Italienske ACME har udleveret første model af DSB EA :
http://www.memoba.at/bilder/acme_am60110.htm
__________________
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
Kresten
Indlæg: 1.040
Modellen ser flot ud, men jeg kender overhovedet ikke ACME. Efter skinnerne på billedet at dømme, er der tale om 2-skinne - korrekt ?
Bortset fra det - hvad er kvaliteten af ACME's produkter ?
Kresten
A-Stjerne
Indlæg: 163
Så vidt jeg har opfattet fra butikken i Aalborg, så er modellen fejlbelagt, i det horn og antenner på taget ikke er blevet farvet sorte...
Torben Z.
Indlæg: 751
Hm...
Du er desvrre en kende for hurtig ude - det er et foto af prototypen (modellen blev også vist på Nürnbergmessen).
Du kunne lige så godt have vist disse billeder http://www.togogtekno.dk/?page_id=137.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Ole
Indlæg: 246
Jeg skrev det, fordi ifølge butikkens hjemmeside er den leveringsklar til en pris på 169,90 Euro.
http://www.memoba.at/neuheiten.htm
Ole
H0, dansk (og udenlandsk materiel der har kørt i Danmark), epoke III, IV og V.
http://www.godsvogne.dk
Torben Z.
Indlæg: 751
Tja, men dette fremgik ikke af dit første link
At jeg så ikke tror, at Memoba er leveringsdygtig af litra EA endnu, er så en helt anden sag.
Iflg. mine informationer vil der være ændringer på seriemodellen i forhold til den viste prototypemodel.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Torben Z.
Indlæg: 751
Tja, det synes som om sendingen med EA'ere - ihvertfald EA 3001 - er nået frem til Europa se http://www.togogtekno.dk/?p=529 - og vil blive udleveret om ganske få dage.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Den første er allerede udleveret og testkørt.
dk.fritid.jernbaner.model har mere om sagen.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Torben Z.
Indlæg: 751
Nu er det jo ikke alle der lige kan cykle forbi forretningen i Aalborg
Jeg regner selv med at få mit ex. løbet af de nærmeste dage
Den vil blive testet og prøvekørt på anlægget hos MoMoLo - http://www.momolo.dk/ - i næste uge.
Så skulle der gerne komme en testrapport + forhåbentlig lidt video på http://www.danskmodel.dk i beg. af april måned.
Modellen ser vellykket ud og synes at køre meget flot.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Jeps, videoen der allerede ligger på Youtube, ser ganske nydelig ud
http://www.youtube.com/watch?v=Djwbs0Sw9xI
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Bibihest
Indlæg: 1.300
Larmer motoren ikke utrolig meget på den film?
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Syntes ikke det er så slemt, men måske lige netop dette lokomotiv ikke er til kørt ordenligt fra starten, men ellers flot model
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Torben Z.
Indlæg: 751
Den har jeg s'lfølgelig set Klaus
Men jeg vil godt tættere på og 'fange' detaljerne samt evt. lave et par målinger a la mine artikler i sin tid om litra E og litra F samt litra Mz - se
http://www.danskmodel.dk/NYT%20i%20forretningerne/HELJAN/Litra_E.htm
http://www.danskmodel.dk/diverse/Anmeldelser/F%20451/TH-F451.htm
http://www.danskmodel.dk/diverse/Anmeldelser/MZ%201459/HT_MZ_IV.htm
*Støjen' tager jeg nu helt rolig, da denne dels kan skyldes vognstammen og / eller anlægget.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Denis Petersen
Elev
Indlæg: 18
jeg fik ENDELIG set Litra EA i dag
Manner den er flot ingen tvivl om det da (min personlige mening)
Dog ser det ud som der ikke er meget udslag i boogierne men fik ikke prøvet den af oppe hos pusheren kun set den og helhedsindtrykket så ganske nydeligt ud. Jeg glæder mig til den kommer i de numre jeg skal have så bliver dankortet slanket igen igen igen
Denis Petersen
Mads
torup
Indlæg: 65
Ja så der også EA ér i nordsjælland.
Jeg syntes det er et meget pænt og detaljeret lok.
masser af detaljer og pæn farve, passer fint til BN´vognene.
pæne og præcise tryk, så topkarakter for det ydre.
Men hvordan køre den så ??????
Først fik den lov til at trille stille og rolig rundt uden vogne.
starter stille og roligt, køre fint uden at vraltre, og bremser uden ryk.
Men kan den trække noget ???????
først 9x 4aksel gastankvogne = ingen problemmer
så 8x personvogne = ingen problemmer, hmm kan den alt ????
så til den stor prøve: op igennem min spiral på ca 3% med 17x vekselladsvogne fra Roco, dette er en prøve for de store: hobbytrade´s mz kan ikke,
Heljan´s mx kan næsten, Heljan´s EG kan men puster en del. men kan en EA Så ???
Svaret er hurtigt overstået. JA DEN KAN, og det så enda let ud. så trækkraft det har masser af.
Det skal dertil siges, at den er født et sæt trækring.
Jeg kunne godt forstille mig at, der kommer flere EAér på mit anlæg.
MVH Mads
Er mest til Ho DCC epoke (4)-5-6
Litra-H
Indlæg: 116
Til dem der er interesseret i lidt billeder af EA'eren i et modelbane miljø, kan de ses her:
http://cid-85cb79a84b671379.skydrive.live.com/play.aspx/MZ%201461%20p%c3...
Historien går på MZ 1461, men EA'eren fik lov at komme med hjem til låns fra den lokale tog-pusher ... jeg er en af dem der IKKE skal have en "elektrikker" i min stald.
Men jeg må medgi' at den er flot, mange fine detaljer og flot i tryk og farve (selvom taget er fejlfarvet).
Go' fornøjelse med billederne.
Venligst,
Litra-H
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
Nordvestbanen
skole
Indlæg: 262
Rigtig flotte omgivelser så mangler køreledningerne jo bare
Hilsen Lennart
Lennart
DSB / OHJ / Raillion /
Spor: Marklin C skinner.
Epoke: 1990 og op...
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Fine billeder, og hvor ser jeres bane efterhånden godt ud
P.s tidligere medlem af klubben, du kunne ikke evt. smide nogle billeder op ad området omkring Ballerup st. for da lidt spændt på om der kom et stort kullager, med automatisk tømning osv.
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
Litra-H
Indlæg: 116
Takker for rosen ...
Jo, banen tager stille og roligt form ... de første 20 år er gået godt og der er nemt 20 år endnu inden vi er færdige.
Ballerup st. er ikke blevet udstyrret med automatisk tømning... området med kul aflæsning er ikke færdig lavet, idet ingen har haft modet på det (endnu). Det mest tiltalende ved Ballerup st. er at netop kul aflæsnings området faktisk er et mudul der kan udtages og nyt indsættes. Derved kan legen få helt andre dimensioner.
Når jeg finder tiden til Ballerup st. og finder en passende historie, vil der blive taget nogle billeder og lagt ud.
Tidligere medlem ... lyder morsomt. Du kan jo bare kigge ned en dag og tage anlægget i selvsyn, hvis tiden tillader det.
Du kender jo adressen og vi har stadig åbent om tirsdagen.
Venligst,
Litra-H
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Nu linket hos mig kun giver en hvid (!) skærm, hvad mangler jeg så?
Bjarne
killerp
Fotograf
Indlæg: 2.238
Tror du skal være bruger af windows live for at kunne se billederne
Peter
Gavflaben fra Falster
(Falsterbanen)
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.817
Takker! Det prøver jeg at få styr på.
Hjælpeprogrammerne fylder snart mere end selve styresystemet!
Bjarne
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 583
Hej Torben !
Lige et spørgsmål: Du skriver i din anmeldelse, at man ikke må anvende pantograferne som strømoptager ved digitaldrift - hvorfor???
Mvh
Flemming
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
Danskmateriel
Medarbejder i Rema 1000
Indlæg: 22
Kommer dette lokomotiv også i AC-udgave?
Modeltog skal ikke kimses ad!
Mads.
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Ja, det gør der, og du kan se hvilke varianter, det drejer sig om på http://www.togogtekno.dk/?page_id=137 - der står dog ikke noget om terminen!
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Danskmateriel
Medarbejder i Rema 1000
Indlæg: 22
Flemming, der står på Togogtekno.dk, at
(citat)
"Vi har valgt at der IKKE er mulighed for strømaftag fra pantograferne."
Modeltog skal ikke kimses ad!
Mads.
Torben Z.
Indlæg: 751
Hej Flemming - og undskyld det sene svar (jeg skulle lige 'lande rigtig' ovenpå en lille ferie).
Ved digitaldrift skulle der trækkes mere strøm hvorved skruen bliver varm med risiko for smeltning af overdelen
Men mig bekendt kører kun Gersagerparkens Mjk. med digitaldrift via køreledningen, så problemet med en evt. smeltning er vel næppe så stort.
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Torben Z.
Indlæg: 751
Korrekt, sådan var modellen oprindelig planlagt, men dette ændrede man på ved produktionen af modellen - men informationerne er IKKE blevet ajourført.
Man kan selv 'dippe' om modellen ved analog kørsel skal have strøm via køreledning eller ej - se min omtale af modellen på http://www.danskmodel.dk
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Bo S.
Indlæg: 202
Strøm via pantograferne var jo herligt før man kørte digitalt, for så havde man en ekstra strømkreds. Men i dag kan jeg ikke se formålet med at køre med strøm i overledningerne. Med mindre det for nogen er en principsag.
Mv. Bo S.
http://danskmodeltog.dk
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Hej
Slut med snakken om 2- og 3 skinne-drift. Nu skal vi snakke 3- og 4-skinne-drift ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Vi kunne ikke blive mere enige.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
På min næste bane skal jeg slet ikke have køreledning.
Men årsagen til at jeg har det nu er, at jeg startede med hobbyen på ny samtidig med, at jeg og min far købte vores første digitalboks (en Märklin 6021) Vi synes dengang køreledninger var facinerende, og når signalerne kunne afbryde strømmen til et skinnerneafsnit, så skulle de også afbryde strømmen til et køreledningsafsnit. Siden er det gået meget i stå med signalerne, men afsnittene er der stadig.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Kresten
Indlæg: 1.040
Tja - når vi nu er i legehjørnet, skal man nu heller ikke undervurdere synet af gnisterne mellem køreledning og pantograf på vores gamle analoge bane. Især i mørke var det flot - syntes vi.
Kresten
Bo S.
Indlæg: 202
Det kan jeg sagtens forstå. Hvis jeg ville lave overledninger på et nyt anlæg ville personligt ikke føle det var nødvendigt med strøm.
Men hånden på hjertet - så må det vel være ganske få i DK der kører med overledninger og med dansk forbillede...?
Mvh. Bo S.
http://danskmodeltog.dk
Kresten
Indlæg: 1.040
Det har du da ret i - det ville jo nærmest være fremtidsmusik i Dannevang :lol:
På den anden side - når man spørger om, hvorfor nogen har gjort dette eller hint, får man jo ofte svaret "Fordi man kan!".
Og luftledninger er da flotte... specielt på en stor station, hører det vel næsten til (så kan vi jo lege "Kjøwenhavnere"). Så vores anlæg ender nok med at have det - modeltro eller ej.
Kresten