Jeg synes sporplanen ligner meget godt. Men har du overvejet hvorledes du kan få gods trafik på stationen. der er ikke umiddelbart nogle gods faciliteter,men måske det kun er til person trafik , så passer det jo meget godt til epoke 5-6.
Så vidt jeg kan se så er planen lavet med marklins/trix c-skinner og der er brugt de skarpe sporskifter. Derfor vil jeg sige: Dårlig ide
Jeg tager hatten af for at have lavet planen, da det ikke altid er lige til at omsætte virkelighedens sporplaner til model og da slet ikke med et så stift system som c-skinnerne, men det ser faktisk rigtig godt ud.
Desværre så vil (du) jeg krumme tæer hver eneste gang to vogne, der er længere end 10 cm kører igennem et sporskifte, for de skarpe sporskifter du har brugt er simpelthen ikke egnet til andet end industri/havneområder og så legeanlæg på gulvet. Og når der nu bliver lavet så store planer som en kopi af en virkelig station synes jeg det er synd at den skal trækkes ned som følge af sporgeometrien.
Hvis jeg var dig jeg enten tage udgangspunkt i en mindre station, der til gengæld kan være på 8 meter i længden og så bruge slankere sporskifter, enten de slanke c-skinner (der dog kræver enormt meget plads) eller de slanke k-skinner, hvis vi skal blive i 3 skinneland. Ellers ville jeg lavet en forenklet Helsingør station og så stadig bruge slanke sporskifter - lige som denne, som jeg engang fandt herinde
Jeg synes sporplanen ligner meget godt. Men har du overvejet hvorledes du kan få gods trafik på stationen. der er ikke umiddelbart nogle gods faciliteter,men måske det kun er til person trafik , så passer det jo meget godt til epoke 5-6.Med jernbane hilsenAnders
hej Anders det var mest persontog trafik da plan er taget fra luftfotos fra krak som den se ud i dag der køre jo ik så meget gods mere mvh allan
__________________
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
0 kan lide
Skrevet af Knud den II Tirsdag d. 19/10/2010 - 21:52
hvis I er interesseret Helsingør station har Ove P. Nørvang lavet en flot udgave af stationen med nogenlunde slanke sporskifter.
Han har bygget banen i store moduler og har stillet op ved udstillinger i Valbyhallen og nu senest på Teknisk Museum.
Meget realistisk layout, hvor han har fået næsten alt med. Han har virkeligt meget rullende materiel fra Epoke 3. Yderst seværdigt.
Fra den virkelige verden: I løbet af den sidste uge har Helsingør Station mistet sin drejeskive, så nu er landet sådan én fattigere!
Som barn kunne man redde sig en tur på en MH i Helsingør og en lokofører sagde en dag: "Det her er fandmer Helvedes Forgård". Der var jo en masse trafik i forhold til stationenes størrelse, så der måtte tit ventes på andre.
Jeg spugte forsigtigt:"Hvor er så Helvede"? "Det er da Hovedbanen"!
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Hvad er det du vil have stemt om?
Knud
Mvh
Knud
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 623
Hejsa !
Lige et spørgsmål: Hvor har du sporplanen fra?
Mvh
Flemming
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
MY1104
Indlæg: 112
Jeg synes sporplanen ligner meget godt. Men har du overvejet hvorledes du kan få gods trafik på stationen. der er ikke umiddelbart nogle gods faciliteter,men måske det kun er til person trafik , så passer det jo meget godt til epoke 5-6.
Med jernbane hilsen
Anders
I morgen er i dag historie.
Cowi
Indlæg: 315
Så vidt jeg kan se så er planen lavet med marklins/trix c-skinner og der er brugt de skarpe sporskifter. Derfor vil jeg sige: Dårlig ide
Jeg tager hatten af for at have lavet planen, da det ikke altid er lige til at omsætte virkelighedens sporplaner til model og da slet ikke med et så stift system som c-skinnerne, men det ser faktisk rigtig godt ud.
Desværre så vil (du) jeg krumme tæer hver eneste gang to vogne, der er længere end 10 cm kører igennem et sporskifte, for de skarpe sporskifter du har brugt er simpelthen ikke egnet til andet end industri/havneområder og så legeanlæg på gulvet. Og når der nu bliver lavet så store planer som en kopi af en virkelig station synes jeg det er synd at den skal trækkes ned som følge af sporgeometrien.
Hvis jeg var dig jeg enten tage udgangspunkt i en mindre station, der til gengæld kan være på 8 meter i længden og så bruge slankere sporskifter, enten de slanke c-skinner (der dog kræver enormt meget plads) eller de slanke k-skinner, hvis vi skal blive i 3 skinneland. Ellers ville jeg lavet en forenklet Helsingør station og så stadig bruge slanke sporskifter - lige som denne, som jeg engang fandt herinde
http://www.sporskiftet.dk/forum/download.php?id=48 (og så håber jeg at jeg ikke har brudt nogle copyrights)
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
[quote="Knud Lauridsen"]Hvad er det du vil have stemt om?
Knud[/quote
Bare om hvad i å sporskifte syntes om denne sporplan har flere ideer til mit modul anlæg
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
den er lavet ud fra kraks luft foto som man nu kan se sporen
mvh Allan
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
hej Anders det var mest persontog trafik da plan er taget fra luftfotos fra krak som den se ud i dag der køre jo ik så meget gods mere mvh allan
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
Knud den II
Bedemandsassistent
Vejle
Indlæg: 340
Hej igen
det er flot lavet, stort arbejde.
er du måske så rar at lægge den ud i wintrac?!
knud
Mvh
Knud
pete
Falck redder
Helsingør
Indlæg: 162
Fed ide.
venlig hilsen
Peter Johansen
ca. Epoke III og V på c-skinder
tmjbk
Gårdmand
Indlæg: 462
hvordan få den lagt ud i ud i wintrac fil den vil ikke ????
Mvh Allan
Modeltog med slæbesko
PED
Indlæg: 150
Hej,
hvis I er interesseret Helsingør station har Ove P. Nørvang lavet en flot udgave af stationen med nogenlunde slanke sporskifter.
Han har bygget banen i store moduler og har stillet op ved udstillinger i Valbyhallen og nu senest på Teknisk Museum.
Meget realistisk layout, hvor han har fået næsten alt med. Han har virkeligt meget rullende materiel fra Epoke 3. Yderst seværdigt.
Fra den virkelige verden: I løbet af den sidste uge har Helsingør Station mistet sin drejeskive, så nu er landet sådan én fattigere!
Som barn kunne man redde sig en tur på en MH i Helsingør og en lokofører sagde en dag: "Det her er fandmer Helvedes Forgård". Der var jo en masse trafik i forhold til stationenes størrelse, så der måtte tit ventes på andre.
Jeg spugte forsigtigt:"Hvor er så Helvede"? "Det er da Hovedbanen"!
Hilsen
Ped
Dansk Epoke 3 Märklin HO