Picture

a62213

Indlæg: 382

PB

Hvilke bygninger, hvilket materiel - samt "køreplan-ide

Hejsa,

Mit spor n er gået helt død, men har fundet en stationsplan jeg synes rimeligt godt om. Det skal være i spor h0, med Tillig Elite spor og sporskifter.

Bygninger

Jeg kan godt selv lure på f.eks Vollmer og Faller med hensyn til bygninger, men vil også gerne have nogle forslag til hvad der kunne passe sammen. Epoken er 3 og tysk. Det er især de 2 fabriksbygninger hvor der på planen skal være mulighed for at der kan køre vogne ind jeg er interesseret i forslag til

Hvilket materiel

Her er jeg HELT på bar bund. Hvad skal jeg bruge for at få et nogenlunde billede af de tog der kunne kører til og fra stationen. Det er både motor og vogne. Kunne være fedt med et "klædeskab", men ved ikke om det passer ind. Ideen med anlægget kunne på sigt være noget udstilling.

Køreplan

Ligeledes helt på bar bund. Den tager selvfølgelig udgangspunkt i hvilket materiel jeg har til rådighed, men kunne være fedt med et bud på hvordan et mønster kunne være - f.eks med rangeringsopgaver (vogn x skal kobles på vogn y og køres hen på spor z, for derefter at blive hentet af lok a for at blive kørt ud i "verden)

Håber der er nogle her i sommer varmen der kan hjælpe lidt.

Mvh

Henrik

zwaenge_var2_gross

__________________

Dans epoke 3
Tillig spor system
Tortoise switch motorer
Ecos
Fast anlæg med mulighed for tilkobling af moduler under planlægning

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"a62213" skrev:
Hvilket materielHer er jeg HELT på bar bund. Hvad skal jeg bruge for at få et nogenlunde billede af de tog der kunne kører til og fra stationen. Det er både motor og vogne. Kunne være fedt med et "klædeskab", men ved ikke om det passer ind. Ideen med anlægget kunne på sigt være noget udstilling.
Det kommer an på om du er til damp eller diesel i din valgte epoke III.Damp kunne f.x. være BR 64, der kunne bestride al trafikken på din lille bane.Persontogene kunne bestå af 2 umbauwagen og en pakvogn.BilledeBilledeEvt. kan BR 86 køre godstogene.BilledeSkal det være diesel er Rote Brümmer VT 95 uundværlig til persontogene.BilledeGodstogene kan køres af en Köf, en V20 eller V36Billede
"a62213" skrev:
KøreplanLigeledes helt på bar bund. Den tager selvfølgelig udgangspunkt i hvilket materiel jeg har til rådighed, men kunne være fedt med et bud på hvordan et mønster kunne være - f.eks med rangeringsopgaver (vogn x skal kobles på vogn y og køres hen på spor z, for derefter at blive hentet af lok a for at blive kørt ud i "verden)

Jamen, du skal have persontog og godstog med vogne til fabrikkerne, varer til pakhuset og læssevejen (eksempelvis kul til kulhandleren, nye biler til autoforhandleren, landbrugsmaskiner til maskinstationen etc.).

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.