Norske moduler var der også i Neumünster.
ps. Nyt link. 2012.05.22
__________________
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Niels A
DCCconcepts
Indlæg: 176
Hej Flemming
Ja, det var endnu et flot Norsk modulanlæg, kunne næsten måle sig med det der var dernede sidste år.
Jeg ved ikke hvad det er Nordmændene kan, måske det er noget med at bruge små profiler og skinner der kan bøjes i forsk. radier
Set lidt i bakspejlet tror jeg ikke jeg har set mange Danske udstillings-modulanlæg som ikke bestod af meget lige K-skinner og meget skarpe kurver, det skulle da lige være anlægget med temaet de Fjellandske baner.
Mvh
Niels
DCCconcepts
Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Øh, - du har da tilsyneladende aldrig været på DMJU udstillinger. Meget lige skinner, se lige på stationen, den er lavet med samme "svung" som i den virkelige verden. Jeg har også fundet et billede af en kurve, fra vores samkørsel i Århus.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Niels A
DCCconcepts
Indlæg: 176
Hej
Flemming
Du har naturligvis ret i at der er flotte Danske modulanlæg, men hvis du har været på udstilling i Skørring, Horne og ikke mindst Neumünster sidste år, må du gi' mig ret i at mange af de viste anlæg bar præg af meget lige strækninger, brug af forskelligt materiale/farve, ballast og græs, inden for samme modulgrupper, alt samen noget der ikke ligefrem forskønner anlæggene.
Mvh
Niels
DCCconcepts
Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Skørring og Horne er byttedage. Det er normalt lokale der udstiller, i den forbindelse må du da indrømme at det begge steder går fremad med den visuelle kvalitet. Men der er så det samme dilemma som fx. modulsammenslutningen har. Skal man diktere valget af dekorationsmaterialer ovenfra.
Det er noget lettere for et udstillingsanlæg fra en klub mht. ensartethed i materialevalg, jfr. Fredensborg i Neumünster sidste år.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Ja, fint nok, se så på modulerne lige før og efter.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
VaGJ var faktisk næsten anlagt efter en lineal ved Kærbæk og Ansager Å, derfor de lige stræk. I Århus medbragte vi Skjern Å, også her er virkelighed og model fuldstændig lineær, i model dog forkortet til 4 meter (i 1:1 ca. 2 km).
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Niels A
DCCconcepts
Indlæg: 176
Netop anlægget fra Fredensborg sidste år var et af de eksempler jeg mente med "lige" strækninger. Synd at en så darlig linieføring ødelagde indtrykket af anlægget med de ellers flotte bygninger. Det samme gjorde sig gældende med det store modulanlæg der var i Viborg sidste gang.
DCCconcepts
Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Der er et lille indlæg om Arendal Modeljernbaneklubs anlæg på blog.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Påstår jeg andet?
Den del af landet jeg bor i er ike præget af lange lige stykker, nærmest tvært imode. Og specielt ikke et snorlige stykke lige inden en station der er placeret i en kurve.
Men byg nullabour plain (stavemåde?) så kan det gå lige ud......
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
F.Ormstrup
Indlæg: 2.687
Det er så det der er problemet hos os. Linealer har haft stor betydning ved planlægning og udførelse af spornettet. Ansager station var fx. anlagt i en blød kurve, men dæmninger og broer over de to vandløb var lineære.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
tybalt
It-projektleder
Holbæk
Indlæg: 999
Uanset forlæg og evt. strækninger i virkeligheden så er det min oplevelse, som tilskuer, at et langt lige stræk modelmæssigt er meget lidt inspirerende. Man står og kigger henad det og det var så det.
Ansporingen til at gå på oplevelse i miljøerne er meget større når der "for hver ny drejning" åbenbares nye detaljer. Det giver kort sagt en bedre illusion, efter min mening.
Og så er det synd for de modelbyggere der har brugt megen tid på detaljerne at man for hurtigt overser hele strækningen, bare pga. linieføringen.
Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -