I sommeren 2006, kom det frem at man måske vil indsætte de tyske ICE-TD tog på Intercity-trafiken til fordel for de forsinket IC4 tog. Det blev dog ikke til noget, men senere forslog man den Internationale trafik mellem København/Århus og Hamburg. Den plan løb også lidt af sporet da der i ICE-TD togene ikke var plads til det danske sikkerhedssystem ATC. Efter dette har der været lidt stille omkring det men idag kom DSB med denne pressemeddelelse.
"DSB" skrev:
DSB sikrer nye direkte tog Hamborg og Berlin16-03-2007 11:37Fra den 9. december 2007 tilbyder DSB kunderne direkte togforbindelse fra København til Berlin via Hamborg.DSB har indgået en meget fordelagtig samarbejdsaftale med Deutsche Bahn, der indebærer, at DSB's internationale trafik tilføres et antal moderne og meget komfortable tyske ICE-TD togsæt.Senest fra den 15. marts 2008 vil trafikken med de tyske ICE-TD togsæt udvides til at køre to afgange dagligt fra København og Århus til Hamborg, hvoraf den ene afgang fortsætter fra de to byer direkte videre til Berlin."Der er tale om en fantastisk god aftale mellem Deutsche Bahn og DSB. De tyske tog er i første omgang beregnet til at give DSB’s internationale trafik et løft, men aftalen betyder også, at DSB får mulighed for at frigøre nogle IC3 togsæt til anden trafik,” siger planlægningschef i DSB, Ove Dahl Kristensen.Rejsetiden fra København til Berlin bliver cirka seks timer, hvilket er uændret i forhold til i dag, men en halv time hurtigere end i dag fra Århus. For kunderne fra København bliver den store fordel, at der ikke skal skiftes i Hamborg, idet toget kører videre til Berlin, på samme måde, som det hidtil har været muligt fra Århus.I løbet af 2007 vil ICE-TD togsættene blive klargjort, så de opfylder alle sikkerhedskrav (inkl. ATC) for at køre i Danmark.For yderligere oplysninger kontakt DSB Kommunikation på telefon 33 54 42 22.Med venlig hilsenDSB
Så det betyder at vi fra D. 9 December 2007, kan se tyske ICE-TD på Strækningerne København-Berlin og Århus-Berlin.
____________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
plutoodie
Indlæg: 116
Kanon - glæder mig til at se de tyske tog Er der nogen, som har en link til en beskrivelse af ICE-DT togene? Findes de som model?
HHJJ
Bo Jensen
Cargoman
Indlæg: 490
Ja. Roco har lavet en som pt. er udgået, men mon ikke den genoptages på et tidspunkt?
http://www.roco.cc/content.php?id=1474&pd=1059&kat_id=&typ_1=1&land=DE&e...
Moderne tog på danske skinner
Alexander
Indlæg: 282
Information om alle ICE togene:
http://www.db-danmark.dk/db_danmark/view/mdb/alle/dbdanmark/content/MDB2...
Jeg skulle da ikke undre mig vis man kunne få ICE-TD som Modeltog.
Deutche Bahn udgav idag denne presse meddelelse (På Tysk):
Mit dem ICE von Hamburg und Berlin nach Dänemark
http://www.db.de/site/bahn/de/unternehmen/presse/presseinformationen/ubp...
_______________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
SonicC98
Leder efter job ;)
Indlæg: 144
Jeg har lige et spørgsmål, togne fra København, køre de over Fyn eller over Rødby?
Jeg diskutere med min far om det for tiden.
MVH Danni
Märklin, M- og C-skinner, Mobilstation
DVG
HTX Ballerup
Indlæg: 72
Rødby :!: det sådan set bare de nuværende EC der bliver erstattet
Mvh Lasse
Bjarke Hvass
Indlæg: 21
De kører via Rødby. Se evt. dette billeder
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Det billede var lige ved at snyde mig til at tro at det var en IC2
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Alexander
Indlæg: 282
Ja det eneste nye bliver ICE-TD togene og at de køre til Berlin.
Ellers er det som nomalt hvor EC-togene fra København til Hamburg/Berlin køre over Rødby Færge, og EC-togene fra Århus til Hamburg/Berlin køre over Padborg.
Er det entligt stadig planen at når togene fra København og Århus mødes i Hamburg kobles sammen og fortsætter til Berlin :?:
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Messerschmidt
Indlæg: 41
Alexander
Indlæg: 282
Okey. Men dem der så kun køre til Hamburg de bliver vel også kørt af ICE-TD materiel, eller? Er der entlig nogle der ved hvor mange ICE-TD sæt det er der kommer til Danmark, og hvornår?
_______________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
Man kan iøvrigt følge med i tråden på tog-sim.dk "ICE-TD som Eurocity tog! "
http://www.tog-sim.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-5297.html
Der står der bla. at prag-toget med ME+Tjekkiske vogne bliver erstatet af ICE-TD
sæt.
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
ICE-TD kommer til at køre 160 km/t mellem København H og Hamburg Hbf, samt Århus H og Hamburg Hbf. Mellem Hamburg Hbf og Berlin, kommer toget til at udnytte topfarten på 200 km/t.
Nyhed fra http://www.db-danmark.dk
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
Efter at have taget kontakt til DB-Danmark, kan de sige at,
Morgenforbindelsen fra København H (Der idag heder EC 38 København H - Hamburg Hbf.) bliver med ICE-TD.
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Tjalfe
Folkeskoleelev
Indlæg: 47
Hvad med EC 35 der er returløbet for EC 38?
Med venlig hilsen
Tjalfe Bjørnson
http://www.tog.gedemarket.dk
Alexander
Indlæg: 282
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg fik advide af DB at de en af dagene forventer at se en foreløbig (!) køreplan for togene København H - Berlin, og Århus - Berlin.
Niels Lund (Direktør DB-Danmark) fortalte mig at han muligvis kunne give mig den foreløbige køreplan når den kommer.
Jeg skal nok skrive når jeg ved mere, men lige nu ved jeg kun at morgenafgangen fra København H, bliver med ICE-TD.
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Bibihest
Indlæg: 1.300
Ja så er der ikke andet for end at tage en tur til derned og hjem igen. Togene kører vel også den anden vej
Ærgeligt at de ikke allerede er der nu hvor jeg snart skal til Hamborg, har i mange år drømt om at køre i ICE
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Alexander
Indlæg: 282
Jeg har netop nu fået tog nummrene for iCE-Togene der indsættes fra December
(En stor tak til DSB for informationerne!)
Kan iøvrigt også sige at det drejer sig om 10 sæt der skal køre mellem Danmark og Berlin.
fra 09.12.2007 indsættes ICE-TD i følgende løb:
ICE 38 (København H-Hamburg Hbf-Berlin Ostbf.) Kører fra Hamburg Hbf. videre som ICE 38 sammenkoblet med ICE sættet fra Århus H (ICE 381)
ICE 37 (Berlin Ostbf-Hamburg Hbf-København . Kører fra Berlin Ostbf til Hamburg Hbf sammenkoblet med ICE sættet til Århus H (ICE 380)
ICE 381 (Århus-Hamburg Hbf-Berlin Ostbf). Kører sammenkoblet med ICE 38 fra København H - Berlin Ostbf
ICE 380 (Berlin Ostbf.-Hamburg Hbf-Århus Kører sammenkoblet med ICE 37 fra Berlin-Hamburg Hbf.
Hurtigst muligt efter den 06.01.2008 erstattes EC 32/33 (IC3) med ICE-TD, København H-Hamburg Hbf og omvendt ligesom et ICE-TD sæt skal køre som lokalenhed i Danmark (38-33-32-37) mellem København H-Nykøbing Falster og omvendt.
Fra den 15.03.2008 skal EC 386/387 køre med ICE-TD og bliver derefter benævnt ICE tog, (ICE 386 og ICE 387).
Håber dette kan bruges!
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
For ikke at det forrige indlæg skulle være alt for forvirende så visser jeg lige her løbne fra 09.12.2007, 06.01.2007, og 15.03.2007.
Det drejer sig som sagt om 10 ICE-TD Baureihe 605
Både DSB & DB kan endu ikke sige hvornår de første kommer til Danmark for prøvekørsler m.m
_______________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
Med stor tak til Leif Nielsen har jeg fået tiderne for færgeafprøvningen med ICE-TD.
24.04.2007
Scandlines Færge "Schleswig-Holstein"
Puttgarden 10:00
Rødby Færge 10:45
Toget køre fra Hamburg Hbf hvor alle ICE-TD er hensat. 2 Togfører fra
DSB International tager ned aften før til Hamburg Hbf, for at tage med den 24.04.
i Puttgarden kommer 2 kørelærere fra Rf./Nf. med ombord.
Igen stor tak til Leif Nielsen!
Jeg vil prøve (ikke sikkert) at tage til Rødby Færge den dag. Nogle andre der skal?
_______________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Jeg vil prøve om jeg kan få tid til at tage så langt sydpå, så fremt jeg ikke har brugt alle mine penge på hobbymessen.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Alexander
Indlæg: 282
Hehe ok..
________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
til dem der skal ud og "fange" ICE-TD toget i Rødby Færge med kammaret, kan jeg lige sige at den muligvis først er med færgen, 10.40 fra Puttgarden. Intet er sikkert, men så ved i det.
_________________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
Nogle som fik et billede af toget?
_______________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Messerschmidt
Indlæg: 41
Så skal ICE-TD (BR 605) prøvekøres i DK. Den kommer rundt i landet, bl.a. Århus, Fredericia, Rinsted, København H m.m.
Den starter fra Padborg mandag d. 21/5 og slutter i Padborg igen fredag d. 25/5.
Jeg har skrevet lidt tider ind i dette indlæg: http://transport-siden.dk/node/612#comment-5860
Efter den har været i Rødby F d. 23/5, kobles der er et BR 605 mere på. Dvs. fra 23/5 - 25/5 køres der med 2 ICE-TD. (Ifølge planen)
Alexander
Indlæg: 282
Jeg fik desværre aldrig toget at se. Jeg tog, toget til Østerport og var der i god tid
(et par minutter over 11.). men ved ankomst fandt jeg ud af at der var signal-fejl
ved Østerport der gjorde at der var en masse forsinkelser og aflysninger, på de ordinære tog. Da kl. var 11:45, og intet ICE-TD tog var dukket op, besluttede jeg mig for at tage et forsinket Regionaltog mod Kalundborg, til København H, for at se om det holdte der. Men nej. Der holdte ikke noget ICE-TD.
Så det var desværre ikke denne gang jeg fik ICE´eren at se..
Nogle der har en korekt forklaring på hvorfor M 6443 (Kh - Kk) ikke dukkede op.. ???
_______________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
DVG
HTX Ballerup
Indlæg: 72
Pga. signal problemer på både Kh og Kk holdt DB 605 på Blv indtil 13:18 hvor den trillede ind i spor 6 hvor der var kontrol af perronafstande herefter kørte toget i spor 5,2,1 og 3 med samme formål. Turen til Kk gennemføres måske i aften men turen til Kac der var planlagt til i aften ser ud til slet ikke at blive gennemført denne gang
Mvh Lasse
Alexander
Indlæg: 282
Okey, tak for informationen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
Her er der nogle link, til rigtig gode billeder af toget både i Jylland, og på Sjælland:
http://morten.photos.cn.com/c1285448_1.html
http://tog.photos.me.uk/c1267317.html
http://transport-siden.dk/brugergalleri/thumbnails.php?album=51
http://sren.fotopic.net/c1203580.html
_______________
Med Venlig Hilsen
Alexander
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
ICE-TD skal (når de skal indsættes 9 December) også køre i Regionaltog mellem København H og Nykøbing F, på Sydbanen.
Ydermer, i forbindelse med EuroCity, kan det siges at der er kommet køreplan for 2 af de jyske afgange. Det drejer sig om EC 388 (Hamburg Hbf - Århus samt
EC 389 (Århus H - Hamburg Hbf).
De kan ses i den nyeste TKV (Side 76), på Bane.dk.
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Betyder det mon så et farvel til ME for good?
Med venlig hilsen
Skott
OC
Fotograf
Indlæg: 98
Wauw, feed nyhed!
Er der nogen chance for at nogle af dem kommer kører over Odense, så jeg kan komme ind og nappe nogle billeder ?
en europæisk modeljernbane i skala H0.. :
Märklin Digital Drift | C-Skinner | Mobile Station
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Nej, heldigvis. Heldigvis hvis altså man kan lide disse maskiner Der vil stadig køre lokomotivtrukne tog på sydbanen, men når IC4 bliver indsat i ladsdelstrafikken, overtager IC3 regionaltogenes job på syd- og nordvestbanen, men der går nok lidt tid endnu :roll:
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Nej desværre ikke. Togene kommer overhovedet ikke til Fyn
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Bibihest
Indlæg: 1.300
Et af de "nye" ICE tog kom kørende ved Rødekro tidligere i dag. Var total overrasket og havde desværre ikke min tlf på mig på det tidspunkt (typisk).
Ved ikke om det var en testkørsel af en art, det kørte ikke mere end 40-50km/t på strækningen og så havde det kun 2 mellemvogne
Det er så det første ICE jeg har set "live" og jeg må sgu sige det så godt ud
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Alexander
Indlæg: 282
Et sæt ICE-TD består altid af 4 vogne ialt, så det er meget normalt.
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Alexander
Indlæg: 282
Igår 1 Oktober kørtes der tur for pressen, med ICE-TD mellem Puttgarden og Lübeck (Toget er endu ikke godkendt til drift i Danmark). Ombord på færgen M/F Schleswig-Holstein fandt underskriftsceremonien også sted, der bekræftede samarbejdet mellem DB og DSB.
"DSB Nyheder"
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Bibihest
Indlæg: 1.300
Kunne godt finde på at tage en tur til hamborg og hjem igen bare for at køre med toget. Så kunne man jo også tage i Miniatur Wunderland på samme tid.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
DennisTR
Lokomotivfører
Tølløse
Indlæg: 1.132
Lidt samme tanke havde jeg fået
Hilsen Dennis
Mit anlæg under opbygning, besøg min blog http://www.sporskiftet.dk/blogs/dennistr
DSB strækning og privatbane, H0 epoke III, Tillig Elite code 83 og Roco LINE.
Alexander
Indlæg: 282
I starten var det meningen jeg vil tage til Hamborg men, turen går nok mere til Rødby Færge istedet, med EC 38 Kh - Rf 9 December. Ærgeligt det til at starte med ikke passaer med en ICE-TD retur igen, men det ændre sig jo en gang i starten af 2008...
Med Venlig Hilsen
Alexander
Jernbanefoto: http://www.jernbanefoto.fotopic.net
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Man kan selfølgelig reservere sin billet i forvejen og spare den lille times kø tid Wunderland selv forudser den 8/12.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
BmP
Indlæg: 49
Vi jyder kommer til at mangle den direkte forbindelse Ar-Prag, de fine, gamle tjekkiske stammer og i særdeleshed spisevognen !!
Forbindelse fra Ar til Hmb syd bliver med 1½ times ophold i Neumünster. -Men vi skal være glade, siger DSB - det hedder fremskridt.
371's halve time i Pa var af hensyn til lokskift - hvorfor skal vi så stadig holde dér og glane i det "nye" tog ??
p. :?
Det hele sejler - pånær færgerne...
hwh
Pensionist
Indlæg: 1
I forbindelse med nævnte emne, som en del brugere beskæftiger sig med, nærmer tiden sig , hvor ICE-toget kommer til at overtage en del international kørsel på danske og tyske skinner. I disse dage havde jeg lejlighed til at deltage på en tur med ICE-toget fra Århus til Hamburg og retur. Dette skete som testkørsel for DSB-personale med pårørende, under samme forhold som toget vil komme til at køre med standsning på de stationer som er udpeget. Desværre er der p.t. ingen standsning på stationer mellem Kolding og Padborg, idet perronerne ikke opfylder sikkerhedskravene og muligvis først skal ændres. Dette vil uden tvivl give en del utilfredshed de steder, ICE-toget nu bare kører igennem. At toget desuden om formiddagen vil have en ca ½ times ophold i Padborg, kan man ikke rigtig forstå, men hænger muligvis sammen med, at reginaltoget Padborg-Hamburg Hbf har afgangstid i samme tidsrum og her giver DB så et RE-tog 1. prioritet og ICE må pænt vente, hvad det så end skyldes? Selve ICE-TD dieseltogsættet er af høj standard, svarende til de øvrige ICE-er, sætter glidende igang, ligger godt i skinnerne, en fin aptering og god plads.
Alt i alt et godt tog som fortjener 3 . Venlig hilsen hwh
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Der holder med jævne mellemrum et par ICE'er på Århus H. Det har der gjort siden i sommers. De kommer og går. Jeg har senest set en holde parkeret på pladsen under Ringgadebroen.
Jeg har nogle billeder (mobiltelefon) af toget i Vojens, jeg lægger dem op, når jeg kommer til en pc med et datakabel.
Venlig hilsen og fortsat go' weekend
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
BmP
Indlæg: 49
hwh: Tre smiley'er ud af hvor mange mulige ?
Hvis du udelukkende ser på materiellet, er der nok gevinst i forhold til de tjekkiske stammer. -Den glidende igangsætning vil blive bemærket, men det hoppen og skramlen, vi tidligere har måttet finde os i, var jo ikke på tjekkernes konto, men DSBs. Kan det virkelig ikke lade sig gøre at starte og standse en ME jævnt. Jeg går ud fra, det også er ME'eren, der skal klandres for de evige problemer med strøm til varme og ventilation.
Som generel modstander af storrumsvogne til langdistancebrug, vil jeg glæde mig over, at ICE har kupeer i ihvertfald en del af 1. klasse, til gengæld er det mig en stor sorg, at den skønne tjekkiske spisevogn erstattes af discount-begrebet "Bord-Bistro" og det dertil hørende triste spisekort. Hvor tjekkernes daggamle morgenbrød fra bageren i Prag og deres kaffe aldrig har været værd at hælde indenbords, har både frokost- og aftenspisekortet været righoldigt og maden veltillavet. -Og Budwar'en er der vel ingen, der sår tvivl om...
371's Ampz skal dog lades, at den er een af de bedre A-vogne i sådanne løb, især fordi den går op til maskinen i modsætning til mange tyske løb med første klasse mellem spisevogn og resten af toget, så der er konstant travløb i midtergangen.
Den nye køreplan for sydgående er ringe, for at sige det mildt, og at man går ud med en pressemeddelse om, hvor store forbedringer, vi står foran, er en sjofelhed fra DSBs side, som de ikke skal blive forskånet for beklagelser over. Ikke mindst, som jeg allerede tidligere har kæftet op om, fordi man for at komme til syd udover Hamburg, nu skal skifte i Neumünster med 1½ times ophold - og ikke nær de samme ventefaciliteter som på Hbf. -Jeg håber, andre vil bakke op, når jeg begynder at skrive læserbreve, så der kan blive gennemtrumfet forbedringer snarest muligt !
ICE er bestemt i den bedre ende af europæisk materiel. Den kommende, "lokale" variant, ICE-TD har jeg tilgode, man skal prøve første gang ved nytårstid. -Og det ser jeg frem til - trods diverse, ovenstående forbehold.
vh
Per
Det hele sejler - pånær færgerne...
DVG
HTX Ballerup
Indlæg: 72
Mvh Lasse
Tjalfe
Folkeskoleelev
Indlæg: 47
Hm, jeg sad da ellers i en kupevogn da jeg i sommers tog turen Wien Süd - Fredericia i EC 370. Det handler blot om at være kritisk og at vide hvad man vil have, så får man det.
Med venlig hilsen
Tjalfe Bjørnson
http://www.tog.gedemarket.dk
BmP
Indlæg: 49
Hej, Lasse
-Jeg kan ganske enkelt ikke finde ud af, hvad du mener. -Prøv lige igen, hva' -så er du rar...
Det, jeg går efter, er en forbindelse Ar-Köln, som den, jeg i gl. køreplan har med 371 - med kun eet skift undervejs. Med 927 får jeg 1½ time i Neumünster - og kommer en time senere til Köln, end jeg er vant til. Hvis jeg i fremtiden vil holde samme rejsetid som nu, skal jeg knokle kufferter omkring på både Dammtor og Harburg, thi Hbf står ikke i 927s plan. Med andre ord: begge varianter betyder forringelse i forhold til nu. vh / Per
p.s.: Jeg h a r købt mine billetter til 381 / 927, så jeg galper bare op i håb om at man vil lade være med at kalde det en forbedring at give os enten flere skift eller længere rejsetid - og får jeg brug for at rejse Ar-Berlin/syd, kan du være sikker på, jeg nok skal hitte ud af at bruge 381 / 371
Hej, Tjalfe
Jeg e r kritisk, og ved helt sikkert, hvad jeg vil ha'.( -Allerhelst en Afm, men den er der no'en tosser, der har sendt til Turbanistan...) Spøg til side: Jeg er skam fuldt ud opmærksom på, at der er fem eller seks kupevogne i 370/371, men jeg vil godt betale lidt ekstra for at have benplads og plads til min store bagdel, - derfor een eller anden variant A-vogn, -og derfor kan jeg se et lille plus forude med ICEerens kupeer
Og lad os så i ærbødighed mindes DSBs litra CAR og den Forlorne Skildpadde, både i Nordpilen og lokalt, dansk løb - Dét var tider !!
vh Per
Det hele sejler - pånær færgerne...
DVG
HTX Ballerup
Indlæg: 72
ICE 927 ankommer først 17:46
Mvh Lasse
BmP
Indlæg: 49
Lasse:
Oh, spot - oh, spe !
Jeg læser nu det med småt: 2311 - som jeg netop bruger hver gang, jeg tager denne tur, - er i år omlagt enkelte dage mellem jul og nytår (27.-29.12. samt 31.12.), hvor man i Hambugr kun udveksler rejsende i Harburg. -Jeg er altid heldig. Sidst, jeg var i Berlin, var 371 kylet langt pokker i vold udenom byen, fordi den nye banegård lige akkurat n æ s t e n var færdig....
Du har ret i en normalsituation, -og jeg har valgt een af de dage, hvor Hamburg ikke er normal, -så jeg gør også krav på et enkelt point... Tak for deltagelsen
Leve 371 - no'en dage endnu !
Per
Det hele sejler - pånær færgerne...