Hej NG
Efter længere tids søgen, må jeg se om der er et klogt hovede herinde med svaret.
Var der et seperat horn på Bns-vognene?? Eller var det blot hornet på lokomotivet man aktiverede fra styrvognen?? Og hvordan har det virket?
http://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1966&litra=Bns&typenr=1
Hvis man ser på det øverste billede midt i mellem bunden af de 2 frontruder så kunne det til forveksling godt ligne et horn.
__________________
Med venlig hilsen
Thomas Reinholt Nielsen
Ole
Indlæg: 246
Den lille "dims" du kan se mellem frontruderne er det elektriske horn.
De to tyfoner (høj/lav) sidder ude til venstre for gummivulsten (over lanternerne). Det er de to runde huller med net for.
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
trn85
Indlæg: 259
Okay super. Men hvordan har det så virket? Horn på både lokomotiv og styrecogn på en gang eller er det kun den enhed lokomotivføren sidder i hornet aktiveres??
Med venlig hilsen
Thomas Reinholt Nielsen
Ole
Indlæg: 246
Kun virksomt der hvor lokomotivføreren sidder.
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
trn85
Indlæg: 259
Super og tak for svarene. Så kan jeg komme videre med min digitalisering af min bn-vognstamme herligt.
Med venlig hilsen
Thomas Reinholt Nielsen