Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Hobby trades dobbelt dækker vogne

Jeg har nu anskaffet mig sådan et sæt, og har skrevet en del om dem på min side

http://www.falsterbanen.dk/comments.php?y=08&m=06&entry=entry080608-130501

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Det er træls kvaliteten ikke er særlig god til den pris, de ser ellers pisse godt ud som de kører der.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

En lille video med vogne

http://www.falsterbanen.dk/comments.php?y=08&m=06&entry=entry080608-174418

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Palle-R

chauffør

Indlæg: 193

PB

det er nu nogle flotte vogne.

lyset i dem er måske lidt for skarbt.

men det værste er da at de over døver motorlyden fra lokomotivet.

__________________

Kører H0 i Hedegårdens privatbane.
kører på moduler i foreningen toget.
kører dcc-digital med lenz.
nu også legebane med multimaus.
jeg roder også med div RC-modeller og maskiner med hydraulic.

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.142

PB  Hjemmeside

"killerp" skrev:
Jeg har nu anskaffet mig sådan et sæt, og har skrevet en del om dem på min side http://www.falsterbanen.dk/comments.php?y=08&m=06&entry=entry080608-130501

Hej Peter

Fin anmeldelse. Jeg kan tilføje:

Det er skuffende, at lyset i vognene ikke kan slukkes, det duer bare ikke på et digitalt anlæg.

Vognene har samme problem, som Roco tidligere har haft ved anvendelse af Märklin kortkoblinger. Man er nød til at slibe det nederste af pufferne, ellers får man afsporinger, da koblingen går på pufferne.

Synd for så ellers flotte og dyre vogne.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Er der nogen, der ved, om der også er problemer med jævnstrømsudgaverne?

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Er der nogen, der ved, om der også er problemer med jævnstrømsudgaverne?

Hvad tænker du på af problemer, lysskiftet skulle være i uorden på min vogn, og skal byttes, venter bare svar fra OKT om hvordan og hvorledes, men hensyn til støj, er det jo kun AC udgaven der har dette..

Vedr. bemaling, og lys der skinner igennem er det ens på alle modeller, eller var det andre problemer du tænkte på ?

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Lysskift, digitalisering, gennemlysning eller hvad der nu måtte være? Det er jo fra anmeldelser som din, at man får de brugerrelaterede informationer, så jeg var blot interesseret i at høre indtryk fra DC-udgaven også.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Jeg kan tilføje at tmjbk også købte et treskinnesæt og det prøvekørte vi på mit anlæg lørdag aften.

I mangel af en ME tog vi en Roco MZ ... æh ... den kunne ikke trække vognene op af stigninger. Nå ... så på lige stræk? Tjooo ... ustabilt og langsomt. Nå ... så nappede vi en Märklin MY og den kunne klare det. Men hold da op, hvor giver 4 slæbesko stor modstand.

Faktisk så meget, så da MY'en tabte vognene på en stigning så blev vognene bare holdende. Det er helt tydeligt, at en kraftig forbedring vil være at dem ville være at sløjfe 3 slæbesko og sætte strømførende koblinger mellem vognene i stedet.

Vi observerede også, at der ikke var lys i den nederste kupe i styrevognen .. har andre mon oplevet dette problem?

Der er klart plads til forbedringer til et "andet oplag".

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"PerOlsen" skrev:
Vi observerede også, at der ikke var lys i den nederste kupe i styrevognen .. har andre mon oplevet dette problem?MVH:Per

Mon grunden til manglede lys ligger i, hvis det lyser, ja så skinner det gennem væggen ved wcét :twisted:

http://falsterbanen.dk/images/dobbelt%20darkkere/lys_gennem_vaeggen_styr...

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Nej seriøst Per, tror din Roco MZér er justeret forkert så, jo gu er vogne tunge osv. men min roco mz 1402 eller 1414 trækker fint vogne op ad 4 % stigninger.

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

Hejsa !

Dem som var i Næstved i lørdags kunne se mit togsæt køre der - dog kun i en trevognsudgave, da vognstammen blev for lang til vores blokafsnit og så smuttede det over for rødt - der er lige lidt der skal laves der rent praktisk ;o)

Jeg har i dag været det meste af anlægget rundt og der er ingen tvivl om, at selv i DC har lokomotivet rigeligt at slæbe på men det kører OK.

Nu har jeg ikke studeret vognene tæt på, men det jeg kunne umiddelbart se, så var maling m.v. ok. Der er også gennemskin af lys i styrevognen - vor jeg mangler lys på 1. sal, men det kommer vel med funktionsdekoderen. Jeg monterede de medleverede koblingsstænger og der var ingen problemer rundt omkring på anlægget, selv de snævreste kurver blev forceret, dog afsporede lokomotivet i et sporskifte på et tidspunkt. I lørdags blev der kørt med Roco's universalkoblinger og der var der heller ikke nogen problemer med kurverne. Jeg ved godt, at koblinger er ved at være religion, lisom om man kører AC eller DC, men jeg har kun positive erfaringer med dem. Især i vores vendesløjfe, hvor mange andre kortkoblinger "taber" vogne, så er det ikke sket med universalkoblingen. Den er ikke særlig køn - men den virker efter min mening.

Mvh

Flemming

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Jeg har nu skrevet lidt om deres køreegenskaber, og lagt et par videofilm i teksten

http://www.falsterbanen.dk/comments.php?y=08&m=06&entry=entry080610-123431

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

lokofører

Indlæg: 32

PB

nogle der ved hvornå det pint (96025)til vognene kommer ?

mvh søren

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"lokofører" skrev:
nogle der ved hvornå det pint (96025)til vognene kommer ?mvh søren

Jeg fik mail fra OKT igår, han skrev ca. 14 dage, så skulle det være klar til udlevering

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Med hensyn til vægten på vogne anbefaler MOROP en minimumsvægt på 0,4 gram pr. mm. De vogne, jeg har fra hobbytrade overholder denne vægt på grammet! Og MOROP anbefaler en maksimalvægt på højst 30% over minimumsvægten.

Men selvfølgelig gør den en væsentlig forskel, om det drejer sig om en vogn med slæbesko eller ej.

Det bliver spændende at følge killerps ombygning af vognene med en fælles gennemgående strømforsyning, uanset om man kører AC eller DC vil det være nyttigt at bruge ved kørsel med faste stammer.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"pejft" skrev:
Vognene har samme problem, som Roco tidligere har haft ved anvendelse af Märklin kortkoblinger. Man er nød til at slibe det nederste af pufferne, ellers får man afsporinger, da koblingen går på pufferne.

Har Rocos vogne stadig det problem? Jeg har nemlig observeret en af mine Rils gøre netop det du beskriver. Jeg vil ikke investere i flere Roco vogne, hvis det fortsat er et problem. Jeg har valgt kobling, og det gør jeg ikke om.

Med venlig hilsen

Søren

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Nu har jeg leget med mine dobbelt dækker i en uge, og vil nu her til sidst sige, de er ikke penge værd.

Dels er de meget tunge, ikke engang Hobby Trades ejet MZér kan trække dem rundt på banen, her taler vi om at kører gennem en radius 3 kurve, på en flad strækning

Og nå man har sin MEér på, virker det sådan nogenlunde, den ryster dog en del, både i skubbene og trækkende tilstand, og denne MEér bliver meget varm ved dette store læs

Det virker umuligt at trække en ledning gennem vogne, så man kunne lave strømførende koblinger, der er simpelt hen ikke ordenligt plads til at gennem den af vejen, det meget kratige lys i vogne afsløre denne ledning.

Jeg syntes det er mega synd at disse vogne er faldet så uheldigt ud, og håber da også på, Hobby Trade kalder dem tilbage, så vi kan få nogle ordenlige vogne på skinnerne.. øvøv altså for det er vogne vi sjællander især mangler Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

reh

System engeneer

Indlæg: 144

PB  Blog

Hej

Jeg har monteret viessmann strømførende koblinger på mit sæt, så der kun er slæbesko på styrevognen. Mit første indtryk er at det ser lovende ud. Skal have sættet ud at køre på vores anlæg i klubben i morgen tirsdag !!

Rene'

PS: det er ikke nemt at montere strømførende koblinger men kan lade sig gøre. Jeg tog desværre ingen billeder af om bygningen SORRY

__________________



----------------------------------------------------------------

Rene' Hansen

Medlem af www.rmjf.dk

----------------------------------------------------------------

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Hvor har du langt ledningen til videre førelse af strømmen

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

"killerp" skrev:
Nu har jeg leget med mine dobbelt dækker i en uge, og vil nu her til sidst sige, de er ikke penge værd.
Synes du. Var det ikke en ide at tilføje at DU synes de ikke er pengene værd. En sådan generalisering bryder jeg mig ikke om.
"killerp" skrev:
Dels er de meget tunge, ikke engang Hobby Trades ejet MZér kan trække dem rundt på banen, her taler vi om at kører gennem en radius 3 kurve, på en flad strækning
For mig virker det som om at det kommer bag på dig at det er en tung vogn.Det er en Dobbeltdækkervogn, som både er lang og høj, og derfor bør have en del vægt i bunden for at undgå at afspore. Det er jo en nødvendighed, så I kan køre igennem Jeres radius 2 og 3, og især når vognene skal skubbes.
"killerp" skrev:
Og nå man har sin MEér på, virker det sådan nogenlunde, den ryster dog en del, både i skubbene og trækkende tilstand, og denne MEér bliver meget varm ved dette store læs
Det er da også underligt at maskinen bliver varm når den skal arbejde. Det stik modsatte ville da være det mest logiske. :?:
"killerp" skrev:
Det virker umuligt at trække en ledning gennem vogne, så man kunne lave strømførende koblinger, der er simpelt hen ikke ordenligt plads til at gennem den af vejen, det meget kratige lys i vogne afsløre denne ledning.
Kan det tænkes det er fordi vognen ikke er konstrueret til, at man skal trække sådan nogle ledninger? Man kan jo heller ikke sætte en rotor fra en helikopter på taget af en bil, selvom det ville være mere praktisk, netop fordi bilen ikke er konstrueret til det.Det er efterhånden svært at gøre de danske modeltog entusiaster tilfredse. Det skal både være 100% korrekt, det må ikke veje noget, det må ikke afspore ej heller i de mindste märklin kurver på metalspor fra 1966. Der må ikke være slæbesko på alle vognene, men strømførende kabel igennem toget (mon ikke det koster ekstra at lave) så de bliver endnu dyrere. Og bla bla bla.. Det er næsten til at få lange no**er af at høre på nogle gange.
"killerp" skrev:
Jeg syntes det er mega synd at disse vogne er faldet så uheldigt ud, og håber da også på, Hobby Trade kalder dem tilbage, så vi kan få nogle ordenlige vogne på skinnerne.. øvøv altså for det er vogne vi sjællander især mangler Wink

Hvad tror du selv? Jeg synes desværre du tangere lidt dum at høre på nu.

Når det så er sagt, vil jeg som en af de få ting du har skrevet, give dig ret i det med bemalingen. Overgangen ved den blå stribe kunne have været bedre, dog er det min klare opfattelse, at det kun er noget man ser, hvis man går tæt på. Derfor mener jeg ligeledes ikke at det er noget der er med til at give vognen stemplet "[u]ikke pengene værd[/u]".

Det var vist mine ord. I er velkomne til at hagle mig ned, men jeg er ked af, at det desværre ikke ændre min holdning i dette indlæg.

MVH

Thomas H.

Der selv ejer et sæt dobbeltdækkere, og som er fint tilfreds.

Like 1 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"condor-9" skrev:
Synes du. Var det ikke en ide at tilføje at DU synes de ikke er pengene værd. En sådan generalisering bryder jeg mig ikke om..
Det trode jeg nu lå i orderne, i og med det er mig som skriver det Wink
"condor-9" skrev:
For mig virker det som om at det kommer bag på dig at det er en tung vogn.Det er en Dobbeltdækkervogn, som både er lang og høj, og derfor bør have en del vægt i bunden for at undgå at afspore. Det er jo en nødvendighed, så I kan køre igennem Jeres radius 2 og 3, og især når vognene skal skubbes.
Hvis du havde læst alle mine indlæg rigtigt, ville du vide, at jeg ikke har radius 2 på min bane, og at problemet [u]KUN[/u] sker med trækkende lokomotiv, og jeg har aldrig snakket / skrevet om vogne afsporet, tværdigmod, har jeg rost vogne meget for netop at de klare alle ufordringer, [u]UDEN AFSPORING[/u]
"condor-9" skrev:
Det er da også underligt at maskinen bliver varm når den skal arbejde. Det stik modsatte ville da være det mest logiske. :?:
Ja at den bliver varm er logisk, men at den bliver varmere, end nå den trækker 15 BN i 1/87 str. virker ulogisk på mig, og da vogne er gjort kunstigt tunge, med alle de slæbesko, også ulogisk i mine øjne
"condor-9" skrev:
Kan det tænkes det er fordi vognen ikke er konstrueret til, at man skal trække sådan nogle ledninger? Man kan jo heller ikke sætte en rotor fra en helikopter på taget af en bil, selvom det ville være mere praktisk, netop fordi bilen ikke er konstrueret til det.
Her syntes jeg du er på meget dybt vand, modeltog har været digitalt i mange år nu, og alle forventer at lys og etc. kan slukkes osv. Og da Hobby Trade nu har en dekoder til styrevognes front lys, virker det underligt i mine ( og sikkert mange andres ) at de andre vogne ikke har denne mulighed, eller i det mindste mulighed for at føre ledninger til strømførende koblinger, så man kunne slukke lyset i vogne også. Du har måske selv dine vogne stående på et side spor om natten med lys i, eller du har måske i disse digitale tider, en kontakt, så lige netop deres spor kan slukkes Wink
"condor-9" skrev:
Det er efterhånden svært at gøre de danske modeltog entusiaster tilfredse. Det skal både være 100% korrekt, det må ikke veje noget, det må ikke afspore ej heller i de mindste märklin kurver på metalspor fra 1966. Der må ikke være slæbesko på alle vognene, men strømførende kabel igennem toget (mon ikke det koster ekstra at lave) så de bliver endnu dyrere. Og bla bla bla.. Det er næsten til at få lange no**er af at høre på nogle gange.
Jeg har aldrig talt om Marklin M skinner, og jeg har skrevet vogne er tunge grundet 4 slæbesko, for vogne i sig selv er ikke tung, og nå vi snakker pris, er vogne allerede i den tunge ende af skalaen, hvor strømførende koblinger burdes forfindes fra producenten.
"condor-9" skrev:
Hvad tror du selv? Jeg synes desværre du tangere lidt dum at høre på nu.
Det er så din holdning, men mange penge for noget som ikke er ordenligt, virker som et Heljan produkt i mine øjne.
"condor-9" skrev:
Når det så er sagt, vil jeg som en af de få ting du har skrevet, give dig ret i det med bemalingen. Overgangen ved den blå stribe kunne have været bedre, dog er det min klare opfattelse, at det kun er noget man ser, hvis man går tæt på.
Rigtigt til man ikke ser det på afstand, men vi taler stadigvæk om vogne til 550 kr stykket, og da snart alle med en modeljernbane, tager billeder til div. forums, for at viser deres lækkere anlæg frem, så ser man disse fejl med det samme, og det er bare ikke godt, selv piko kan male deres vogne bedre
"condor-9" skrev:
I er velkomne til at hagle mig ned

Det er hermed gjort Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Til condor-9

Hold da op for et negativt og surt indlæg på et konstruktivt og oplysende indlæg vedr. disse vogne. Det er jo netop de FORSKELLIGE erfaringer som vi som brugere har, der dels kan afhjælpe problemer ... eller er med til at undgå at andre er nødt til at gøre de samme dyrekøbte erfaringer om og om igen.

Jeg synes på ingen måde, at KillerP giver udtryk for andet end sin personlige holdning baseret på de erfaringer han har gjort sig.

I stedet for at blive sur på KillerP fordi han deler sine erfaringer med os andre, kunne du jo i stedet fortælle om dine erfaringer, hvilket materiel du anvender til at trække, hvilke strækningstyper du kører på osv. Altså et konstruktivt indlæg, som måske kunne afhjælpe de problemer som nogle oplever ... og KillerP ER ikke den eneste. Jeg har personligt set 4 vogne stå bomstille på en stejl stigning - uden lokomotiv eller andet, der kunne holde på dem. Det er i mine øjne et udtryk for, at der er utroligt meget (og unødvendig) modstand i vognene.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

KillerP vi er mange som er glade for dine indlæg og anmeldelser - lad dig ikke slå ud af de sure opstød.

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

"killerp" skrev:
Hvis du havde læst alle mine indlæg rigtigt, ville du vide, at jeg ikke har radius 2 på min bane, og at problemet [u]KUN[/u] sker med trækkende lokomotiv, og jeg har aldrig snakket / skrevet om vogne afsporet, tværdigmod, har jeg rost vogne meget for netop at de klare alle ufordringer, [u]UDEN AFSPORING[/u]
Jeg er helt med på at du har rost vognenes evne til ikke at afspore, men mon ikke også det er affødt af at de er så tunge? Det er jo ikke kun slæbeskoen der gør dem tunge. Jeg må vist selv ned og teste min DC stamme på et klubanlæg, og se hvordan det løber af stablen.Det er bare hørt så tit før, at folk brokker sig over at deres nyindkøbte modeltog ikke køre godt på deres metalskinner fra 1966.
"killerp" skrev:
Ja at den bliver varm er logisk, men at den bliver varmere, end nå den trækker 15 BN i 1/87 str. virker ulogisk på mig, og da vogne er gjort kunstigt tunge, med alle de slæbesko, også ulogisk i mine øjne

Så anbringer man en slæbesko på styrevognen. Hvad så med de folk som gerne vil køre uden styrevogn, og som stadig vil have lys i vognene? Jeg ved godt det ikke er en realistisk oprangering, men så vil de folk jo brokke sig over at de ikke kan få lys i. Hvor skal man sætte grænsen, og hvis behov skal tilgodeses?

Jeg er enig med dig i, at det vil være en god funktion at kunne slukke lyset i stammen via funktionsdekoderen i styrevognen, men der er kun en som vil komme til at betale for den funktion, og det er os!

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

"PerOlsen" skrev:
Til condor-9Hold da op for et negativt og surt indlæg på et konstruktivt og oplysende indlæg vedr. disse vogne.
Sådan er det nogle gange når man bliver irriteret eller stødt over det der bliver skrevet. Wink
"PerOlsen" skrev:
Det er jo netop de FORSKELLIGE erfaringer som vi som brugere har, der dels kan afhjælpe problemer ... eller er med til at undgå at andre er nødt til at gøre de samme dyrekøbte erfaringer om og om igen.
Men netop i det indlæg jeg svarer på, mener jeg ikke han kommer med nogle erfaringer som kan afhjælpe andres problemer.. Eller jo, hvis folk undlader at købe vognene. Det var derfor jeg blev irriteret og svarede som jeg gjorde.
"PerOlsen" skrev:
Jeg synes på ingen måde, at KillerP giver udtryk for andet end sin personlige holdning baseret på de erfaringer han har gjort sig.
Der er det jo det er så dejligt med internettet, for der er meget stor forskel på hvordan folk opfatter en skreven tekst. Det var sikkert noget andet hvis vi havde haft en dialog face to face.
"PerOlsen" skrev:
I stedet for at blive sur på KillerP fordi han deler sine erfaringer med os andre, kunne du jo i stedet fortælle om dine erfaringer, hvilket materiel du anvender til at trække, hvilke strækningstyper du kører på osv. Altså et konstruktivt indlæg, som måske kunne afhjælpe de problemer som nogle oplever ... og KillerP ER ikke den eneste. Jeg har personligt set 4 vogne stå bomstille på en stejl stigning - uden lokomotiv eller andet, der kunne holde på dem. Det er i mine øjne et udtryk for, at der er utroligt meget (og unødvendig) modstand i vognene.MVH:Per

Jeg bliver ikke sur på ham fordi han deler sine erfaringer, men som du selv nævner så skal jeg komme med et konstruktivt indlæg, så man måske kan afhjælpe de problemer der er. Sådan mener jeg netop ikke at hans er.. Det er kun brok og negative udtalelser, og det ser jeg intet konstruktivt i. Det kan godt være det er mig der har opfattet det forkert.

Jeg har ikke rigtigt mulighed for at teste problemet, da jeg selv kører DC 2-skinne. Så jeg har heller ikke problemet med at de er for tunge på grund af slæbeskoen.

Har man overvejet om det ér slæbeskoen der ikke er den bedste, og at der så er for stor modstand når den slæbes? Der findes vel gode og dårlige slæbesko(er?) Hvad gør andre producenter hvor der er lys i vognene, og som har slæbesko på? Eller er dette et relativt sjældent syn for f.eks en almindelig IC vogn?

MVH

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

"frede2300" skrev:
KillerP vi er mange som er glade for dine indlæg og anmeldelser - lad dig ikke slå ud af de sure opstød.

Slap lidt af.. jeg har kommenteret ET af hans indlæg, og så får du det til at lyde som om jeg har mobbet ham de sidste 8 år :?: :?:

Jeg er også glade for hans anmeldelser og især videoer. De er brandgode.

MVH

Thomas H

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"condor-9" skrev:
Jeg må vist selv ned og teste min DC stamme på et klubanlæg, og se hvordan det løber af stablen.
Nu vi så der, hvor jeg så ikke forstå hvordan du kan udtale dig om AC udgaven, nå din egen er DC, og dermed ikke har denne bremse af en slæbesko på
"condor-9" skrev:
Det er bare hørt så tit før, at folk brokker sig over at deres nyindkøbte modeltog ikke køre godt på deres metalskinner fra 1966.
Ja det er da rigtigt, hørte selv om en igår, der måtte sende disse vogne retur, grundet sine M skinner, manden var dog ikke sur over dette eller noget Wink
"condor-9" skrev:
Så anbringer man en slæbesko på styrevognen. Hvad så med de folk som gerne vil køre uden styrevogn, og som stadig vil have lys i vognene? Jeg ved godt det ikke er en realistisk oprangering, men så vil de folk jo brokke sig over at de ikke kan få lys i. Hvor skal man sætte grænsen, og hvis behov skal tilgodeses?
Se det ville have været fornuftigt af Hobby Trade at gøre dette, at folk så vil kører med urealistisk oprangeringer, kan aldrig blive Hobby Trades problem.
"condor-9" skrev:
Jeg er enig med dig i, at det vil være en god funktion at kunne slukke lyset i stammen via funktionsdekoderen i styrevognen, men der er kun en som vil komme til at betale for den funktion, og det er os!

Ja men det ville havde været den ekstra pris værd, vogne er alligevel oppe i den klasse, hvor et par hundre ikke afgøre købet

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"condor-9" skrev:
Jeg bliver ikke sur på ham fordi han deler sine erfaringer, men som du selv nævner så skal jeg komme med et konstruktivt indlæg, så man måske kan afhjælpe de problemer der er. Sådan mener jeg netop ikke at hans er.. Det er kun brok og negative udtalelser, og det ser jeg intet konstruktivt i. Det kan godt være det er mig der har opfattet det forkert.

Jeg syntes nu, hvis jeg selv skal sige det, jeg taler både negativt og posivtit om vogne, men jeg mener, skal man betale 550 kr. pr vogn, så skal de være i orden, og det er de langt fra i [u]MINE [/u] øjne

Tag bare den lille ting, er det i orden med en vogn til 550 kr.

http://falsterbanen.dk/images/dobbelt%20darkkere/lys_gennem_vaeggen_styr...

Jeg kunne sikkert finde flere ting frem, men for ikke at lyde for negativ, stoppe jeg med at fremføre mere her, alt kan jo læse på min side.

Og til sidst citat taget fra min egen side

Alfa & omega, indtil nu har der både været glæde og negative holdninger ved disse vogne, jeg syntes mange af de fejl der findes er sjusk, og burde havde været rettede inden de kom i butikkerne, og især nå vi lægger deres pris der til, men jeg er også glad for vogne, fordi jeg ser dem på storstrømsbroen hverdag, så de bør havde plads på en bane på Falster. Denne voldsome omtale af netop disse vogne, skal ikke ses som et angreb på HOBBY TRADE for jeg mener de gøre et virkeligt stort stykke arbejde for dansk modeltog, og levere virkelig høj kvalitet, men denne gang, har de været for hurtige.

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

frede2300

Software udvikler

Indlæg: 1.129

PB

"condor-9" skrev:
"frede2300" skrev:
KillerP vi er mange som er glade for dine indlæg og anmeldelser - lad dig ikke slå ud af de sure opstød.
Slap lidt af.. jeg har kommenteret ET af hans indlæg, og så får du det til at lyde som om jeg har mobbet ham de sidste 8 år :?: :?: Jeg er også glade for hans anmeldelser og især videoer. De er brandgode.MVHThomas H

Dette indlæg handlede ikke om dig men om killerp. Jeg synes der er flere der har langet ud efter ham på det sidste så jeg ville blor skabe lidt balance i tingene og bidrege til den gode stemning.

Jeg har intet imod at vi alle har forskellige meninger - jeg vil bare også lufte min Smile (min mening altså...)

__________________

H0m med GT-Position ... og jeg skal nok komme med en status på byggeriet snart..

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"condor-9" skrev:
og så får du det til at lyde som om jeg har mobbet ham de sidste 8 år :?: :?: Jeg er også glade for hans anmeldelser og især videoer. De er brandgode.MVHThomas H

Takker, og jeg er også glad for dine indlæg her, for hvordan skulle jeg ellers blive bedre til at test / anmelde vogn og div. fremover Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Purellum

Indlæg: 507

PB

Cool

Hej Thomas / Condor-9.

Det er helt i orden med mig at du har en holdning der ikke kan ændres; men at bruge ordene "tangerer dum" finder jeg upassende.

Fordommene om at vi kører i små kurver på gamle metalskinner kan jeg heller ikke lige finde grunden til.

Det er muligt at jeg har misforstået en del af meningen med dine indlæg; men er dine vogne DC?

I så fald forstår jeg da godt at du ikke har de samme oplevelser af vognene som Peter.

Tunge vogne plejer ikke at være et problem; men tunge vogne med slæbesko er da noget helt andet.

Jeg så Peters vogne den dag han købte dem; og jeg opfatter hans udtalelse om "ikke pengene værd" som

hans holdning til pris i forhold til kvalitet. Havde vognene kostet lidt mindre, havde Peter nok været mindre skuffet.

Jeg håber bestemt ikke at du opfatter dette som at hagle dig ned.

Smil til verden, så smiler den til dig. Næste gang vi holder grill- og havebane-møde i Mullerup er du da også velkommen.

Og tag endelig nogle af dine smukke lokomtiver med.

Per.

Edit: Jeg er åbenbart for længe om at skrive indlæg :oops: Der er kommet 5 eller 6 mere mens jeg skrev dette :roll:

Beklager hvis mine udtalelser kommer til at lyde som gentagelser af allerede fremsatte meninger.

Cool

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"Purellum" skrev:
Cool Havde vognene kostet lidt mindre, havde Peter nok været mindre skuffet.

Jeps lige mine ord..

PS. Jeg er nok ikke den bedste til det skrevet ord, jeg er håndværker, med lige så meget sjuske arbejde hjemme som alle andre håndværkere, men jeg prøver at skrive så alle forstå mine meninger, både med og uden stave fejl Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

"Purellum" skrev:
Cool Hej Thomas / Condor-9.Det er helt i orden med mig at du har en holdning der ikke kan ændres; men at bruge ordene "tangerer dum" finder jeg upassende.Fordommene om at vi kører i små kurver på gamle metalskinner kan jeg heller ikke lige finde grunden til.
Den er skrevet på henblik på, at Peter håber på at hobbytrade kalder dem tilbage. Dumt er måske også et voldsomt ord at bruge, hvor naiv måske mere var på sin plads.Som jeg læser det, er det største problem slæbeskoen der gør vognene for tunge at køre med. Jeg ser det ikke som en konstruktionsfejl der gør at de skal kalde deres vogne tilbage, men som en uhensigtsmæssighed ved at køre 3-skinne.Hvis man ligger det over på dekoderen i styrevognen, og laver strømførende koblinger/kabler ned igennem vognene, kommer der lige pludslig nogle helt andre aspekter ind i billedet. Hvilken kobling skal man bruge (her gælder religionen vel også) hvor mange vogne kan dekoderen trække? F.eks er det da ikke uset at køre med 7 vogne, og det er da en stor belastning for sådan en lille dekoder der måske maks kan trække 180mAh pr. udgang.
"Purellum" skrev:
Det er muligt at jeg har misforstået en del af meningen med dine indlæg; men er dine vogne DC?I så fald forstår jeg da godt at du ikke har de samme oplevelser af vognene som Peter.Tunge vogne plejer ikke at være et problem; men tunge vogne med slæbesko er da noget helt andet.

Jeg synes nu heller ikke at jeg har snakket om personlige erfaringer. Smile og ja, mine vogne er DC. Smile

MVH

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"condor-9" skrev:
Den er skrevet på henblik på, at Peter håber på at hobbytrade kalder dem tilbage. Dumt er måske også et voldsomt ord at bruge, hvor naiv måske mere var på sin plads.
Vogne burde jo slet ikke havde været i butikkerne endnu, alene front belysningen gøre de burde vente, til det nye print var på plads Wink
"condor-9" skrev:
Hvis man ligger det over på dekoderen i styrevognen, og laver strømførende koblinger/kabler ned igennem vognene, kommer der lige pludslig nogle helt andre aspekter ind i billedet. Hvilken kobling skal man bruge (her gælder religionen vel også)

Det er næsten ligegyldigt, da disse vogne, ikke kobles med andre stammer end dem selv, så var der stadigvæk frit valg mellem vogn 1 og lokomotivet

Og som du også er inden på, at kører med et 7 vognes tog, så vi over i urealistisk oprangering igen, og igen ikke Hobby Trades problem, om de laver et sæt med 4 vogne som tilfældet er, og oplyser dekoderen i styre vogne ikke kan klare strøm til mere end disse 4 vogne, så problemet løst.

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

Må jeg lige gøre opmærksom på, at HobbyTrade´s dobbeltdækkere oprindeligt var planlagt til at udkomme uden lys i kupeerne. Når de så vælger senere i fremstillingsprocessen at sætte lys i, skal vi tage som et udtryk for, at de vil spare os for en masse besværlig indbygning af lys. At der så er meder under alle vognene i 3-skinne-versionen er lidt uheldigt, men hvordan ville man selv indbygge lys med tilhørende strømtilførelse? (Og nej, det er ikke et spørgsmål jeg forventer svar på)

Angående den lidt udsplattede overgang mellem farverne, må skyldes manglende kvalitetskontrol. Det er jo set før at HobbyTrade godt kan.

Om vognene er prisen værd, tjaa, jeg har Roco´s schweitziske dobbeltdækkere, de koster stort set det samme, men dem er der ikke lys i.

Nu har jeg set og læst jeres anmeldelser, så jeg venter til de måske kommer med et nyt oplag, hvor fejlene er rettet, for jeg skal helt sikkert også have en stamme Laughing out loud

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"Cargoman" skrev:
Må jeg lige gøre opmærksom på, at HobbyTrade´s dobbeltdækkere oprindeligt var planlagt til at udkomme uden lys i kupeerne. Når de så vælger senere i fremstillingsprocessen at sætte lys i, skal vi tage som et udtryk for, at de vil spare os for en masse besværlig indbygning af lys.

Både og, hvis jeg gå ud til en kunde og lægger et nyt trægulv, men undervejs laver jeg et par fejl i gulvet, det kunne være riser eller andet, hjælper det så kunden jeg smider 2 meter lister, så alt godt igen ?

For sådan syntes jeg det virker på Hobby Trade, vogne levet måske ikke op til kvalitets kravene, men for dyrt at lave om, så heller smide lys i, så kunden føler de få ekstra for penge !!!

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 593

PB  Hjemmeside

"killerp" skrev:
Vogne burde jo slet ikke havde været i butikkerne endnu, alene front belysningen gøre de burde vente, til det nye print var på plads Wink

Det må være dit specifikke sæt, der er noget (ekstra) galt med. Mit virker fint med skifte mellem front-/slutlys.

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"Mikael" skrev:
"killerp" skrev:
Vogne burde jo slet ikke havde været i butikkerne endnu, alene front belysningen gøre de burde vente, til det nye print var på plads Wink
Det må være dit specifikke sæt, der er noget (ekstra) galt med. Mit virker fint med skifte mellem front-/slutlys.

Ikke jvf. OKT der dreje det sig om rigtigt mange sæt, men kan så ikke vide hvor mange det er :oops:

Og kigger i på dette klip fra tv2 nyhederne, har hobby trades ejet sæt samme problem som mit, og det har de vist i tv Shock

http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-11669501.html

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mikael

Udviklingsingeniør

Indlæg: 593

PB  Hjemmeside

"killerp" skrev:
Og kigger i på dette klip fra tv2 nyhederne, har hobby trades ejet sæt samme problem som mit, og det har de vist i tv Shock

Skræmmende. Gad vide hvad der er galt med mit, siden det virker? :twisted:

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

"killerp" skrev:
Og som du også er inden på, at kører med et 7 vognes tog, så vi over i urealistisk oprangering

7 vogne er ganske realistisk

Arrow http://www.jernbanebilleder.dk/billeder/vis_billede.php?ID=17

Arrow http://www.gm-nyt.dk/vis_billed.php?id=1532f

Om det er et problem at køre med 7 vogne i model, må være en anden snak, men jeg vil gerne se det Laughing out loud

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

"Cargoman" skrev:
"killerp" skrev:
Og som du også er inden på, at kører med et 7 vognes tog, så vi over i urealistisk oprangering
7 vogne er ganske realistisk Arrow http://www.jernbanebilleder.dk/billeder/vis_billede.php?ID=17 Arrow http://www.gm-nyt.dk/vis_billed.php?id=1532fOm det er et problem at køre med 7 vogne i model, må være en anden snak, men jeg vil gerne se det Laughing out loud

AVAV :oops: :oops: Jeg kan jo kun sige, der lærte jeg så også lige lidt, tak for oplysningerne og billederne, og ja, ville være et flot sæt på en stor nok bane Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 1 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Thomas.

"condor-9" skrev:
Det er efterhånden svært at gøre de danske modeltog entusiaster tilfredse. Det skal både være 100% korrekt, det må ikke veje noget, det må ikke afspore ej heller i de mindste märklin kurver på metalspor fra 1966.
Jeg var også til stede, da Per O. og Allan prøvekørte tbmjks sæt; det var en katastrofe - jeg ville have krævet pengene tilbage på stedet. Selv Heljan har endnu ikke præsteret at lave vogne, der kører SÅ dårligt. Evil Og så er det endda næsten blevet glemt, at samtlige de sæt, jeg så i løbet af Banebørstedagen havde fejl i belysningen på en eller anden etage i en eller flere af vognene. Sad
Citat:
Der selv ejer et sæt dobbeltdækkere, og som er fint tilfreds.

Men du gør ikke meget ud af at fortælle, at det åbenbart er et toskinnesæt, så dine erfaringer i forhold til treskinnemodellen må siges at være helt irrelevante.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

condor-9

Odense C

Indlæg: 281

PB

"Lars Skjærlund" skrev:
Citat:
Der selv ejer et sæt dobbeltdækkere, og som er fint tilfreds.
Men du gør ikke meget ud af at fortælle, at det åbenbart er et toskinnesæt, så dine erfaringer i forhold til treskinnemodellen må siges at være helt irrelevante.

Nej, for jeg mener ikke jeg selv på noget tidspunkt har refereret direkte til mine egne erfaringer?!

Det eneste jeg har skrevet om mit eget sæt, er i min signatur i et af mine indlæg. Wink

MVH

Thomas

Like 0 kan lide
Top

Picture

drdisk

IT Administrator

Indlæg: 50

PB

Jeg kan godt forstå at nogle er skuffet, jag har set sættet det virker meget plastik agtigt, specielt indretningen altså sæderne de lyser langt væk af plastik, og lyset hjælper ikke på sagen.

Angående kørsels egenskaberne så var der ikke noget problem, det var både i 2 og 3 skinne, se blev begge trukket af en ME, dog uden stigning.

__________________

John Kristiansen
H0, dansk epoke III, IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg tog et par billeder af et par dobbeltdækkerstammer i tirsdags.

Desværre er lyset ikke så godt.

DD1

DD2

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 1 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Dejlige billeder, men hvordan er de at skubbe og trække, i det hele taget hvordan ruller de

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

killerp

Fotograf

Indlæg: 2.238

PB  Hjemmeside

Mens vi lige har fat i disse vogne igen, kommer vægten på dem her, kontra en alm. Heljan BNS vogn

BNS 188 gram

DD 214 gram

Så noget må jo bremse disse vogne da vægt forskellen kun er sølle 26 gram Wink Wink

__________________

Peter

Gavflaben fra Falster

(Falsterbanen)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"killerp" skrev:
Dejlige billeder, men hvordan er de at skubbe og trække, i det hele taget hvordan ruller de
4 firevognssættet kørte glimrende selv op af en temmelig stejl helix.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 1 kan lide
Top

Picture

reh

System engeneer

Indlæg: 144

PB  Blog

Hej alle

Det ene sæt som horsecrek har taget billeder af, og som kørte turen gennem helix'en har kun en slæbesko. Hele sættet har fået viessmann strømførende koblinger og kører lettere, dog har jeg checket alle hjulpar den eneste som kørte trægt var det sæt med vippekontakten "kunne dårligt køre rundt".

Rene'

__________________



----------------------------------------------------------------

Rene' Hansen

Medlem af www.rmjf.dk

----------------------------------------------------------------

Like 0 kan lide
Top

Picture

lokofører

Indlæg: 32

PB

nogle der ved hvordan det gå med det print til DD ?

mvh søren

__________________

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.