Er der en, der ved, hvad der kritiseres?
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/18/064843.htm?rss=true
MVH:Per
__________________
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Primært at der er krydsninger i niveau:
http://ing.dk/artikel/102473-discount-bane-til-ringsted-er-som-en-motorv...
Kritikken af banen til Kastrup er jo reel nok. Det er en fejl at banen ikke blev bygget med sideperroner og gennemgående hovedspor, således at godstog kan overhale standsende persontog, mens de holder ved perron.
mvh. Dampfmeisteren
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Så må man da ligge sporet under eller over - hvor svært kan det være?
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Occam
Indlæg: 583
Alt er nemt, hvis man har penge...
Med venlig hilsen
- Occam
stenlille banen
skole
Indlæg: 959
det er fordi de ikke vil bruge penge tror bare de hurtigt vælger al lave det om da det der nok ikke kommer til at virke :?
mvh, simon / stenlillebanen
______________________________________________
H0 3-skinne drift Digital styring ECoS I
http://rc-elektronik.dk/
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Fair nok, men koster da også at lægge en krydsning ned med signal-anlæg m.v.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
PED
Indlæg: 140
Hej,
ifølge artiklen koster en overføring 2-300 millioner og skal ikke med i denne omgang. Man har dog reserveret arealerne, men mener ikke der bliver problemer foreløbig.
Når man ved hvordan togdrift foregår og at godstogene bliver forlænget betydeligt i fremtiden, er det fuldstændigt idiotisk at lave en skæring i niveau.
Var det ikke sådan noget man lavede for 100 år siden?
Venlig hilsen
PED
Dansk Epoke 3 Märklin HO
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.507
Nu har jeg siddet og kigget på trafikstyrelsens side om kh-køge-ringsted-banen. Jeg kan ikke lige gennemskue hvor man skulle lave en niveaufri indfletning til stationen uden at brage ind i en bro.
Den illustration som ingeniøren bruger til at vise linieføringen er da helt hen i hampen, når den viser at køge-ringstedbanen ligger på den vestlige side af køgebugt s-banen.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Ja Ingeniøren har lavet en fejl i deres tegning, men det er nu også en noget forenklet tegning. Det er meningen at Øresundsbanen og Køge-Ringsted banen (den gamle godsbane) skal flette sammen på Vigerslev station (som de gør idag), og så skal togene krydse over for at køre videre mod Køge.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.507
Jep, det er også det, der hele tiden har været min fornæmmelse.
Men ved du hvor og hvordan, man skulle undgå krydsningen på vej mod Køge?
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Bibihest
Indlæg: 1.300
http://ing.dk/artikel/102485-trafikstyrelsen-vi-goer-bare-godstogene-lae...
Man må altså grine af de der kloge folk i trafikstyrelsen nogle gange. De ved sgu bedre end dem der arbejder med det til dagligt. Det SKAL jo ende i kaos med den tankegang de har.
Det er lidt som om der ikke må være nogen der ved bedre end dem og slet ikke nogen der skal få dem til at lave et nyt projekt. Så hellere lave noget der virker nogle år og så lave det om igen senere.
Ingen grund til at lave noget der virker fra starten af, for vi har jo penge nok. Vi kan jo købe hele verden.. Eller nåå nej, det var vist engang vi kunne det.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Det er nu ikke noget nyt i Danmark. Sådan er traditionen nærmest her i landet, når det drejer sig trafikinvesteringer. "Hellere være lidt bagud end på forkant", må være beslutningstagere og trafikplanlæggeres motto.
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.