Med fare for offentlig haan og spot... Poster, Jeg her i "Generelt"
Som jeg ser det, saa er De ikke helt uintresseret i Danmark. Er der tegn paa fremgang i branchen?
AUSSENDIENSTMITARBEITER/IN:
http://www.fleischmann.de/unternehmen/jobs/stellenangebote.html
Jeg er nok ikke den rigtige -Men er du?
mvh,
Lars
Alex
Projektleder
Indlæg: 195
Den samme annonce var indrykket i sidste nummer af Banen, så måske mener de det alvorligt :roll:
Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.
Gert Frikke
Indlæg: 2.323
Hej!
Det er jo så et job for både Fleischmann og ROCO. Mon den tildligere ROCO mand Claus er holdt?
Gert
modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Fleischmann har ikke tidligere interesseret sig for det danske marked, men har nok indset, at man ikke længere kan se bort fra de skandinaviske lande. Man har sikkert også bemærket, at vi heroppe nordpå er ved at være selvforsynende med lokomotiver og vogne fra Heljan, Hobbytrade, NMJ, Togogtekno osv. Når man så samtidig har et faldende salg på hjemmemarkedet, må man gøre et eller andet, men det skulle man nok have gjort for længe siden ........
Til gengæld havde vi ikke haft et så righoldigt sortiment af danske modeller, hvis det skulle have været styret fra de halvstore og stor tyske modelbanevirksomheder.
Svend
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er helt klart Heljan og Hobbytrade, der har banet vejen for at vi i dag stort set kan oprangere helt korrekte danske tog på modelbanen.
Det begyndte vel for alvor i sin tid, da Banen startede med at udkomme og lagde ud med at gøre opmærksom på, hvorfor der ikke var noget dansk materiel.
Hvorefter Heljan lagde ud med at lave danske vogne og så kom Mx´eren lige pludselig. Resten gik af sig selv.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Nu er det jo ike kun Fleischmann, men også Roco der er tale om (det er et og samme firma). Roco har da lavet lidt til Danmark......
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Min umiddelbare antagelse ville være, at firmaet leder efter en kandidat, som kan sælge varerne og ikke efter en kandidat med indgående kendskab til modeljernbane.
Som jeg ser det, så kan produktkendskab altid læres, nuvel, det er en fordel at have fra starten, men det er meget mere vigtigt, at kandidaten forstår sig på salg og hvad det vil sige, at være en god repræsentant.
Jeg vil fristes til at overveje, om ikke en modeltogsnørd vil være en potentielt ringere kandidat end en kandidat, der går op i salg som sin primære interesse.
Personligt vil jeg ikke gide at arbejde med modeljernbane til daglig, da jeg tror det vil hænge mig langt ud af halsen når jeg kom hjem.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
KnudBe
Indlæg: 764
Det er en større stilling end det i umiddelbart giver indtryk af... I har nok overset at det også er nord-tyskland: "Für die Region Deutschland Nord, Dänemark, Schweden, Norwegen und Finnland "
Mvh
Knud
Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.338
Den samme stillingsannonce findes på Roco´s hjemmeside:
http://www.roco.cc/unternehmen/jobs/stellenangebote/aussendienstma.html
Min tidligere kommentar gik nu også mere på Fleischmann´s manglende interesse for det danske marked, i hvert fald før ejerskiftet. At Roco har leveret dansk trækkraft, er jo klart for alle, men de mangler vist stadig at levere en korrekt model af en dansk vogn som ikke bare er ommalet fra en tilsvarende tysk.
Det bliver spændende at se, hvem der bliver den nye repræsentant for det det nordiske (og nordtyske) område, og om det vil medføre flere/andre modeller. Det bliver nok ikke en , der skal aflønnes efter den danske overenskomst og køre rundt i en dansk indregistreret firmabil.
Svend