Hvis jeg nu har købt et lokomotiv i en forretning, og forretningen lukker ned eller får en ny struktur, hvordan er jeg så stillet som forbruger, hvis der nu sker noget med det pågældende lokomotiv indenfor garantiperioden?
Så må jeg selv, udenom garantien, skulle bekoste en reparation? Eller kan den føres tilbage til producenten? (Producenten siger jo som regel at det skal gå gennem forhandleren man har købt lokomotivet hos).
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Togthom
Skovløber
Indlæg: 341
hej med dig Claus
den er nok lidt svær, men hvis det er en forretning som overtages af en anden kunne jeg godt tænke mig, at de også overtager de forpligtelser fra den gamle forretning ellers er det i sidste ende producenten....
med venlig juletoghilsen
Togthom

Thomas Thomsen
2 skinnekører
Techek
Jelling
Indlæg: 907
Så vidt jeg ved, har en efterfølger til forretningen ikke nogen forpligtelser for at reparere varer der er dækket af garantien, men derimod producenten, da denne er næste led i varekæden.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Tak for svarene
Jamen vil det så sige at jeg bare kan levere lokomotivet (hvis det bliver aktuelt), til den forhandler jeg handler med nu, hvorefter jeg så går ind i producentens garantiordning?
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Så er du fucked.
Med mindre at det er en venlig producent som vil lave det for dig - eller en producent der tilbyder "world wide warranty", som det ses ved meget radio/tv udstyr.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Så gyser jeg ved tanken om hvis man har forudbetalt noget uden at få varen.......
Men har gode erfaringer med at holde sig gode venner med sin togpusher. Dvs. hvis man lægger en del af sin handel der, og kommer forbi jævnligt, så kan man nå meget langt. Dels ved rabat ved køb af en vis mængde og dels hvis der opstår andre ting. Det er noget jeg vægter meget højt og har også indtryk af at de fleste forhandlere gør det samme. Heldigvis
Hvis det drejer sig om fx. et Heljan- eller Hobbytradelokomotiv, så må der næsten være en landsdækkende garanti? Men kan jo i givet fald prøve at skrive til dem (har også gode erfaringer med det).
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.199
Da' Claus.
Ikke mig bekendt: Hvis din forhandler går ned, har du mistet dine legale muligheder for at kræve en garanti indfriet - du kan kun håbe på, at nogen vil forbarme sig: Der er ingen, der er forpligtet til det.
Producenten har kun ansvar overfor dig, såfremt producenten har skiltet med en fabriksgaranti - og det er der mig bekendt ingen, der gør i denne branche. Det ses derimod jævnligt på bl.a. computere, radio/TV og biler.
Faktisk erindrer jeg, at de fleste af verdens harddiskproducenter for nogle år siden rottede sig sammen og indførte et halvt års garanti på deres konsumprodukter. Det er fuldt legalt, men betød, at forhandlerne derfor kom til at hænge på de sidste halvandet år - uden nogen form for opbakning fra producenterne. Den tilstand holdt dog ikke længe...
MVH
Lars
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
Hvis jeg skulle falde i den der med at forudbetale for noget, der måske bliver leveret om et par år eller 3, så ville jeg vælge at gøre det gennem en af de netbutikker, der har været her længe og ser ud til at blive.
Lukker butikken, så har jeg ringe chancer for at pengene igen.
Viser den leverede vare sig at være noget sjusk, så har jeg 14 dages returret ved fjernhandel, og de 14 dage begynder altså først at tælle når jeg har modtaget varen.
Nægter butikken at tilbagebetale, så har jeg brugt mit betalingskort og beder bare banken om at tilbageføre beløbet, det skal de nemlig gøre. Samtidig får butikken et hak i tuden og et gebyr fra PBS, så lærer de det måske.
Det er altid butikken jeg har handlet med, der skal ombytte, rette fejl eller give pengene tilbage. Det er ikke min opgave at have kontakt til producent eller importør.
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Men det er svært hvis der er tale om en konkurs......
Ved snart ikke hvordan jeg skal få det sagt uden at skulle lægge navn til rygter. Men der er én stor hjemmeside med internetforretning der ikke fungerer.
Man kan sådan set også læse det "mellem linjerne" herinde. Og har lige fået det bekræftet hos min nye store modeltogsleverandør.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Fra Forbrug.dk:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/konkurselophoerer/
Lukning eller ophør
Hvis en butik eller netbutik lukker, før den to-årige reklamationsfrist er udløbet, er det den tidligere ejer af butikken, der hæfter. Er ejeren af butikken ikke et selskab, altså Aps eller A/S, hæfter den tidligere ejer personligt.
Du må selv opsøge den tidligere ejer og fremlægge dit krav, hvis du vil gå videre med sagen. Men det er ofte svært at forfølge kravet, fx hvis den tidligere ejer ikke har penge.
Hvis der er tale om en kædebutik, der blot har lukket en enkelt afdeling, kan du ofte henvende dig i en anden af kædens butikker.
Har du virksomhedens CVR-nummer, fx fordi det står på din købskvittering, kan informationer om ophørsdato eller ny adresse søges i det centrale virksomhedsregister.
Ny ejer
Hvis ejeren har solgt butikken, afhænger det af salgsaftalen, om den nye indehaver har overtaget den tidligere ejers forpligtelser. Oftest er det ikke tilfældet.
mvh. Dampfmeisteren
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Og nu er det officielt: http://www.trinbraettet.dk/
Trinbrættet i Århus og Vejle er lukket
Vi har desværre måttet lukke vores butikker Trinbrættet i Århus og Vejle.
Det skyldes, at vi i det sidste halve år har mærket den økonomiske krise sammen med stærkt mindsket avancer
Der har været arbejdet på en redning af virksomheden, men da tidligere positive tilsagn fra nogle de største leverandører faldt fra, var der intet grundlag for en fremtidig videreførelse.
Til kunder som pt. endnu ikke har fået leveret deres E-maskiner i GOLD versionen, har vi tidligere lavet en aftale med Heljan om, at de vil blive leveret direkte fra HELJAN –så de bedes rette direkte henvendelse til dem herom.
Vi har forsøgt, at holde vores kunder så skadesløse, som det er muligt og lovligt i denne sag og takker for det gode samarbejde, som vi i mange år har haft med vores mange kunder i Danmark og udlandet.
Kunder som har vare til reparation vil høre fra os i det omfang det er muligt.
mvh. Dampfmeisteren
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
I princippet er man på spanden, hvis man har købt en vare i en butik, der alligevel ikke kan levere. Der var en sag om fladskærme sidste år, hvor folk havde betalt 30.000 kr på Dankortet i en fysisk butik, der så gik konkurs. Det samme sås med Sterling, hvor betalinger for flybilletter også var tabt.
mvh. Dampfmeisteren
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er fuldstændig rigtig hvad du skriver, men det jeg mente var at hvis man er god kunde hos en forhandler, så vil han ofte yde noget ekstra over for dig, selv om han ikke er forpligtiget til det. Jeg tænker fx på servicering af noget rullende materiel igennem producenten, hvis det bliver aktuelt.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
Da Perron4 tilsyneladende ikke er lukket endnu og det var Perron4, der var sidste ejer af Trinbrættet i Århus og Vejle, så er det jo nemt at finde frem til, hvor man skal klage sin nød, hvis det er nødvendigt.
Perron4 kan nok heller ikke holde til alt for mange dårlige omtaler, hvis de ikke passer de (vel forholdsvis få) kunder, som har problemer efter lukningen af de 2 Trinbrædder.
De har sikkert en juridisk smutvej, da det er måske er forskellige selskaber (Aps) og dermed er der ikke personligt hæfte for de tidligere ejere.
Men rart at vi nu har fået løftet sløret for de rygter, som ingen ville fortælle ligeud. Så har vi andre også en chance for ikke at brænde nallerne.
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
T-41
Pølsemand
Indlæg: 67
Hej med jer.
Da jeg skulle have min E-maskine kom der et mindre pænt brev fra Trinbrættet/perron4 om at jeg havde 8 dage til at indbetale beløbet, ellers ville min maskine blive solgt til anden side. Jeg var på arbejde da brevet kom, så jeg så det først 14 dage efter(Sejler i Grønland) Da jeg kom hjem og fik ringet til perron4 og vi blev enig om at jeg først betalte når jeg fik maskinen(Det tog lidt tid) Så jeg fik den i butikken i Aalborg og betalte der. Så dem der har noget i klemme, prøv at ringe eller send en mail til perron4, og få en snak med dem. Man kan komme langt med en fornuftig snak.
Det er lidt trist at Torben ikke magtede at føre et en så god butik vidre.
øv øv for os
Bjarke T.
Det er fedt at være nittetæller, og være stolt af det.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Ingen tvivl.....
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
NU er det så heldigt at udbyder en butik garanti, er det altid for egen regning, med mindre at de har en aftale med leverandøren.
Forbrugerloven taler kun om reklamationsret.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.190
Med mindre de to Trinbrætter har været selvstændige A/S eller ApS selskaber er der ingen tvivl om, at selve lukningen af det fysiske udsalgssted ikke friholder Perron4 for ansvaret også for indleverede reparationer.
Jf. CVR.dk er Trinbrættet, Borgvold 16 st th., 7100 Vejle en såkaldt P-enhed under Trinbrættet ApS, Øster Alle 6, 9530 Støvring.
Se mere på:
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=298...
Perron 4 ApS eksisterer på samme adresse:
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=298...
Ingen af selskaberne er under konkursbehandling.
Problemet er blot, at der er 78 selskaber registreret på adressen, som nok er hos en advokat.
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
Det ligner nu mere en gammel fabrik, der er blevet delt op i små enheder: http://www.findvej.dk/%D8streAlle6,9530
Utroligt få biler, der holder udenfor med alle de firmaer, men måske er billedet taget på en søndag.
Egentligt ret ligegyldigt, det ser ud til at Perron 4, Trinbrættet og Blokpost 4 er forskellige firmaer, så der er ikke ret meget juridisk at komme efter.
Men min påstand er at Perron 4 bliver nødt til at yde lidt service, hvis de vil overleve.
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.190
Krak.dk oplysningerne er:
--------------------------------
Perron 4
Søndervang 3
9530 Støvring
Tlf. 98 37 37 72
Website: http://www.perron4.dk
CVR nr.: 27308708
CVR P nr.: 1010051459
og
PERRON 4 ApS
Hadsundvej 32
9000 Aalborg
Tlf. 98 13 41 11
Website: http://www.perron4.dk
Slår man i stedet dette CVR nummer op på CVR.dk, fremkommer et nyt P-nr. med reference til Perron 4 ApS:
Perron 4 v/ Torben Louring Jespersen
Pnr: 1010051459
Startdato: 01.08.2003
Ophørsdato:
Adresse: Østre Alle 6
9530 Støvring
Telefon:
Fax:
Email:
Branche: 476500 Detailhandel med spil og leget øj
Tilhørende CVR-nr: 27308708
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Litra-H
Indlæg: 120
Krisen kradser siger mange ... jeg tror blot det er et spørgsmål om prioriteringer. Trinbrættet Århus er et tydeligt eksempel på forkerte prioriteringer. Forretningen var god med et godt kunde og idé grundlag, men når en ny ejer overtager sådan en forretning og trumfer en så anderledes opsætning igennem så skal det jo gå galt. Perron4 missede fuldstændigt chancen for at videreføre den specialforrretning som Mads Sjøner startede hjemme i Lystrup, ved at ekspandere i så stor udstrækning og forandre grundlaget for forretningen at de tidligere kunder holdt op med at komme der. Det er synd at Trinbrættet Århus skulle ende på denne måde, men har man holdt lidt øje med forretningen siden overtagelsen har skriften været tydelig nok ... måske bare ikke for den nye ledelse.
Jeg må tilstå at jeg bad om at få mine L-I-F penge for E maskinen retur fra Trinbrættet efter at Perron4 kom ind i billedet og var måske derved med til at trække forretningsgrundlaget væk, men den nye form forretningen blev ført på passede absolut ikke mine hår i næsen. Jeg fandt dog senere ud af at jeg absolut ikke var den eneste der havde hentet mine bestillinger ud af Trinbrættet og flyttet disse til andre forretninger. Jeg bor selv i København og på trods af at jeg har mange togpushere lige om hjørnet, var det rejsen værd at tage til Frederiksgade og kigge på 'togforretningen' som mange kaldte den, uden sidestykke.
Nogle mener nok at det bliver en glædelig jul nu hvor dette faktum er en del af vores hverdag, men det er os modeltogstosser der kommer til at lide under det. Og at Perron4 lige nåede at overtage Trinbrættet Vejle også og derved har trukket den med ned er lige så ærgeligt. Her var skriften meget hurtig tydelig idet kunder der havde bestilt deres E GULD skulle henvende sig i Buddinge for at få deres model.
Jeg er ikke selv forretingsdrivende men ved godt at man ikke skal slå et alt for stort brød op ... den regel er nok smuttet forbi Perron4.
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.190
Fortsætter lige. Den associerede Blokpost 4 i Slagelse giver adgang til http://www.perron4.dk
http://www.perron4.dk/catalog/newsletters.php
Søgning på personnavn giver disse sammenhænge:
Navn: Torben Louring Jespersen
Titel:
Adresse: Søndervang 3
9530 Støvring
Tilknyttede og tidligere tilknyttede virksomheder: Cvr-nr: 25818067 - T.L. JESPERSEN HOLDING ApS
Cvr-nr: 25818121 - APSI 5 ApS
Cvr-nr: 27343309 - LIAB HOLDING ApS
Cvr-nr: 27343813 - LIAB ApS
Cvr-nr: 29011699 - LOURING & SØN HOLDING ApS
Cvr-nr: 29011761 - SCAN-TRAINS ApS
Cvr-nr: 29837791 - PERRON 4 ApS
Cvr-nr: 29841268 - TRINBRÆTTET ApS
Cvr-nr: 29919143 - BLOKPOST 4 ApS
Cvr-nr: 29974896 - GODSTERMINALEN ApS
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hos en af de førende forhandlere hørte jeg i dag at det er Perron4 der er gået konkurs. Det passer meget godt med at hjemmesiden er nede. Der en "ny" forretning i Aalborg med navn Hobby-Discount. Navnet står nederst til venstre på den side man først kommer ind på hos Perron4 (lige inden man bliver sat om til den lukkede side).
Så spørgsmålet er om ikke Perron4 lukker ned og Hobby-Discount "genopstår" jvf. hjemmesiden her (linket er tidl. vist herinde); http://www.hobby-discount.dk/
Men kan også godt have mine tvivl om hvordan det kommer til at gå, hvis kunderne der har noget i klemme ikke bliver hjulpet. For så stor er vores verden heller ikke.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det er lige mine ord....... Og fortsatte endda et stykke tid med at give det "nye" Trinbræt en chance, ikke mindst fordi den ligger/lå i lokalområdet. Det var dejligt nemt lige at kigge ind en tur på Frederiks Alle.
Vi har ofte siddet ude klubben og været helt salige her på det seneste, når snakken er gået på hvordan det var både i Mads´ men også i Susannes tid. Ak ja.....
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.190
domænenavnet er registreret således:
Domænenavn: hobby-discount.dk
DNS: hobby-discount.dk
Registreret: 2008-06-25
Status: Aktivt
Registrant:
Bruger-id: TLJ102-DK
Navn: Torben L Jespersen
Adresse: Søndervang 3
Postnu. & by: 9530 Støvring
Land: Danmark
Telefon: +45 98373768
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Den hjemmeside er godt nok tudegrim. Jeg kan ikke tage det seriøst. Jeg tror ikke vi ser mere til hverken Perron4 eller "Hobby Discount".
Jeg synes Trinbrættet det sidste års tid har udvist en arrogant holdning. Jeg kunne ikke lide at komme der, dels fordi de aldrig havde de varer jeg ville købe, men også fordi forklaringerne hver gang var hen i vejret. Den mest slidte forklaring var altid at "leverandøren har varen i restordre" eller bare "leverandøren kan ikke følge med". Det var jo løgn, jeg kunne jo bare tage til en hvilken som helst anden butik og hente varen der. Det valgte jeg så at gøre, jeg mistede tålmodigheden for længe siden.
Det var kun når trangen til at glo tog var uudholdelig, at jeg tog derhen, og jeg blev lige skuffet hver gang.
Århus har efter min mening ikke tabt noget som helst. Jeg vil i stedet håbe, at der kommer en ildsjæl til byen.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg synes at flere af de ansatte derinde gjorde en rigtig god indsats. Kan i hvert fald godt komme i tanke om et par stykker, i forbindelse med jeg købte en MO og D-maskinen derinde. Men det er også ved at være et stykke tid siden nu.
Vi er utvivlsomt en hel del der håber at der kommer en ildsjæl til byen
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jeg synes at flere af de ansatte derinde gjorde en rigtig god indsats. Kan i hvert fald godt komme i tanke om et par stykker, i forbindelse med jeg købte en MO derinde og fik lavet en reparation på min Frichs My, som jeg selv var skyld i.
Vi er utvivlsomt en hel del der håber at der kommer en ildsjæl til byen
(Det behøver ikke nødvendigvis at være modelbaneverdenens svar på Mads Skjern).
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Ja; det er rigtigt. Jeg skylder at nævne, at det synes jeg bestemt også.
Det var heller ikke de ansatte, men ledelsen som mit indlæg var rettet imod. Det beklager jeg, med det samme!
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Øv, jeg har betalt for depositum for Epokemodellers skinnebus
Og jeg har en Pr-maskine til rep.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Det er din, det kan der ikke være problemer med.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej Klaus
Epoke-modeller mener du ?
Perron 4's hjemmesde er sjovt nok lukket ned p.g.a. server-skift.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Frankks
4100 Ringsted
Indlæg: 149
Hej.
Vedr. Blokpost 4. Jeg har lige snakket med Anders, som er den daglige leder af Blokpost 4, som fortalte, at de har åbent og forsætter med, at have forretningen.
Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det kan jo være lettere sagt end gjort hvis der bare er lukket helt ned og ingen svarer. Men rent juridisk, så er det nok det der skal gøres.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Leonard
Kerteminde
Indlæg: 858
Så må du tage telefonen eller sende dem et almindeligt brev.
Adressen står nok på den kvittering du har for indbetaling, som du alligevel skal have vedlagt i kopi.
Seriøse bud modtages.
Sendes kun mod forudbetaling og køber betaler porto.
Kan også afhentes efter aftale.
Leonard
5300 Kerteminde
KnudBe
Indlæg: 764
Hvis der er tale om konkurs, så har man jo et krav overfor konkursboet hvis man har betalt for noget man ikke har fået.
Om dette krav så i den sidste ende har nogen værdi er så det store spørgsmål, men man skal da i hvert fald sørge for at anmelde det til kurator.
Mht til garanti som tråden starter med...:
Fra lov om markedsføring:
Læs evt mere her: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1419
Mvh
Knud
Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Se Statstidende for i dag;
http://www.statstidende.dk
Følelserne kammede lidt over, ikke mindst fordi man har lagt så meget tid, energi og handel i forretningen, både før og også i det nye. En meget stor del af mit modeltog kommer fra Trinbrættet. Det var derfor jeg skrev det første indlæg i tråden.
Det er trist, ak ja.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
henho
It-konsulent
Ringkøbing
Indlæg: 1.342
Hej
Følelser : Ja, jeg føler mig også noget amputeret
Jeg har været forbi Trinbrædtet mange gange siden Mads flyttede handelen til butikken fra privataddressen. (I ur-pærenes tid).
Senere under Susanne (og Henrik ikke at forglemme) og til sidst Torben, Preben og de andre har jeg altid følt hyggen.
Den er selvf. befordrene for salget
men det var altså desværre ikke nok.
Jeg synes ikke, at man kan klandre Torben for, at det er gået, som det er.
Han forsøgte da på alle måder, at balancere mellem os nørder og så dem, der skulle have en bane under juletræet.
Det hele er jo et spørgsmål om omsætning, fortjeneste, dækningsgrad m.m.m. og tidens ugunst var altså imod.
Tilbage står, at med mindre man kører Märklin (SamlerBørsen), så er Århus området et modelbane-mæssigt u-land.
MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK
Bruger Z21 på hjemmebanen.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja hyggen var bestemt til stede også i det nye Trinbræt. De nye folk gjorde også en stor indsats, men må have haft vanskelige forhold til sidst, desværre.
Nu er vi en del der skal noget længere for at opleve hygge
(Holder lige Samlerbørsen udenfor, der bestemt er en helt ok forretning. De har i øvrigt en reparatør tilknyttet, der har stor ekspertise i at tilpasse AC-Heljan).
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Togthom
Skovløber
Indlæg: 341
Hej med dig Claus...
Du kunne jo tage ned til OKT i Midelfart i stedet...
Her er der og hygge i massevis...
Har lige været der i aften efter 2 stk. Heljan litra Cp...
Rigtig flotte vogne...
med venlig toghilsen
Togthom :roll: :roll: :roll:
Thomas Thomsen
2 skinnekører
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja det var bestemt en mulighed. Har tænkt på det i forbindelse med TH-vognene, som er en af hans specialiteter. Samtidig forhandler han en ny type sporunderlag, hvor man bare trykker sporet og ballasten fast i. Det kunne godt være noget jeg kunne bruge på min kommende bane. Så kommer man i så fald uden om problematikken med K-midterlederen der kan ruste pga. limvand
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.931
Det er det også - det er faktisk min tidligere arbejdsplads, som - lidt absurt - gik konkurs i dec. 2002. Efterfølgende er det vist blevet til noget, der mest minder om et erhvervscenter, hvor Torben har overtaget en stor del som lager, da han selv har privatadresse i Støvring.
Med venlig hilsen
Skott