Nu har jeg så lang om længe også fået fat i sådan en. Fin fin model, og den kan faktisk køre i modsætning til min Heljan Pr. maskine.
Men noget lyn er den ikke, så jeg vil spørge om der er nogen der har nogle fif til hvordan man får sat lidt "fut" på den ?
Jeg har smurt akslerne, det hjalp, omend der er første gang det har været nødvendigt på et fabriksnyt lok.
Så har forløberen det også med at hoppe af. Har en ide om at jeg skal"bøje" fjederen lidt så der kommer mere tryk på akslen. Nogen der ved noget derom ?
Lyset virker kun på den forreste lygter. Skulle de ikke også virke på tenderens lygte når lok'et bakker ?
Henrik M.
Kører hovedsageligt md Märklin. Ældste dele af anlæg fra 1963. M-spor, analog drift. Præference for danske modeller
Vestjyden
Selvstændig
Indlæg: 131
Det kan godt være at hjul afstanden ikke er korekt, jeg har prøvet det samme men det er nemt at ændre. Med hensyn til farten så mener jeg at den er indstillet så den køre som forbilledet. Der er ikke lys i tenderen.
Mvh
C K
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.940
Ole Vedel har på sin hjemmeside vist, hvordan man på fornemste vis, får lys i den bagerste lanterne: http://cid-400299dd87f2b091.skydrive.live.com/browse.aspx/D-maskine
Når man så er ved det, kan man jo "lige" montere en orange blinkende led i fyret, så man har en indikation af ilden derinde
Med venlig hilsen
Skott
Jørnet
IT nørd
Indlæg: 400
Jeg havde også problemer med forløberen, men fandt ud af at det var nemt at ændre. Hjulene er blot samlet med en plastic-bøsning, så man nemt kan ændre på sporviden. Da det var gjort kørte det fint.
H0 Slæbesko+MS+ECos2+lidtafhvert
Møtrik
Indlæg: 619
min vil slet ikke køre mere gangtøjet blokkerer, og larm fra gearkassen. skod maskine, den skal vist på operationsbordet.
STENO39
Vinhandler
Indlæg: 39
HO-Epoke III-OKMJ/DSB
Møtrik
Indlæg: 619
om der er garanti? aner det ikke, jeg har ihvertfald ikke nogen kvit. mere (kan faktisk ikke en gang huske hvor jeg købte den) :oops:
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Jeg forstår simpelthen ikke at folk køber dyre modeller uden at bruge dem.
Selvom man ingen permanent bane har, bør så man ikke alligevel teste sin dyrt indkøbte maskine på en bane midlertidigt oplagt på spisebordet, helst med S-kurver og sporskifter?
På den måde kan man få rettet fejl ved henvendelse til forhandleren inden de 6 måneder, hvor det altid er forbrugeren, der får ret, er udløbet.
mvh. Dampfmeisteren
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Det var sådan, jeg fandt ud af, at den ene af mine to D-maskiner ikke kørte ordenllgt.
Resultat = indlevering + garanti-reparation - og den kører stadig dejligt
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
spazerman
AM
Indlæg: 125
Hej Henrik
nu ligger landet sådan at den ikke kørte mere end 70 km/t i virkeligheden, og Hobbytrade har tilpasset dette til modellen.
hilsen Jan
FREMO 1:87
DCC - Tysk materiel - epoke IV-VI
www.facebook.com/modernraildk
YouTube : modernraildk
Instagram: modernrail_dk
Henrik M.
Økonom
Indlæg: 51
Hej Jan..
Jo, det med de 70 km/t ved jeg godt, det var vidst osse kun om søndagen og ned af bakke det kunne gå så stærkt
Men den maskine jeg har købt kan ved analog drift næppe komme over hvad der svarer til 40 km/t. Det går så langsomt, at den har svært ved at komme over de "vippekontakter" jeg styrer signalerne med.
Trækkraften er heller ikke den bedste. Skal der "slæbes" mere end en vogn kan den ikke komme op af bakkerne. Det gik vidst meget godt i virkligheden.
Venlig hilsen
Henrik
Henrik M.
Kører hovedsageligt md Märklin. Ældste dele af anlæg fra 1963. M-spor, analog drift. Præference for danske modeller
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Hvordan svært ved at komme over?
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Henrik M.
Økonom
Indlæg: 51
"Hvordan svært ved at komme over?"
Den går slet og ret i stå, så den må have et lille "puf" for at komme videre. Måske et slæbesko problem, da fjederkraften i kontakten synes at være større end fjederkraften i slæbeskoen. Har tænkt på at udskift slæbeskoen med en original Märklin, men er ikke sikker på det løser problemet.
Henrik M.
Kører hovedsageligt md Märklin. Ældste dele af anlæg fra 1963. M-spor, analog drift. Præference for danske modeller
Mogens V.
Ex DSB
Indlæg: 97
Hej alle
Jeg syntes at det er lidt af en misforståelse generent at sige:
Fordi en maskine ikke må køre hurtigere, så skal den det endelig ikke. Her tænker jeg kun på modelbanen.
Hvis en lokomotivfører kendte sit lokomotivs skavanker, havde han måske også en mulighed for at klemme lidt ekstra fart 10-15% ud af maskinen,
hvis der kunne hentes tid, og at det iøvrigt var forsvarligt, så kunne det godt være at blev forsøgt.
Der var også mulighed for at øge togets hastighed via bremseseddel eller særlig meddelese.
Bevar os, det bør heller ikke være en racerbane.
Derfor må det jo være op den enkelde fører med hvilken hastighed man fremfører toget med.
Det er jo heller ikke lutter engle, der kører rundt på vore veje med hastighedsbegrænsninger.
Med venlig hilsen
Mogens V.
Gumjk
disavelo
Herning
Indlæg: 319
Efter at jeg udskiftede slæbeskoen med en original Märklin slæbesko forbedredes køreegenskaberne dramatisk - hvilket jeg iøvrigt slet ikke forstår!
Venlige hilsner
Søren
Venlige hilsner
Søren
Mogens V.
Ex DSB
Indlæg: 97
Hej Søren
Det glæder mig at maskinen kører bedere. Er den så ok nu?
Er den nye slæbesko længere eller bredere, er den affjedret anderledes?
Det ville være en god ting hvis alle herinde blev klar over, hvad den nødagtige årsag er.
Hobby-Trade ville nok også gerne lære om, hvordan deres maskine blev bedre.
Håber ikke at mit sidste indlæg var helt off-tropic.
Med venlig hilsen
Mogens V.
Gumjk
disavelo
Herning
Indlæg: 319
Den har samme længde og bredde, men er lidt tyndere, og kan derfor gå dybere op i bunden af tenderen. Den fjedrer lidt anderledes end Hobbytrades, men alt ialt var mit indtryk, at der et eller andet sted ganske enkelt var en dårlig elektrisk forbindelse i Hobbytrades, uden at jeg kunne se hvor, så jeg forstår derfor desværre ikke selv hvorfor den nu kører helt perfekt. Jeg skiftede nemlig også ledningen fra slæbesko og op til hovedprintet, nu jeg var i gang. Derfor er der flere muligheder for forbedring af strømforbindelsen fra punktkontakter til hovedprint.
Venlige hilsner
Søren
Venlige hilsner
Søren
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.228
Skal det forståes sådan, at Hobbytrade har et problem med visse CV værdier?`Og i givet fald - hvorfor?
MVH
Lars
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Ikke, hvad jeg ved, men jeg kunne jo passende sammenligne med den vi har.
De 2 værdier fortæller om egenskaberne ved analog AC drift.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model