Hej Alle,
Jeg ved ikke om det er rigtige kategori, men nu prøver jeg.
Jeg har for nyligt fået en digital togbane, og er så småt igang med at indkøbe dele for at gøre den større. Jeg har fået tilbudt en ESU ECOS 50000 brugt og syntes selv det vil være en god start inden jeg skal have noget større/bedre.
Jeg ved dog ikke hvad jeg skal bruge før denne kan tilsluttes, og om den kan tilsluttes. Banen har Märklin C skinner (3-skinne), der følger en mobil station tilslutning med til banen (Til mobil station 1 gætter jeg).
Er der nogle der kan svare på om jeg skal have en specielt tilslutnings boks, og hvor jeg eventuelt vil kunne købe sådan en?
Hvis det kan hjælpe noget hedder startsættet jeg har Märklin 29852.
Skriv hvis i skal bruge flere oplysninger.
På forhånd tak
volvo
Den kan du roligt købe. Den behøver ingen speciel tilslutningsskinne kun 2 ledninger frem til sporet. Forøvrigt skal der være transformator med i kittet det er standard.
Tilslutningen lodder du på sporet eller også bruger du de specielle Märklin-lasker som kan købes hos din forhandler. Kablerne skal være ganske kraftige helst ikke under 1,5mm2 for bedst overføring af digitalsignalerne.
Tillykke med din togbane .
jhs
Mange tak for det hurtige svar
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Din mobil station kan du også tilslutte til din Ecos og bruge som håndholdt samtidig med, det kræver dog et adapterkabel som Märklin sælger. Jeg kan desværre ikke lige huske nummeret på det, men det er der nok andre der kan. Hvis du ikke er bange for en loddekolbe, så er det også muligt at lave kablet selv. Jeg har en tegning over hvordan det skal forbindes, hvis det har interesse? Jeg kan dog først poste den i aften.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.
volvo
Kablet hedder: 610479 i Märklins reservedelsliste.
Du kan forøvrigt koble hele tre Mobilstationer til Ecos hvis du vil.
Følger der brugsanvisning med? Den er et must vil jeg påstå...der er meget at sætte sig ind i.
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Vejledningen findes her på engelsk, tysk og fransk. http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/digitalsysteme/
Jeg har vedhæftet en vejledning til hvordan adapterkablet fremstilles.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.