Der sker ting og sager angående CB- og CA-projekterne. CB skrider planmæssigt frem og de første bemalingsprøver har set dagens lys.
CA kommer senere og følgende bemalingsversioner er planlagt:
1) CR 1001 i 1932-version som dansk international vogn, der passer til de tyske Bauart 28-29-vogne i epoke II. med stafferinger og hvid fartstribe.
2) CA 1026 i en "omkring 1950" version med stafferinger, som passer i stil til stafferede AV, CB og CC.
3) CA 1027 som internationalt udstyret vogn, som havde elvarme og kunne benyttes i tog i Alperne i midten af 1950'erne.
4) CA 1012 som årgang ca. 1959 med moderniserede tagventiler.
5) CA 1256 som CA-vognen var bemalet i årene inden de sidste blev ombygget til CAE i 1966.
CAR (BDh) er foreløbig planlagt i to udgaver: begge første halvdel af 1960'erne. Senere bliver bemalingsvarianterne fra 1950'erne og fra UIC-nummerperioden op til 1973 fastlagt.
CAE i epoke 3:
1) CAE 1034 i 1956-udgave som indrettet til Nordpilen mv.
2) CAE 1262 som bemalingen i begyndelsen af 1960'erne.
2) CAE 1272 som CAE så ud i midten af 1960'erne.
BDh-varianter til epoke 4 følger senere.
Der skulle således i nær fremtid blive rig lejlighed til at variere vedhænget til især E, MZ, MY og MX.
God sommer
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Lige der fik du sprængt mit budget for årets vognindkøb! Det ser forrygende godt ud!
Bjarne
Litra-H
Indlæg: 120
God sommmer, skriver du Ulrik ... det bliver en sommer hvor en hvis del af kroppen skal være øverst og så se efter at få plukket nogle jordbær for at få samlet økonomi til al denne herlighed.
Det bliver lækkert at se disse vognstammer sammen med eksisterende materiel.
Keep up the good work...
Vemligst,
Litra-H
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hvis man kigger i det helt nye nr. af Banen, er der nogen rigtige flotte prøvebilleder af et par af vognene (uden bemaling). Det ser bare rigtig godt ud. Der er virkelig noget at glæde sig til, de bliver mindst lige så flotte som Cc- og Av-vognene.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
jimmyoldtimer
Indlæg: 1.450
Hvis du tænker på de sort hvide eller Grå billeder så er de også på Heljans firma side:
http://www.heljan.dk/faste_filer/modul.asp?vis=nyhedmod&fModul=web501.as...
Hilsen
Jimmy G
Mvh Jimmy
mine Hobby interesser
modelbane hobby
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja det er rigtigt. I Banen er der dog også interiørfotos, så man i teorien i hvert fald kan befolke vognen. Fx i baren i CAR-vognen. Rejsegodsrummet i CAE-vognen har rillede brædder.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
D 804
Indlæg: 384
Det er nogle af de vogne, jeg glæder mig til kommer. Endelig en dansk vogn med nittet vognkasse
kommer de egentlig også i epoke IV udgave som bla. Brh?
Med venlig hilsen
Jens
Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Ja det gør de, de bliver fremstillet både i epoke III og epoke IV-versioner. Så nu kan man snart oprangere et rigtig MY sidebanetog med rød/sort MY og nittede vogne efter sig. Sådan som jeg husker det fra bl.a. Svendborgbanen.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.