til denne. Ellers skal du passe på ikke at blive indklaget til konkurrencestyrelsen...
Citat:
Men ellers må jeg indrømme at det ikke er meget togbane det bliver til, når der både skal skiftes toppakning og males vogn i det fine vejr. Nå men det var et sidespring, jeg må til at kigge på Rovers. For øvrigt de to, på den der fladvogn ligner bestemt II'ere med lygterne det rigtige sted. Den med Berlin-regimentsmærke er nu heller ikke at foragte. Tak for tippet.
Selvtak, en Landrover kan jeg ikke kalde min egen, så der kan jeg ikke rigtig snakke med.
Har dog en bil fra den samme indiske koncern - men en af de flade - med instrumentbræt af nøddetræ og en motor med kompressor, men det tæller vist ikke rigtig her, hvor de store legedrenge er på spil - grine -grine.
Ideen blev skabt lige efter WW2, hvor Rover-fabrikken stod i meget store vanskeligheder.
Dels havde man produceret krigsmateriel og havde dermed ikke designet nye biler i næsten 10 år. Dels var hele forhandlerstrukturen i Europa brudt sammen ... og der var ingen kunder til Rovers biler. Specielt ikke et 10 år gammelt design.
Dertil kom, at der i UK efter krigen var så store økonomiske vanskeligheder, at regeringen lavede restriktioner på brug af stål. Ville man bruge stål skulle det bruges til at producere eksportvarer.
Nå .. men Rovers tekniske chef havde købt en Jeep af de amerikanske styrker ... og den kiggede man grundigt på. Det mente Rover, at de kunne gøre bedre ... men det var ikke ligefrem krigsmateriel man manglede. Så opstod ideen til at lave en mellemting mellem en traktor og en varevogn ... netop det som landbruget havde brug for. Så man byggede en 4x4 konstruktion med kraftudtag i differentialerne for og bag. Så kunne man hægte såmaskiner, fejemaskiner og alt muligt andet på bilerne.
Da man målrettede bilen mod de engelske landmænd, måtte man smyge sig uden om stålrationeringen. Men hov ... der stod bunker af flyaluminium og samlede støv rundt omkring i England. Og netop fordi Land-Rover blev bygget som en traktor ... og i aluminium, så har det været let at holde dem kørende. De ruster ikke i pladerne (højst lidt tæring) og da de er lette at skille, så flytter mange bare deres bil over på en ny ramme, når den er færdig.
På den måde minder Land-Rover ret meget om en gammel Märklin MY .. den kan altid gøres køreklar igen ... man smider bare en ny motor i den gamle maskine.
Mvh. Per
__________________
Märklin C- og K-skinner. Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Utroligt som Land Rover og modelbaner åbenbart passer sammen! Kørte selv i fire år en Discovery II med V8 motor – ikke mange kilometer pr. liter, men altid med et smil om læben Ville ønske nogen ville lave den gamle Disco i 1:87, men jeg har aldrig set den. Fås i 1:43 og andre skalaer. Discovery III er imidlertid på markedet i 1:87.
M.h.t. den klassiske LR så har jeg selv en model fra spanske EKO. Den er i samme håbløse forældede udførelse som Fiat 600, tidligere omtalt på min blog. Men eftersom der var tale om bilmodeller, man ellers ikke ser mange andre steder købte jeg for en billig penge en håndfuld EKO-modeller på et marked for nogen tid siden. Vedhæfter lige et par billeder.
Wiking-modellen er nok stadig den bedste på markedet, selvom støbeformen må være mere end 30 år gammel.
Var også den lykelige ejer af en 109 diesel på gule plader fra 1975 og frem til 1982. Kørte omkring 200 000 km i den. Passede perfekt til mine 2 sct. berhardshunde. Så kom der børn i familiken og noget mere almindeligt og kedeligt transportmiddel blev anskaffet.
Gert
__________________
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
0 kan lide
Log ind
Søg
Donér
Hvis du vil hjælpe med den videre udvikling af Sporskiftet, har du mulighed for at donere et beløb her:
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Roco har lavet et par 109-tommer - jeg har selv kendskab til en rød brandbil og en grøn/hvid tysk politibil. Begge med hardtop og sjovt nok med safaritag.
I øjeblikket har Märklin en togvogn med en 88" med softtop og en Mercedes GD ovenpå. Begge to i Bundeswehr mørkegrøn. Kystbanen har/havde denne vogn på tilbud til kr. 209,-
Og hvilken LaRo har du så, om jeg må spørge?
Selv har jeg en Serie II 88".
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
lokofører
Indlæg: 32
Nu vi snakker rigtige 4x4 er der så nogle der ved om man kan få en disco 1 i 1/87
mvh søren
Pastorniels
Sognepræst
Indlæg: 37
Faldt lige over denne tråd, da jeg selv søger en Land Rover i 1:87 sådan for lige at forbinde hobby'erne lidt.
Og så er jeg ked af at sige det men en II/IIA er den eneste "rigtige" Land Rover, og så er den "the best 4x4 by far!"
Nu er den jo et par år gammel. Nogen der kan huske nummeret på den togvogn med en 88" soft-top?
Litra P
Indlæg: 1.851
Märklin 4508 her som udgaven fra "Technischer Hilfswerk"?
http://www.thw-modell-liste.de/liste/wiking/wiking-01.htm
Ved ikke om denne kan fås mere:
http://www.modelcarworld.biz/relaunch/shopartic.php?f=NR&c=158961&userid...
Men her er i hvertfald en der har bygget en Wikingmodel om:
http://www.zebra-crossing.de/modell/bahn/finchen.html
(II/IIA modellen med frontlygterne siddende inderst)
Her fremgår det ikke helt klart hvilken landrover, der er tale om:
Märklin 47950 - 4MFOR Britische Rheinarmee Wagenset RCT
http://www.amazon.de/dp/B0018LPKDC?m=A3JWKAKR8XB7XF&tag=idealocom
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
Pastorniels
Sognepræst
Indlæg: 37
Hej Lars
hvordan gør du?
har selv søgt højt og lavt, og spurgt i en butik, hvor svaret var: "Ja, jeg har aldrig set dem" og nu er der så flere. Topdollar.
Må for øvrigt se at få oploaded nogen billeder af anlæget, der i hovedtræk er lavet efter din sporplan. Men nu skal der jo også være plads til udvidelse.
Vejret her i foråret har jo hen ad vejen været til indendørs sysler, så nu er der da et bjerg, tunneller osv. Knægten er meget begejstret. Han manglede efterhånden et stenbrud, så det klarede vi med en håndfuld perlesten og sammen med den gummiged og dumper jeg har fået gav det faktisk en overaskende effekt. Og nu har knægten så travlt med at levere sten til resten af anlæget. Blandt andet har han lavet stensætning rundt om den lille kirke, der naturligvis ikke kan undværes.
Men ellers må jeg indrømme at det ikke er meget togbane det bliver til, når der både skal skiftes toppakning og males vogn i det fine vejr.
Nå men det var et sidespring, jeg må til at kigge på Rovers. For øvrigt de to, på den der fladvogn ligner bestemt II'ere med lygterne det rigtige sted. Den med Berlin-regimentsmærke er nu heller ikke at foragte.
Tak for tippet.
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Jeg har den fra Berlinerregimentet fra et Märklin-sæt ... vognen og den anden bil (en Mercedes GD) gav jeg væk bagefter.
Den skal på et tidspunkt males grå ... da jeg har en 1:1 Serie II 88" stående i indkørslen.
Jeg har også et par Roco Serie II 109" ... endda med safaritag.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Nu skal vi passe på at der ikke går for meget Land Rover 1:1 i den. Jeg har jo også et par stykker på samvittigheden ... :8
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
PerOlsen
Indlæg: 2.070
Ja ja Martin ... men bemærk, at jeg modsat dig, rent faktisk har FLERE 1:87 end 1:1.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Jeg lurer så på om jeg har flere 1:1 end dig i 1:87 ...???
Jeg må jo med skam melde at jeg ikke ejer en eneste i 1:87
Jeg ville jo gerne have en Serie 1'er til min bane ... 
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Litra P
Indlæg: 1.851
Hej Niels,
Selvtak, en Landrover kan jeg ikke kalde min egen, så der kan jeg ikke rigtig snakke med.
Har dog en bil fra den samme indiske koncern - men en af de flade - med instrumentbræt af nøddetræ og en motor med kompressor, men det tæller vist ikke rigtig her, hvor de store legedrenge er på spil - grine -grine.
Venlig hilsen
Lars
Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...
PerOlsen
Indlæg: 2.070
En lille sjov historie om Land-Rover:
Ideen blev skabt lige efter WW2, hvor Rover-fabrikken stod i meget store vanskeligheder.
Dels havde man produceret krigsmateriel og havde dermed ikke designet nye biler i næsten 10 år. Dels var hele forhandlerstrukturen i Europa brudt sammen ... og der var ingen kunder til Rovers biler. Specielt ikke et 10 år gammelt design.
Dertil kom, at der i UK efter krigen var så store økonomiske vanskeligheder, at regeringen lavede restriktioner på brug af stål. Ville man bruge stål skulle det bruges til at producere eksportvarer.
Nå .. men Rovers tekniske chef havde købt en Jeep af de amerikanske styrker ... og den kiggede man grundigt på. Det mente Rover, at de kunne gøre bedre ... men det var ikke ligefrem krigsmateriel man manglede. Så opstod ideen til at lave en mellemting mellem en traktor og en varevogn ... netop det som landbruget havde brug for. Så man byggede en 4x4 konstruktion med kraftudtag i differentialerne for og bag. Så kunne man hægte såmaskiner, fejemaskiner og alt muligt andet på bilerne.
Da man målrettede bilen mod de engelske landmænd, måtte man smyge sig uden om stålrationeringen. Men hov ... der stod bunker af flyaluminium og samlede støv rundt omkring i England. Og netop fordi Land-Rover blev bygget som en traktor ... og i aluminium, så har det været let at holde dem kørende. De ruster ikke i pladerne (højst lidt tæring) og da de er lette at skille, så flytter mange bare deres bil over på en ny ramme, når den er færdig.
På den måde minder Land-Rover ret meget om en gammel Märklin MY .. den kan altid gøres køreklar igen ... man smider bare en ny motor i den gamle maskine.
Mvh. Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
M.J. Sundborg
Indlæg: 95
Utroligt som Land Rover og modelbaner åbenbart passer sammen! Kørte selv i fire år en Discovery II med V8 motor – ikke mange kilometer pr. liter, men altid med et smil om læben
Ville ønske nogen ville lave den gamle Disco i 1:87, men jeg har aldrig set den. Fås i 1:43 og andre skalaer. Discovery III er imidlertid på markedet i 1:87.
M.h.t. den klassiske LR så har jeg selv en model fra spanske EKO. Den er i samme håbløse forældede udførelse som Fiat 600, tidligere omtalt på min blog. Men eftersom der var tale om bilmodeller, man ellers ikke ser mange andre steder købte jeg for en billig penge en håndfuld EKO-modeller på et marked for nogen tid siden. Vedhæfter lige et par billeder.
Wiking-modellen er nok stadig den bedste på markedet, selvom støbeformen må være mere end 30 år gammel.
M.v.h.
Sundborg
Gert Frikke
Indlæg: 2.322
Hej!
Var også den lykelige ejer af en 109 diesel på gule plader fra 1975 og frem til 1982. Kørte omkring 200 000 km i den. Passede perfekt til mine 2 sct. berhardshunde. Så kom der børn i familiken og noget mere almindeligt og kedeligt transportmiddel blev anskaffet.
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde