Er der en venlig sjæl der kan sige mig hvilken revisionsdato der er påtrykt Hobbytrade's svenske kølevogne (art.nr. 34031-34034).
Een af vognene skulle efter sigende have revisionsdato i 1942, og så er det jo faktisk epoke II i stedet for epoke III.
Revisionsdatoen er trykt forneden til højre på vognkassen.
__________________
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
Ty2 406
Frederikssund
Indlæg: 131
Hej Ole
hobby trade art. nr.34031 har en revisions dato 31/7 54.
art. nr.31034 har jeg PT ikke og kan derfor ikke svare på dennes vegne.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jamen det det kan jeg godt fortælle, eftersom det er den ene af de to vogne jeg har fået fat på. Det er den med katalognr. 34033, der har revisionsdato i 1942.
Men i øvrigt tak for oplysningen, den detalje har jeg slet ikke tænkt på.
Må overveje at patinere omådet på vognen, så årstallet ikke kan ses, eftersom jeg kommer op i epoke III b.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Ole
Indlæg: 246
Så har jeg selv fået to SJ kølevogne. Det er artikel nr. 34031 og 34032. De har begge rev-dato 31/7-1954 ; altså epoke III .
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Skillelinjen mellem Epoke II og Epoke III er ved det store omlitreringscirkus i 1941, så 1942 er faktisk også Epoke III. Da banerne så meget anderledes ud under 2.verdenskrig, så er der imidlertid ikke mange, der vælger tidligere end 1950, som deres "modelår".
mvh. Dampfmeisteren
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Nu ved jeg ikke, hvor ofte de svenske jernbaner foretager deres revisioner, men vognen kan vel godt alligevel have kørt i epoke III? Ellers må vi jo holde luppen væk fra besøgende!
Bjarne
Ty2 406
Frederikssund
Indlæg: 131
I de fleste europæiske lande er der 7 år mellem en S-revision. Det er den dato, der påtegnes på siden af vognen. Det skulle være mærkeligt, hvis svenskerne ikke også følger dette system.
Venlig Hilsen.
Peter Wiese.