Heljan skriver i dag på sin hjemmeside:
"01.12.2010
Nye produkter
Vi kan nu oplyse, at MO + PB sættet er ankommet og vil blive udsendt i indeværende uge.
Samtidig kan vi også oplyse, at følgende modeller ankommer i næste uge (dermed også klar til JULEHANDLEN);
Litra P (i ny forbedret udgave) - både til DC samt AC
3 'nye' CP vogne (5002 + 5003 + 5006)"
(Skinnebussen skriver de ikke noget om ...)
__________________
Søndenfjords
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.940
Er der nogen, der har hørt til Triangel motorvognen?
Med venlig hilsen
Skott
UTJ
Indlæg: 438
Nej, men du behøver ikke at være bekymret - den er godt på vej. Ting tager sin tid og det er ikke altid at der bliver tid til updates. Det samme gælder i øvrigt personvognsprojekterne, som der jo er en del af pt.
Thomas Jespersen
Indlæg: 425
Du lader til at være ret godt orienteret hos Heljan. Kender du noget til de to vognsæt, der blev annonceret i 2009. Blandettog 9930 og sidebanetog 9940.
Er der nogle planer om at lave CC og CP, som usamlede byggesæt igen? CP har været annonceret i 2009. Der er bare ikke kommet noget.
Thomas
Torben Z.
Indlæg: 755
Mht. litra CP så kommer der 3 nye numre til Danmark i næste uge.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
AHJ 5203
Ingeniør
Indlæg: 51
Så er der lige kommet foto af en ny CM... Det er vist jule godter Heljan kommer med .
http://www.heljan.dk/faste_filer/modul.asp?vis=nyhedmod&fModul=web560.asp&mode=laesnyhed&artikelid=278
Aalborg Hadsund Jernbane, H0, jævnstrøm, Digital.
http://aalborghadsundjernbane.blogspot.com/
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Det ser rigtig godt ud!
Bjarne
Thomas Jespersen
Indlæg: 425
Det kan jeg se. Det var nu mere, som samlesæt.
Thomas
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.499
Se der se der, det er jo guf og længe ventet/ønsket ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Søndenfjords
Indlæg: 284
Det ser virkelig godt ud! Den vil bidrage til den afveksling i togstammen, som jeg eftertragter.
Søndenfjords
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er da godt nok kræs med den tagrytter CM. Det er rigtig godt ud. Sikke nogen flotte og helt korrekte tog, der snart kan komme ud af det.
Er det korrekt at Berlinerbogien efterhånden blev udskiftet til en træbogie på vognen?
Således at man tidsmæssigt kan gå længere tilbage end epoke III.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Snarere omvendt, hvis man kan kalde det det. Træbogierne (den langsgående bjælke var af teaktræ) var en dansk "opfindelse", men tyskerne ville ikke have dem kørende syd for grænsen. Så man udviklede derfor en bogie mage til dem, der sad på togene fra Berlin, deraf navnet "Berlinertrucks". Bogien blev brugt parallelt med træbogien, så visse vogne have bogier, der også måtte køre i udlandet, dem med træbogier altså kun i Danmark.
Træbogien på den viste Cm er 2,5 meter akselafstand, Cp'erne havde den mindre udgave med 2,1 meter. Cm'ernes træbogier blev ved ombygningen til Cp i øvrigt brugt til Cl'erne, så der er noget, Heljan og hobby trade har til fælles!
Bjarne
UTJ
Indlæg: 438
De to bogietyper blev anvendt lidt i flæng. ca en 1/3 blev leveret med berlinerbogier - resten med træbogier. Så begge bogietyper har været brugt gennem hele vogntypens levetid (1918-1966).
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Lige nøjagtigt!
Bjarne
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Tak for svarene. Så er der jo sådan set ikke noget til hinder for at skaffe begge vogne, når min periode ligger i III b.
Tagrytter CM´eren vil også passe meget fint sammen med CP-vognene. Og så kommer der sørme også en 1. klasses vogn.
Og en rigtig god ting er at vognene vil passe ret fint til mindre anlæg også.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.