Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

København-Køge-Ringsted

Er der en, der ved, hvad der kritiseres?

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/18/064843.htm?rss=true

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Primært at der er krydsninger i niveau:

http://ing.dk/artikel/102473-discount-bane-til-ringsted-er-som-en-motorv...

Kritikken af banen til Kastrup er jo reel nok. Det er en fejl at banen ikke blev bygget med sideperroner og gennemgående hovedspor, således at godstog kan overhale standsende persontog, mens de holder ved perron.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

"Dampfmeisteren" skrev:
Primært at der er krydsninger i niveau:http://ing.dk/artikel/102473-discount-bane-til-ringsted-er-som-en-motorvej-med-lyskryds

Så må man da ligge sporet under eller over - hvor svært kan det være?

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

"martindahl" skrev:
Så må man da ligge sporet under eller over - hvor svært kan det være?

Alt er nemt, hvis man har penge... Smile

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

stenlille banen

skole

Indlæg: 959

PB

"martindahl" skrev:
"Dampfmeisteren" skrev:
Primært at der er krydsninger i niveau:http://ing.dk/artikel/102473-discount-bane-til-ringsted-er-som-en-motorvej-med-lyskryds
Så må man da ligge sporet under eller over - hvor svært kan det være?Martin Wink

det er fordi de ikke vil bruge penge tror bare de hurtigt vælger al lave det om da det der nok ikke kommer til at virke :?

__________________

mvh, simon / stenlillebanen
______________________________________________

 H0 3-skinne drift Digital styring ECoS I

http://rc-elektronik.dk/

Like 0 kan lide
Top

Picture

martindahl

IT

Stenlille

Indlæg: 2.498

PB  Hjemmeside

"Occam" skrev:
"martindahl" skrev:
Så må man da ligge sporet under eller over - hvor svært kan det være?
Alt er nemt, hvis man har penge... Smile

Fair nok, men koster da også at lægge en krydsning ned med signal-anlæg m.v.

Martin Wink

__________________

Martin Wink

https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

PED

Indlæg: 144

PB

Hej,

ifølge artiklen koster en overføring 2-300 millioner og skal ikke med i denne omgang. Man har dog reserveret arealerne, men mener ikke der bliver problemer foreløbig.

Når man ved hvordan togdrift foregår og at godstogene bliver forlænget betydeligt i fremtiden, er det fuldstændigt idiotisk at lave en skæring i niveau.

Var det ikke sådan noget man lavede for 100 år siden?

Venlig hilsen

PED

__________________

Dansk Epoke 3 Märklin HO

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Nu har jeg siddet og kigget på trafikstyrelsens side om kh-køge-ringsted-banen. Jeg kan ikke lige gennemskue hvor man skulle lave en niveaufri indfletning til stationen uden at brage ind i en bro.

Den illustration som ingeniøren bruger til at vise linieføringen er da helt hen i hampen, når den viser at køge-ringstedbanen ligger på den vestlige side af køgebugt s-banen.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
Den illustration som ingeniøren bruger til at vise linieføringen er da helt hen i hampen, når den viser at køge-ringstedbanen ligger på den vestlige side af køgebugt s-banen.

Ja Ingeniøren har lavet en fejl i deres tegning, men det er nu også en noget forenklet tegning. Det er meningen at Øresundsbanen og Køge-Ringsted banen (den gamle godsbane) skal flette sammen på Vigerslev station (som de gør idag), og så skal togene krydse over for at køre videre mod Køge.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"DennisTR" skrev:
Det er meningen at Øresundsbanen og Køge-Ringsted banen (den gamle godsbane) skal flette sammen på Vigerslev station (som de gør idag), og så skal togene krydse over for at køre videre mod Køge.

Jep, det er også det, der hele tiden har været min fornæmmelse.

Men ved du hvor og hvordan, man skulle undgå krydsningen på vej mod Køge?

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

http://ing.dk/artikel/102485-trafikstyrelsen-vi-goer-bare-godstogene-lae...

Man må altså grine af de der kloge folk i trafikstyrelsen nogle gange. De ved sgu bedre end dem der arbejder med det til dagligt. Det SKAL jo ende i kaos med den tankegang de har.

Det er lidt som om der ikke må være nogen der ved bedre end dem og slet ikke nogen der skal få dem til at lave et nyt projekt. Så hellere lave noget der virker nogle år og så lave det om igen senere.

Ingen grund til at lave noget der virker fra starten af, for vi har jo penge nok. Vi kan jo købe hele verden.. Eller nåå nej, det var vist engang vi kunne det.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

DennisTR

Lokomotivfører

Tølløse

Indlæg: 1.132

PB  Blog  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
...Men ved du hvor og hvordan, man skulle undgå krydsningen på vej mod Køge?
Nej desværre. Og jeg synes ikke jeg nogensinde har set en visualisering af denne løsning, hvis den nogensinde har været i tankerne hos Trafikstyrelsen.
"Bibihest" skrev:
Man må altså grine af de der kloge folk i trafikstyrelsen nogle gange. De ved sgu bedre end dem der arbejder med det til dagligt. Det SKAL jo ende i kaos med den tankegang de har.Det er lidt som om der ikke må være nogen der ved bedre end dem og slet ikke nogen der skal få dem til at lave et nyt projekt. Så hellere lave noget der virker nogle år og så lave det om igen senere.

Det er nu ikke noget nyt i Danmark. Sådan er traditionen nærmest her i landet, når det drejer sig trafikinvesteringer. "Hellere være lidt bagud end på forkant", må være beslutningstagere og trafikplanlæggeres motto.

__________________

Hilsen Dennis

Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr

DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.