Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Extreme Machines på Discovery kl.16.00 d.16/8.

Hej Forum

I eftermiddag kl.16.00 genudsender Discovery Channel programmet "Extreme Machines", med tog og jernbaner. Det sendes også lige nu.

Bla. ser man en Garratt fra de Zimbabwanske statsbaner på Victoria Falls broen. Der er mange fantastiske billeder.

Det ville være super, hvis nogle havde mulighed for at optage programmet og lægge det online, så man kunne se det i ro og mag på computeren.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Ja, hvem havde troet at togene i Indien køre mere præcise end herhjemme.

Måske skulle vi også have folk stående foran på vores tog så de kunne hælde vand på skinnerne til afkøling Wink

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

paspaatoget

Grafisk Designer

Indlæg: 22

PB

"Dampfmeisteren" skrev:
Det ville være super, hvis nogle havde mulighed for at optage programmet og lægge det online, så man kunne se det i ro og mag på computeren.

Jeg tro ikke at Descivery Channel er vild begeisteret af din plan. :oops:

Men i privat kreds kan vi godt vise nogle programmer om tog.

Jeg har en hel masse 'Eisenbahn Romantik' (NDR udsendelser) på dvd.

Måske kan Lars laver en videoliste over hvem har hvad? :roll:

NDR sender Eisenbahn Romantik næstern hver torsdag kl 13.00 !

__________________

Pas Paa Toget!
Henk C. Meerhof
_________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

meyland

IT - Administrator

Slagelse

Indlæg: 107

PB  Hjemmeside

Jeg har udsendelsen "Extreme Machines" liggende og jeg deler den gerne med dem der måtte ønske det.Men desværre fylder den ca. 2,8GB i MPEG Sad

Jeg vil prøve at lave den om til en AVI fil, hvis der er stemning for det

__________________

Mvh Peter
Märklin | HO | C Track | Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"meyland" skrev:
Jeg har udsendelsen "Extreme Machines" liggende og jeg deler den gerne med dem der måtte ønske det.Men desværre fylder den ca. 2,8GB i MPEG :(Jeg vil prøve at lave den om til en AVI fil, hvis der er stemning for det

VIl den ikke komme til at fylde meget mere af det. Medmindre du også laver om på billedstørrelsen.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

meyland

IT - Administrator

Slagelse

Indlæg: 107

PB  Hjemmeside

Vil den ikke komme til at fylde mindre når den laves om til AVI uden at ændre billedestørrelsen?

__________________

Mvh Peter
Märklin | HO | C Track | Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

"meyland" skrev:
Vil den ikke komme til at fylde mindre når den laves om til AVI uden at ændre billedestørrelsen?
Ikke mig bekendt, når jeg redigerer video, så konverterer jeg altid det færdige til mpg, så det fylder ca. 1/5

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Peter.

"meyland" skrev:
Vil den ikke komme til at fylde mindre når den laves om til AVI uden at ændre billedestørrelsen?

Det kommer an på... Laughing out loud

Der findes mange varianter af begge formater, og så har vi endda ikke engang taget hensyn til kompressionsgraden, der også kan varieres.

Men generelt er svaret nok "ja" - af flere grunde: For det første er det, du kalder en MPG sikkert en MPEG1 eller MPEG2 fil. De fylder normalt meget, mens MPEG4 formatet kan komprimere meget bedre; der er bare ikke ret meget software, der kan producere MPG-filer i MPEG4 format.

Det mest underlige er imidlertid, at MPEG4 er meget almindeligt i andre formater: De nyeste Quicktime formater er MPEG4, og det samme kan gælde AVI-filer. AVI er imidlertid noget lidt andet, da det ikke er et format i sig selv, men derimod en indpakning af andre formater. AVI kan indeholde såvel billede som lyd, og man vælger selv formatet af begge. Man skal i den forbindelse bruge det, der hedder en Codec, og det er den, der bestemmer formaterne. Nogle af de mest almindelige codecs hedder DivX og XviD, og de er faktisk begge MPEG4 varianter. Wink

Jeg kan anbefale XviD, mens jeg også vil anbefale, at man holder sig langt væk fra DivX: De er vist ikke så slemme i øjeblikket, men de har ihvertfald tidligere indstalleret spyware på ens PC, når man installerede codec'en.

Hvis du sammenligner en MPEG1 eller MPEG2 fil med en AVI komprimeret med f.eks. XviD til billede og MP3 til lyd, ja, så vil AVI-filen ganske rigtigt blive væsentligt mindre.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

meyland

IT - Administrator

Slagelse

Indlæg: 107

PB  Hjemmeside

Hvis der stadigvæk er interesse for dette program kan det hentes i en uredigeret version på http://www.meyland.dk/avi/1091_20070816155800.avi, filen fylder 700MB

__________________

Mvh Peter
Märklin | HO | C Track | Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Takker

Du har lige et , for meget med i dit link så retter det lige så man kan højre klikke og gemme som.

http://www.meyland.dk/avi/1091_20070816155800.avi

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

meyland

IT - Administrator

Slagelse

Indlæg: 107

PB  Hjemmeside

Tak for det Laughing out loud , sådan går det når jeg er træt

__________________

Mvh Peter
Märklin | HO | C Track | Intellibox

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.