Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

Contec My 1158

har fået en ide om evt af ommale en ekstra My overdel jeg alligevel har liggende

projektet er Contec MY 1158 Laughing out loud

selve grundmalingen (blå) er der ikke de store ben i men de hvide og gule pynte linjerne hen af siden især omkring lygterne vil jeg gerne høre jeres gode råd til hvordan jeg laver bedst muligt

hvis nogle ved hvor ranger bøjlerne foran lygterne kan købes i løsvægt vil jeg osse gerne have et hint Wink

vedlægger lige et link

http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=184&lokid=1016

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej

Vedr. rangérbøjler m.v. : Jeg tror, at Freja Modeltog sælger disse. Smile

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

"ulrikernst" skrev:
hvis nogle ved hvor ranger bøjlerne foran lygterne kan købes i løsvægt vil jeg osse gerne have et hint Wink

Arrow http://www.sporskiftet.dk/node/1437

Arrow http://www.freja-modeltog.dk/losdele/

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

tak skal i have for de gode svar

alt det have jeg desværre ikke fundet selv

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

"ulrikernst" skrev:
har fået en ide om evt af ommale en ekstra My overdel jeg alligevel har liggende projektet er Contec MY 1158 Laughing out loud selve grundmalingen (blå) er der ikke de store ben i men de hvide og gule pynte linjerne hen af siden især omkring lygterne vil jeg gerne høre jeres gode råd til hvordan jeg laver bedst muligt

Det er godt nok ikke en Contec, men principperne er det samme Arrow http://www.vildmedtog.dk/index.php?id=66

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

spændene link takker Laughing out loud

forresten modeltogs maleren i Viborg ville ikke give sig i kast med Contec designet så nu det op til mig Laughing out loud Cool

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kresten

Indlæg: 1.040

PB

I denne tråd http://www.sporskiftet.dk/node/5704

har jeg forsøgt mig med en MY1135 - med samme problemer i hjørnerne, som du har.

Jeg fik rangerplatforme fra Freja og de gule striber hos http://www.skilteskoven.dk

Måske du kan få Jørgen Røn fra Skilteskoven til at hjælpe dig med striberne også.

God fornøjelse Smile

__________________

Kresten

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

de er meget flinke folk hos Freja modeltog Laughing out loud rangerbøjlerne kostede 198kr og han ville intet have for portoen Laughing out loud og meget hurtig levering

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

Lige en foreløbig rapport fra male processen jeg er rimeligt godt tilfreds set i lyset af det er første projekt som lokomotiv maler. Laughing out loud

Men har klart meget af lære endnu, for en ren novise som mig,

nu venter arbejdet med af rette mine små fejl og lave de sidste dekorations bemaling.

Men så længe man lære af sine fejl så er det jo smukt Cool

Ranger platforme skal der jo til de er i hus fra Freja Modeltog meget flotte med sort /gule advarsels markering på selve stå pladen

På irl. MY 1158 er de HELT blå, syntes næsten det er synd af overmale den fine detalje så der vil jeg altser tage mig den kunstneriske frihed af bevare de små sort/ gule advarsels markeringer .. :!:

Billede

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

sideshowjesper

Indlæg: 54

PB

"ulrikernst" skrev:
Lige en foreløbig rapport fra male processen jeg er rimeligt godt tilfreds set i lyset af det er første projekt som lokomotiv maler. Laughing out loud Men har klart meget af lære endnu, for en ren novise som mig,nu venter arbejdet med af rette mine små fejl og lave de sidste dekorations bemaling. Men så længe man lære af sine fejl så er det jo smukt Cool Ranger platforme skal der jo til de er i hus fra Freja Modeltog meget flotte med sort /gule advarsels markering på selve stå pladen På irl. MY 1158 er de HELT blå, syntes næsten det er synd af overmale den fine detalje så der vil jeg altser tage mig den kunstneriske frihed af bevare de små sort/ gule advarsels markeringer .. :!: Billede

Ser sgu godt ud. helt sikkert... specielt taget i betragtning at det er 1 lok.

Bare for at det ikke skal komme som en ubehagelig overraskelse, og jo... jeg syntes personligt det er en mindre detalje, men... du ved godt at 1158 har rille udstødning, ik :?:

__________________

/Sideshowjesper

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

jeg takker Laughing out loud :D

og ja har bestemt bemærket denne detalje lidt uderligt for den overdel jeg arbejder med skulle vare et lok fra nutid og MY´erne blev vidst nok bygget om til rille udstødning engang i først 90´erne

(og det er jo ikke en Märklin MY støbt i en form fra 60´erne jeg arbejder med men derimod Heljan)

denne kompromis vil jeg leve med men er åben for løsninger og som du siger er det jo en mindre detalje Wink

MY karossen mangler iøvridt også de der ekstra sæt små røde slut lanterner som sidder nede under de to af lokomotivets forlygter

1158 ser IRL efterhånden ret mørk ud syntes jeg men det er skidt og snavs men det er en helt anden historie Laughing out loud

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.