Hvad fandt du af modeltog under juletræet :?:
For mit ejet vedkommende, fandt jeg ikke noget til banen, da min kæreste have givet mig tingene i løbet af måneden, så min "julehøst" ser sådan her ud...
Marklin krokodille
Marklin Blå Myér
Lux skinnerensnings vogne
1 lille dreng på 4200 gram den bedste julegave af alle
Jul er ikke jul, uden en modeltogs pakke
Horsecreek
Lokomotivfører
Jeg regner ikke med at finden noget modeltog under træet i aften, men så er overraskelsen også det større hvis det sker.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
killerp
Fotograf
Næ do, lavet og født på den gode gammel davs måde :oops: :oops:
Og rigtigt mange gange tak
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
PerOlsen
DSB Litra E - en herlig bog.
MVH:Per
Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Peter.
Ja, det var jo lige før, jeg syntes, du havde byttet om på rækkefølgen: Den sidste er så absolut den største gave :!:.
Nyd det - du fortryder aldrig!
MVH
Lars
killerp
Fotograf
Næ nej, det er jo en side om modeltog, griner, men ja han er den størrest gave i år, og den 5 i rækken af hjemmeboende børn...... :oops: :oops:
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Bortset fra det:
Min tog-relaterede julegave var 'Engesvang station' fra MKB Modelle - se her: Engesvang station.
Da jeg blev forsynet med kontanterne og selv måtte forestå indkøbet, har jeg haft mulighed for at snyde - så det varer ikke længe, før jeg kan tilføje billeder af dette fantastiske byggesæt.
Stationen kommer til at indgå i min kommende Reolbane - se mere under layout, når jeg er færdig med at måle modellen op. Banen har tema i Midtjylland, så det kunne jo næsten ikke være andre modeller.
For 600,- kr. pap - :!: - jeg har altid sværget til plastic - men efter min første oplevelse med laserskåret pap kan jeg kun sige, at det er stærkt vanedannende .
Mere følger.
MVH
Lars
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Peter.
Nå, ja, så behøver jeg vist ikke fortælle dig om glæderne! Men der er nu noget over sådan en lille størrelse, uanset hvad...
MVH
Lars
Horsecreek
Lokomotivfører
Som forventet var der intet modeltog. Så er det godt jeg selv købte noget i starten af måneden.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Mikael
Udviklingsingeniør
Juhuu. Der var et enkelt modeltog under træet her. Det var Rocos nye rangermaskine. DSB ML 6.
killerp
Fotograf
Så få man også kun det man ønsker sig mest, men man mister noget af det sjove...
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Peter.
Jeg har foreløbeligt lagt sporplanen under Layout.
MVH
Lars
Mikael
Udviklingsingeniør
Umiddelbart ret dårligt, desværre. Når den kører, så kører den enormt godt. Men når den kommer ind på et skinnestykke med tilbagemelding, hvor den ene skinne er isoleret (Märklin C skinner), så går den meget ofte i stå. Det kunne tyde på at der er dårligt strømoptag fra hjulene, og at det egentlig er 2-skinne hjul, der stadig er isolerede, og så blot er forbundne længere oppe i lok'et.
Men det er kun spekulationer endnu. Jeg har ikke splittet den ad for at se efter. Jeg skal først lige overveje om jeg selv gider pille, eller om den skal tilbage til forhandleren i stedet.
Mads H
Studerende på HTX Thisted
1 márklin feuervehr startsæt med Mobile Station.
DSB unimog fra rocco modelle
WV DSB service vogn
4 personbiler.
4modeelhuse
Det var min høst.
Mads H
http://www.hrhenriksen.dk http://www.njmk.dk
Det der er værd at køre med får lov
Märklin C - Styret med mobilestaion 1
Fendt930
landbrugselev
Jeg fandt en dejlig Maerklin blå MY´er under træet i år, og den kører bare perfekt og det samme gælder lyden, man skulle næsten tro man stod ved siden af en rigtig når man hører den
Rigtige mænd går i kloster....Asmildkloster Landbrugsskole
H0, AC, Mobile Station, Epoke III-V, Dansk
killerp
Fotograf
En rigtigt dejlig maskine, men men, husk at give den lidt olie, inden den få kørt for meget, marklin har sjukket her, så nogle maskiner er smurt, andre ikke :!: :!: :!:
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Fendt930
landbrugselev
mange tak for oplysningen, jeg må straks ind og gi den et par dråber...
Rigtige mænd går i kloster....Asmildkloster Landbrugsskole
H0, AC, Mobile Station, Epoke III-V, Dansk
Mikael
Udviklingsingeniør
Så har jeg været en tur i butikken med den, og efter nogle forsøg på at udbedre fejlen, så gav vi op og jeg fik et nyt eksemplar med hjem. Og den kører bare SÅ meget bedre. Der er ingen problemer med den nye, så det må bare have været et mandags-eksemplar, jeg var udsat for.
Stefan
Jeg fik en masse landskabs relaterede ting som nok skal vente med at blive taget i brug forløbig
Hilsen
Stefan
Tog på hjernen, ikke støv
hxmiesa
Software Engineer
Bilbao Spain
Jeg fik (I Spanien giver vi gaver den 6. januar!!! (Hellig tre Konger -de er jo katolikker ) Märklins nye V80. Ret smuk model, som dog skal modificeres en lille smule. (kabineindretning 1mm for hoejt lejret)
Koerer motormaessigt godt, men "vakler" en del hen over skinnerne. Isaer over sporskifter..?
Andre som har V80'eren?
Venlig hilsen
Henrik Hoexbroe
TOG -i lange baner!