Da jeg var til udstilling i Fredericia så jeg, at E 978 er blevet flyttet fra sin plads ved stationen. Det er for at give plads til en adgangsvej til et plejehjem.
Jeg læst dog i lokalavisen, at det skal stilles op på den anden side af stationen. Det var dog ikke helt klart hvor når det skulle ske.
__________________
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Hvor har de den så opbevaret indtil da?
Med venlig hilsen
Skott
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Det kunne da ellers være dejligt, hvis E 978 var fjernet for at blive sat i driftsklar stand hos Museumstog.
mvh. Dampfmeisteren
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Enig!
Tror bare, desværre, den er for "rådden" til, at det kan betale sig.
Med venlig hilsen
Skott
KGV
Indlæg: 9
Hvorfor? Synes da Museumstog har rigeligt og gøre med og holde deres nuværende smadderkasser kørende. Kør lortet til Huggeren.
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Men mere end een E-maskine i driftsklar tilstand, får vi nok ikke at se, da midler og mandskab ikke rækker til det.
Så hellere holde det i en stand, hvor maskinen i det mindste ikke forringes og så glædes over at se på den
Med venlig hilsen
Skott
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Drømmen er at have E 978, P 917, S 736 og C 708 køreklare i Roskilde og E 991, R 946, R 963 og K 563 i Randers.
De skal så bruges til et årligt plandampsarrangement, der afholdes i en forlænget weekend imellem Randers og Langå eller imellem Roskilde og Næstved.
mvh. Dampfmeisteren
BmP
Indlæg: 49
Smuk drøm, Dampfmeister - Har du også drømt om, hvor meget det vil koste, og hvor de penge skulle komme fra...? :?
vh
Per
Det hele sejler - pånær færgerne...
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Det vil koste rundt regnet en weekends Harry reklamer.
Jeg undværer hjertens gerne Harry en weekend for at få et plandampsarrangement.
mvh. Dampfmeisteren
BmP
Indlæg: 49
OK - efter en så nøjagtig beregning er jeg med på et kompromis.
Hvis du overtaler Armstrong til at sidde i Harry-kostume på førerpladsen, har du min stemme, hvis det kommer til afstemning
p.
Det hele sejler - pånær færgerne...
Occam
Indlæg: 583
Touché!
Med venlig hilsen
- Occam
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Nu kommer det næppe til en afstemning, da folkene i DSBs reklameafdeling ikke kan se ud over deres egen næsetip og er fuldstændigt blottet for fantasi.
Folk, der har været til plandamp i Rheinland-Pfalz, vil vide hvilken kolossal interesse fra nær og fjern der har været omkring banen, når der kører damptog forbi i timedrift.
Når byerne så samtidig får lavet en god byfest ud af det, kan det næsten ikke blive bedre.
Selvfølgelig skal de ikke bruge mange undskyldninger i Tyskland for at få fyret op under gullaschkanonen og få smidt nogle pølser på grillen og sat fadøllet på køl
Der er vi danske mere kedelige, desværre..
Og mon ikke Armstrong gerne vil køre i Harrykostume, hvis han kan sidde ved regulatoren ved en dobbeltskorstens E-maskine?
mvh. Dampfmeisteren
BmP
Indlæg: 49
Jo, -helt sikkert - hvis han får lov at beholde kasketten på !
Vedhæftede billede er ikke taget ved en DSB-begivehed, men alligevel kunne man godt forestille sig, det er sådan, Det Kgl. Jernbaneselskab vil tilberede ekstra fadøl, hvis der kommer mange besøgende til et arrangement ! :roll:
Det hele sejler - pånær færgerne...
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Var det ikke også sådan man gjorde på Storebæltsfærgerne, når kaffen var blevet til tjære?
mvh. Dampfmeisteren
BmP
Indlæg: 49
Selvfølgelig har du ret, Metser - Det er da dér, de har lært det !
Det er også dét, jeg siger - Vi mangler de færger - de gjorde mere nytte, end folk egentlig tænker på....
Jeg savner ihvertfald de halvanden times afslapning (men jeg drikker godtnok heller ikke kaffe...)
Per
Jeg har ikke lige noget Storebæltbillede indenfor rækkevidde - men fra beslægtet farvand kan jeg da klare et stolt skiv, som stadig sejler til manges fornøjelse. -Der serveres ikke kaffe ombord, men man må gerne medbringe madkurv og drikkelse
Det hele sejler - pånær færgerne...
mith
Salgskonsulent
Skanderborg
Indlæg: 91
hvis ikke man vil undvære Harry, kunne man jo tage det fra budgettet til Ansaldobreda, og så passende køre de plandamptog tværs gennem landet som afløser for IC4.
På den måde får vi både Harry og tog der vel næsten ville kunne holde dagens køreplan, i det mindste om sommeren hvor skinner der er af omtrent samme alder som E-maskinen sætter dagsordenen.
Min kone foreslog forleden at jeg tog toget fra skanderborg til kastrup, - hmmm en sympatisk ide, havde bare ikke mod på det, dels den fortiden forlængede rejsetid, og dels usikkerheden om jeg ville nå flyet. Næe så hellere ind i mondeoen og så i kø på vejlefjord - lillebælt - fyn - slagelse og resten af turen ind, lige som alle de andre "idioter" der også kørte hver for sig.. Heldigvis kostede lufthavnsparkeringen kun godt og vel omkring hvad en returbillet skb-kastrup står i. man må vel hellere få lært at læse prisskilte ved lejlighed..
med venlig hilsen
Michael
-----------------------------
Klub i SdMjk, digital lenz 2 skinne, se hjemmesiden http://www.sdmjk.dk hvis du ikke kender den.
mith
Salgskonsulent
Skanderborg
Indlæg: 91
Se det er Odder øl som jeg husker det, har ofte i ungdommen fået sådan en pils på det nu hedengangne Edelweiss...
med venlig hilsen
Michael
-----------------------------
Klub i SdMjk, digital lenz 2 skinne, se hjemmesiden http://www.sdmjk.dk hvis du ikke kender den.
BmP
Indlæg: 49
Harry koster ti mille om året har jeg hørt.
Jeg er ikke i tvivl om underholdningsværdien, -men om det lokker kunder ind fra landevejen i den størrelsesorden har jeg svært ved at tro.
Efter at have prøvet IC4 fatter jeg slet ikke, man overhovedet forsøger at få dem på skinner. -Lad dem for himlens skyld gå retur og begynd forfra med anden leverandør. I mellemtiden kunne man sikkert uden problemer leje materiel hos DB til at køre loktrukne, bekvemme tog-til-tiden...
Jeg rullede Volvoen ombord på Max Mols fornylig, og kom til Kh på 2:40 uden at gasse for meget op. Bekvem rejseform, som jeg ikke har prøvet længe
vh
Per
Det hele sejler - pånær færgerne...
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
Kan 10 mio.kr. gøre det? Det er dyrt at reklamere i den bedste sendetid i TV-2 + helsides avisannoncer etc.
Jeg tror at bevæggrundene for at ofre så mange penge er at man ønsker at huske danskerne på at man også kan tage toget og lade bilen stå.
Jeg synes så stadig at man også bør holde Plandampsarrangementer, til at hæve forståelsen for toget i lokalsamfundene!! Hver gang jeg har passeret en strækning på en Klub40-udflugt har der været masser af lokale, der har spurgt til hvordan man kan komme ud og køre med damptoget.
Det er også fornuftigt med billigere Orange-billetter på mindre frekventerede afgange etc.
Man skal blot passe på at kunderne bliver tilbudt de korrekte produkter, når de henvender sig. Det kan ikke være meningen at kunden selv skal være 100% opdateret på prisstrukturen.
Der mangler i den grad også en fælles europæisk prissøgemaskine for togrejser. Der fortælles meget om smutveje via. bahn.de og SJ, når man skal udenlands, og ikke vil betale de horrible priser DSB kræver.
Men OK, vi har det stadigt nemmere end England. For de engelskkyndige kan man læse lidt om billetproblemer i det engelske her:
http://polishrail.wordpress.com/2008/05/27/daylight-robbery/
mvh. Dampfmeisteren