Picture

Kenned

System tekniker

Indlæg: 22

PB

Digitalisering af Fleishmann 7156

Jeg faldt over en Fleischmann 7156 hos togpusheren i dag og den passede perfekt til mit korte godstog, der kører vingummibamser til børnene. Udfordringen jeg nu står med er, at få digitaliseret denne sjover. Det er første gang jeg prøver det, så jeg håber at en af jer andre har prøvet det før og kan poste dos og don'ts til dette projekt.

Maskinen er naturligvis testet på analog anlæg og kører rigtig godt der.

Jeg skal poste opdateringer til projektet hen ad vejen.

__________________

/Kenneth
Märklin H0 på spisebordet. N anlæg på 80*345cm under planlægning. E10 Rheingold mmm.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kenned

System tekniker

Indlæg: 22

PB

Jeg har fået den elektriske del af installationen til at virke nu. Den eneste fælde jeg faldt over (og faldt i) var en stel forbindelse ved motoren i tenderen, det tog lidt tid at finde årsagen til at den kørte fint den ene vej, kortsluttede når den skulle køre den anden og kørte fint når tenderen ikke havde forbindelse til lok. Jeg kan nu genkende symptomet fremover :idea: .

Nu skal jeg til den mekaniske del, som er den del jeg frygter mest. Spændende.

__________________

/Kenneth
Märklin H0 på spisebordet. N anlæg på 80*345cm under planlægning. E10 Rheingold mmm.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kenned

System tekniker

Indlæg: 22

PB

Hold da op, den gik jo som en leg, næsten.

Jeg fik placeret dekoderen under kedlen (med sort isoleringstape omkring) og farvet ledningerne sorte med en tusch, så de ikke ses, særligt mellem lok og tender hvor de orange hhv. grå ledninger er særlig synlige.

Der opstod nogle problemer dels med strømoptaget, som var foresaget af nogle bukkede fjedre til hjulene og dels med hjulene der midt under kørslen ikke kunne dreje rundt, som skyldtes at trækstængerne var løse og ramte hinanden fra tid til anden. Begge dele blev hurtigt løst så nu er min BR 56 2048 klar til at trække de 3 åbne vogne med vingummibamser Laughing out loud

Projekt fuldført.

__________________

/Kenneth
Märklin H0 på spisebordet. N anlæg på 80*345cm under planlægning. E10 Rheingold mmm.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.