Hej
Jeg har set den flotte opbygning af Oscam, se link.: http://www.mj-blog.dk/category/anlaeg-og-styring/anlaeg/
Mit spørgsmål er om der er nogen som ved hvad remisen måler på det bredeste sted over " halv bue remisen ??
Mvh.
Thomas
PS.: Det som jeg har tænkt mig at bygge samme remise på samme fleischmann remise, og her på Sporskiftet har jeg set en som har malet remisen gul og dørene grønne. En kombination af disse opbygninger tror jeg ville se flot ud på mit kommende anlæg.
DSB Epoke mest 4, samt noget 3 og 5. Kører DCC-digital.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Har selv to sæt af remisen liggende, hvoraf der bliver gjort brug af det ene. Den minder noget om den i Viborg eller den der var i Struer fx. Den kan i øvrigt udvides bagtil, så der også kan stå store togmaskiner derinde.
Og både Märklins, Fleichmanns og Rocos drejeskiver kan komme til at passe til.
Men remisen (altså i 3 portsudgaven) kan ligge indenfor målene 24 x 39 x 13,5 cm. Håber det er er svar nok?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
ThomasT73
Ansat i Røde Kors som teknisk medarbejder på Helsingør sygehus
Frederiksværk
Indlæg: 172
Hej Claus
Det var ikke helt det jeg var ude efter . Det mål jeg ønsker er at når man hat 12 spor`s remise, som danner en halv cirkel, hvor langt er der fra yderste hjørne til yderste hjørne. ... Håber nogen kan hjælpe, det ville lætte beregnings opgaven med sporplanen en hel del.
Hvis der er nogen som har billeder af Viborg eller Struer remise, kunne være godt med lidt inspiration.
Mvh.
Thomas
DSB Epoke mest 4, samt noget 3 og 5. Kører DCC-digital.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Kan det her bruges?
Bjarne
ThomasT73
Ansat i Røde Kors som teknisk medarbejder på Helsingør sygehus
Frederiksværk
Indlæg: 172
Hvis jeg forstår det rigtigt, så er der lidt over en meter i dirmeter på sådanne remise ved 15 grader, det er meget glædeligt.
Takker
Mvh.
Thomas
DSB Epoke mest 4, samt noget 3 og 5. Kører DCC-digital.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Selv tak!
At remisen ikke kræver så meget plads skyldes nok, at pladsforholdene i virkelighedens Ottbergen var mere end trange. Stationen lå som en ø mellem hovedsporene og adgangen var en vej, der var ført vinkelret under sporene. I sin tid var trafikken livlig, da flere baner krydsede hinanden i Ottbergen.
Remisen lå med åbningen ud mod hovedsporene, og havde fået kortet et par "stalde" af på grund af vejen bagved. Da drejeskiven næsten rørte hovedsporene, var der ud for drejeskivens blindspor bygget en mur for at hindre, at maskinerne kunne køre fra remisen, ud over drejeskivebroen og ud på hovedsporet. Efter sigende var der tydelige mærker i muren efter pågående lokomotiver!
Der er i tidens løb blevet lavet flere anlæg med Ottbergen som forbillede, her er et af de mere naturtro: http://www.mo187.de//index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=45
På billederne kan man tydeligt se muren, der beskyttede hovedsporene mod alt for ivrige lokomotiver.
Bjarne