Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

forhandlere uden kontakt

Er det bare mig der har det problem, at forhandlere ikke gider tage sig tid, til at svare på en simpel mail?

Modeltog er næppe den helt store virksomhed i Danmark, så burde de ikke bruge de 2-3 min, det tager at svare på en mail, på deres kunder?

Jeg har for over en måned siden sendt mail til Tog&Tekno med et simpelt ja/nej spørgsmål, men der er aldrig kommet svar.

Jeg har skrevet til hobbykæden ang. en vare jeg var interesseret i for en uge siden, heller ingen svar her. Og så har jeg skrevet til Felderbanen, også for at få noget information om et køb, heller ikke her har jeg fået svar.

Andre butikker får jeg heldigvis svar fra, enten samme dag eller dagen efter, men det med overhovedet ikke at svare tilbage, synes jeg er dårligt.

Synes det er rigtig dårlig kontakt med kunderne herhjemme. Jeg har også været ude for at bestille en vare og derefter hører man intet. Først når man en uge eller to senere skriver til dem, får man at vide varen ikke er på lager og kommer "engang".

Det ville tage så lidt tid lige at skrive "Varen er ikke på lager. Forventet leveringstid er X dage".

Er det bare mig der oplever det?

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

lgh

Skiltemager/Grafiker

Indlæg: 120

PB

"Bibihest" skrev:
Er det bare mig der oplever det?

Nope, sendte en forespørgelse til gentofte togfidus, for snart 1½ mdr. siden og endnu ikke modtaget svar - gider de ikke SVARE gider jeg ikke HANDLE i deres butik, for mig og se er det lig med dårlig kundeservice

Lennert

__________________

Far kører tog, bygger og hygger.....
Hvad gør Bill Gates når bilen strejker??......Lukker alle vinduer og genstarter!!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Voller

Indlæg: 169

PB  Hjemmeside

"lgh" skrev:
Er det bare mig der oplever det?

Venter svar fra Perron 4 på et spørgsmål om en ordre jeg har liggende hos dem. Andre butikker har fået de nye danske Piko-vogne på lager, men de har åbenbart ikke fået dem endnu. Det ville jeg spørge om, men intet svar.

De har omvendt været hurtige og effektive med at hæve pengene fra min konto...

__________________

Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"Bibihest" skrev:
Jeg har også været ude for at bestille en vare og derefter hører man intet. Først når man en uge eller to senere skriver til dem, får man at vide varen ikke er på lager og kommer "engang". Det ville tage så lidt tid lige at skrive "Varen er ikke på lager. Forventet leveringstid er X dage".

Min oplevelse med bestillingsvarer er at har butikken den ikke på lager, så led i alle andre butikker. Det er næppe fordi butikken ikke vil sælge det, men oftest fordi det er i restordre hos producenten, som ikke har varen på lager og først prducerer den igen omkring år 2017.

Der er dog forskel på bestillingsvarer og forudbestillinger.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

märklintossen

Indlæg: 184

PB

"Voller" skrev:
"lgh" skrev:
Er det bare mig der oplever det?
Venter svar fra Perron 4 på et spørgsmål om en ordre jeg har liggende hos dem. Andre butikker har fået de nye danske Piko-vogne på lager, men de har åbenbart ikke fået dem endnu. Det ville jeg spørge om, men intet svar.

Jeg har samme problem med Hobbykæden, de har dog ikke hævet pengene endnu. så jeg ender nok bare med at købe dem et andet sted... :?

__________________

Hilsen

Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

"Horsecreek" skrev:
Min oplevelse med bestillingsvarer er at har butikken den ikke på lager, så led i alle andre butikker. Det er næppe fordi butikken ikke vil sælge det, men oftest fordi det er i restordre hos producenten, som ikke har varen på lager og først prducerer den igen omkring år 2017.Der er dog forskel på bestillingsvarer og forudbestillinger.

Køber også hellere i en anden butik hvis muligt, men hvis man først finder ud af, at det ikke er på lager efter to uger, kan det godt være lidt surt.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kresten

Indlæg: 1.040

PB

Jeg synes, vi skal passe på med at hænge specifikke forhandlere ud - medmindre der er tale om direkte forsøg på snyd. Jeg har f.eks. meget fine erfaringer med Tog&Tekno - prompte svar og meget fin (gratis) reservedels-service.

ESU er fantastiske, Märklin er noget l... (har endnu aldrig oplevet at få svar) - det samme gør sig desværre gældende for mit vedkommende for Heljan. Nettog følger op og giver besked ved forsinkelser (og hurtighed i leverancen er ikke(!) et kendetegn ved denne hobby, har jeg erfaret. Mine venner fra Kystbanen svarer som regel, hvis de ikke har for travlt...

Og travlt kan jeg ærligt talt godt forstå, hvis de har. En kunde, jeg talte med i Togcenter Gentofte, lavede sjov med at det altid tog en Herrens tid at blive ekspederet i denne her branche... fordi der altid stod eller sad nogle sludrehoveder, der skulle fortælle en god historie eller beundre en ny dims eller diskutere et nyt katalog eller dele erfaringer om dette og hint.

Og det må vi jo erkende - vi er nogle sludrehoveder og det tager en masse af forretningernes tid. Varm kaffe på kanden er jo et "must". Men det er jo så samtidig charmen - at man lærer en masse af hinanden og at man stort set altid kan finde nogen at diskutere et problem med. Smile

Helt bortset fra det, tror jeg heller ikke vi kan tillade os at generalisere og påstå, at det ikke burde tage tid "at svare på en simpel mail". Jeg ved af erfaring, at det kan tage meget lang tid - specielt fordi mails jo sjældent indeholder "lige-ud-ad-landevejen", men som regel forespørgsler eller problemer. Jeg kunne forestille mig - men det er naturligvis kun et gæt - at mail-besvarelse, forsendelser, pakning m.m.m. er noget af det, der foretages efter arbejdstid - når kunderne er gået hjem for at lege med elektrisk tog :?

__________________

Kresten

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthom

Skovløber

Indlæg: 341

PB

Hej med dig Kresten

Jeg er helt enig med dig i dine betragtninger.

Jeg mener heller ikke at vi skal hænge nogle specifikt ud. Det skulle da kun være i helt grelle tilfælde.

Jeg tror de fleste forretninger godt er klar over, at de er afhængige af os brugere som kunder.

Med venlig toghilsen

Togthom Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

__________________

Thomas Thomsen
2 skinnekører

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Togthom" skrev:
Jeg er helt enig med dig i dine betragtninger.Jeg mener heller ikke at vi skal hænge nogle specifikt ud. Det skulle da kun være i helt grelle tilfælde.

Jeg er også enig. Det er ikke det værd. Derudover så synes jeg slet ikke vi skal hænge nogen ud. Ligemeget hvor grelt det er! Specielt fordi butikkerne ikke kan forsvare sig selv. Som brugere af et tilfældigt forum, kan vi sidde og blive nok så enige om ting, som vi kun kender til, gennem hvad den påståede forurettede har fortalt os. Mange har det med at glemme halvdelen af historien, specielt den del med deres egen skyld, når de bliver sure.

Det er skadeligt, både for den, måske uskyldige, butik og for forum'et.

Jeg tænker ofte på at Google husker! Derfor er min regel aldrig at skrive noget jeg ikke kan stå inde for. Er du vildt sur over noget med en forhandler, så orden det med forhandleren, lad være med at skrive det til offentlig skue på nettet. Er det dig der har taget fejl, kan det få mange kedelige konsekvenser.

Husk også på, at selvom mange kender hinanden herinde, så ved vi aldrig hvem der læser med!

For god ordens skyld bør jeg nævne, at mit indlæg er ikke rettet imod dig, Bibihest, det er en generel betragtning. Wink

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"märklintossen" skrev:
Jeg har samme problem med Hobbykæden, de har dog ikke hævet pengene endnu. så jeg ender nok bare med at købe dem et andet sted... :?

Bare du husker at aftale en afbestilling med Hobbykæden først. Når varen er bestilt er de i deres gode ret til at sende varen og trække pengene, så snart de får varen på lager igen.

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Citat:
Som brugere af et tilfældigt forum, kan vi sidde og blive nok så enige om ting, som vi kun kender til, gennem hvad den påståede forurettede har fortalt os. Mange har det med at glemme halvdelen af historien, specielt den del med deres egen skyld, når de bliver sure.

Nu er det ikke for at hænge nogen bestemt butik ud. De butikker jeg har problemer med, har andre sikkert ingen problemer med og omvendt.

Det er bare en diskussion, om hvor mange der HAR problemer og om det evt er de samme butikker.

Vil ikke "beskytte" butikken, bare fordi vi snakker om dem og det er bestemt ikke fordi jeg er sur. Hvor du så end får det ind i billedet..

Sefølig skal de have tid til at svare og fair nok hvis de står og snakker med mange af deres kunder i butikkerne, men det er stadig ingen grund til ikke at svare på en mail en uge eller en måned senere.

Et par dage for et svar, har jeg ingen problemer med og det er heller ikke det jeg snakker om her. Det er helt manglende svar, hvad grunden så end er. Jeg er kunde på lige fod med dem der kommer i butikken og hvis de har tid til at snakke med dem i flere timer, så har de også tid til at svare på en mail.

De spørgsmål jeg har sendt, har oftest været lagerstatus eller pris på varer (også på ting jeg vidste der først skulle bestilles hjem) og når man ikke får svar på den slags, så synes jeg ærlig talt ikke de virker særlig interesserede i et salg.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Bibihest" skrev:
Vil ikke "beskytte" butikken, bare fordi vi snakker om dem og det er bestemt ikke fordi jeg er sur. Hvor du så end får det ind i billedet..

Jeg vælger lige at citere mig selv: "For god ordens skyld bør jeg nævne, at mit indlæg er ikke rettet imod dig, Bibihest, det er en generel betragtning." Wink

Så no hard feelings! Smile

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

"sjlauritsen" skrev:
"Bibihest" skrev:
Vil ikke "beskytte" butikken, bare fordi vi snakker om dem og det er bestemt ikke fordi jeg er sur. Hvor du så end får det ind i billedet..
Jeg vælger lige at citere mig selv: "For god ordens skyld bør jeg nævne, at mit indlæg er ikke rettet imod dig, Bibihest, det er en generel betragtning." ;-)Så no hard feelings! Smile

Undskyld, fik ikke lige sidste linje med deroppe så.

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kresten

Indlæg: 1.040

PB

Citat:
Jeg er kunde på lige fod med dem der kommer i butikken

Tja - der er vi så OVERHOVEDET ikke enige.

For år tilbage var det almindelig god opdragelse, at hvis telefonen ringede i en forretning, spurgte ekspedienten de tilstedeværende kunder, om han/hun måtte tage telefonen. Og det blev absolut accepteret, at kunden svarede "nej".

I dag kan man være stensikker på, at en hver (uopdragen) ekspedient uden tøven afbryder ekspeditionen, når/hvis telefonen ringer. :twisted:

Det opfatter jeg altså som dybt uforskammet. De tilstedeværende kunder har ulejliget sig hen i butikken og har derfor absolut krav på at blive ekspederet først. Dem, som "bare" ringer - eller skriver en email - må vente, til der bliver tid til overs.

Også selv om vi fysisk tilstedeværende bare er der for at hygge, sludre og drikke kaffe. Wink

PS; Ved godt, at jeg lyder som en gammel nar. Men jeg er altså også helt tilbage fra den tid, hvor det var helt naturligt at holde døren for damer - og rejse sig op i toget for både ældre og kvinder... og det var vel i grunden ike så galt...

__________________

Kresten

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Kresten" skrev:
Også selv om vi fysisk tilstedeværende bare er der for at hygge, sludre og drikke kaffe.

Der er vi så ikke enige. Jeg er enig i, at de kunder der kommer ned i butikken har førsteret, men jeg er ikke enig i, at de kunder, der benytter butikken som varmestue har førsteret. Jeg undgår helst "kaffe-på-kanden"-butikker, fordi de tiltrækker et klientel, der har det med at blive hængende, tit og ofte i flere timer uden at købe en eneste vare. Ideen med en butik, for mig, er at gå ind og købe sin vare og gå igen. Det er mit hovedformål. Jeg kan godt lide at gå rundt og kigge på modellerne, men jeg forsøger ikke tage ekspedientens tid mere end højst nødvendigt. Derimod er det selvfølgelig i orden at tale med de andre kunder. Jeg mener at kunderne bør respektere at ekspedienterne er på arbejde.

Det er i øvrigt også min opfattelse, at det er de færreste ekspedienter, der har nogen særlig viden om det der interesserer mig, så det har jo også sin naturlige begrænsning for, hvad vi kan tale om.

Generelt er danske togbutikker mest dansk epoke III materiale. Mit tyske materiale skal jeg altid bestille hjem, jeg synes det er ærgerligt, men jeg har også forståelse for, at det ikke sælger, når alle andre kunder efterspørger E-maskiner og CU-vogne.

Jeg savner faktisk nogle der gider diskutere tysk epoke V, så hvis nogle læser dette, så er de da velkomne til at MSN'e.

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

Ufattelig enig - hvorfor skal man automatisk stå forrest i køen bare fordi man ringer?

mvh

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

kedde

Maskinmester

Indlæg: 163

PB

De sidste gange jeg har besøgt Hobbykæden, har telefonen fået lov til at være telefon, med mindre der har været hjælpere i butikken til at tage sig af den.

Jeg er enig med Kresten i, at det er alm. pli at spørge om det gør noget at man tager telefonen. Jeg har været ude for, at der er blevet ringet til en producent og bestilt reservedele, få minutter efter jeg havde bestilt dele. Det vil jeg så til gengæld kalde for service.

Den eneste forretning jeg ikke kan komme i kontakt med via e-mail pt. er OKT. Når jeg trykker på "Send" i deres kontakt-formular, får jeg at vide, at der er problemer med mail-service'en,og at jeg skal prøve igen senere. Det har stået på i nogle uger nu, så jeg må nok hellere prøve at sende en ganske alm. mail via mit mail-program. Wink

__________________

To skinne digital, Epoke III 1955-69.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

"Kresten" skrev:
Dem, som "bare" ringer - eller skriver en email - må vente, til der bliver tid til overs.Også selv om vi fysisk tilstedeværende bare er der for at hygge, sludre og drikke kaffe. Wink

Venter skam gerne og ringer faktisk aldrig hvis jeg kan undgå det, for jeg hader selv når jeg står i en butik og telefonen ringer..

Der er heller ingen der forlanger de skal svare på mail her og nu, men inden for et par dage burde være rimeligt. Tvivler på de har SÅ mange kunder at de ikke kan få tid til det.

Netop mail må være det optimale for sådan en butik. De får mulighed for selv at bestemme hvornår de vil svare. De skal ikke forlade de andre kunder og man får oftest et ordentligt svar tilbage, som man kan læse, når man selv har tid igen.

Det må være det bedste for alle parter, men når der så intet svar kommer, hvad gør man så

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kresten

Indlæg: 1.040

PB

Citat:
men når der så intet svar kommer, hvad gør man så

Tja - på råd her fra sporskiftet skrev jeg til Fyn efter Symoba kulisser - og fik aldrig noget svar. Så jeg bestilte dem på nettet fra Tyskland. De var lidt billigere og kom efter 2 dage.

Så hvor mon jeg bestiller næste gang ? Svaret giver vel sig selv... Wink

__________________

Kresten

Like 0 kan lide
Top

Picture

bahnfan.net

Systemudvikler

Malling

Indlæg: 1.017

PB  Hjemmeside

"Bibihest" skrev:
Netop mail må være det optimale for sådan en butik. De får mulighed for selv at bestemme hvornår de vil svare. De skal ikke forlade de andre kunder og man får oftest et ordentligt svar tilbage, som man kan læse, når man selv har tid igen.Det må være det bedste for alle parter, men når der så intet svar kommer, hvad gør man så

Jeg ringer heller ikke til butikkerne, jeg sender også helst en mail.

Da jeg ikke ønsker at stresse mig selv sur over, hvorfor der ikke kommer noget svar, så gør jeg følgende:

1. Sender mail, venter et par dage, højst en uge.

2. Sender mail igen, venter et par dage.

3. Finder varen et andet sted.

Jeg gider ikke tage problemet op med butikken, det er ikke min opgave, at belære en butik om god service. Hvis butikken ikke gør, som jeg forventer er god service, så er det ikke en butik jeg harmonerer med. I mine øjne er der forskelle på god service, nogle kunder kan lide én form, andre kunder kan lide en anden form. Butikken må vide, hvilke kunder de ønsker.

Når jeg skal handle, så finder jeg den butik, der har de samme holdninger til kundeservice, som jeg selv har. Det kan godt være butikken ikke er den billigste i landet, men jeg gider ærlig talt heller ikke jagte tilbud for at spare et par hundrede kroner, hvis jeg betaler med bekymringer over levering og service.

Ved kun at handle med få enkelte butikker, som jeg selv har udvalgt udfra mine egne krav til service og kundepleje, så har jeg yderst sjældent problemer af nogen art.

__________________

Med venlig hilsen
Søren

Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/

Like 0 kan lide
Top

Picture

mylle

skipper/musiker

Indlæg: 423

PB  Hjemmeside

jeg har gjort det til en vane når jeg ringer til min togpusher i Odense Modelbane Center, at spørge om der er kunder. Så ringer jeg bare senere. Ellers er Skype og mail en rigtig god opfindelse. På den måde kan Kim tjene lidt penge hjemmefra............

Like 0 kan lide
Top

Picture

KnudBe

Indlæg: 764

PB  Hjemmeside

"Voller" skrev:
"lgh" skrev:
Er det bare mig der oplever det?
Venter svar fra Perron 4 på et spørgsmål om en ordre jeg har liggende hos dem. Andre butikker har fået de nye danske Piko-vogne på lager, men de har åbenbart ikke fået dem endnu. Det ville jeg spørge om, men intet svar.
Jeg synes nu altid at de har været rimeligt hurtige til at svare. Ofte samme dag, men ellers indenfro et par dage.
"Voller" skrev:
De har omvendt været hurtige og effektive med at hæve pengene fra min konto...

Hvordan har du betalt?

Hvis du har benyttet dankort så må de ikke hæve pengene før varen er afsendt. Jeg husker ikke lige hvordan reglerne er for de øvrige kort, men jeg mener at det er de samme.

__________________

Mvh
Knud

Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.