Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hobbytrade litra TH

Hejsa!

Så er der billeder af produktionsmodellen af litra TH på Hobbytrades hjenneside:

http://www.hobbytrade.dk/dk/nyheder/nyheder.shtml#aug03

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Den vogn skal nok blive et hit, det er en meget flot prøvemodel. Har bestilt 6 stykker og satser på at der kommer TD´ere som supplement i en overskuelig fremtid. Resten af ballasttoget, nemlig D-maskinen og en CU som togførervogn, har vi heldigvis i forvejen.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

[quote="Gert Frikke"]

Så er der billeder af produktionsmodellen af litra TH på Hobbytrades hjemmeside:/quote]

Hjælp ! Så skal jeg til at skynde mig, men jeg er bange for at jeg ikke får bygget de 2 TH byggesæt jeg har købt.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.107

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Claus.

"Skovsøekspressen" skrev:
Resten af ballasttoget, nemlig D-maskinen og en CU som togførervogn, har vi heldigvis i forvejen.

Det med TD kan vi sagtens blive enige om - men togførervognen? Jeg kan ikke mindes at have set billeder af ballasttog med togførervogn - det var vist ikke almindeligt i arbejdstog?

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Lars Skjærlund" skrev:
Da' Claus.
"Skovsøekspressen" skrev:
Resten af ballasttoget, nemlig D-maskinen og en CU som togførervogn, har vi heldigvis i forvejen.
Det med TD kan vi sagtens blive enige om - men togførervognen? Jeg kan ikke mindes at have set billeder af ballasttog med togførervogn - det var vist ikke almindeligt i arbejdstog?

Har haft kigget lidt i D-maskinebogen (Dagmar og hendes tog), hvor der også er billeder med af ballasttog. Her er der som regel togførervogn med (det bliver nævnt i teksten). Men nogen af de gamle ballastvogne havde ikke bremse, så derfor er det muligt at den toaklede personvogn eller fx en Eco´er har været med for at hjælpe til med bremseprocenten? Og så er spørgsmålet om der har været togfører med når det har været arbejdstog? Her er jeg gået ud fra at alle former for godstog automatisk har haft togfører med, også arbejdstog.

Ballastvognene var ofte hvad der kunne skrabes sammen, hvilket man også kan se på billederne i bogen. Og det er klart at hvis bremseprocenten har været lav, så har det været nemt at koble en Eco´er eller en CXM/CU på for at gøre den bedre.

Der er i øvrigt også et foto med af en D-maskine med ballasttog i Silkeborg i 1958. Her er der koblet en CM´er på efter maskinen, og den har nok ret givet været beregnet til mandskabet der skulle skovle.

Mvh

Claus

Som senere tilføjelse kan jeg nu sige at jeg har stillet spørgsmålet inde i nyhedsgruppen. Her er der en der har slået op i de gamle reglementer. Og der står faktisk at arbejdstog ikke behøver en togfører, det er nok med en baneformand. Og så er spørgsmålet naturligvis om han får en hel togførervogn. Når der så ofte er en togførervogn med i "Dagmar og hendes tog", kan det helt klart skyldes at bremseprocenten skal gøres bedre. Men der har altså nødvendigvis ikke været en togfører med.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.