Picture

tmjbk

Gårdmand

Indlæg: 462

PB  Blog

Bane layout som nok bliv lidt der hen af ??

så er mit Rum næsten færdig. skal lige havde en gang farve på vægen, og så er der lige en ende væg samt så skal jeg lige find en som kan og må lav El til lys og 220v mm. der skal flyttes nogle ledninger som ikke er lange nok PU HA.

18122008v2

__________________

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"tmjbk" skrev:
så er mit Rum næsten færdig det skal lige en gang farve på vægen og så er der lige en ende væg men her skal der lige findes en som kan og må lav El Stikkekontarker mm. der skal flyttes nogle ledninger som ikke er lange nok PU HA Du

Det var så opstillingsbanegården, hvor er resten ?

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

Hej tmbjk?

Laver du ikke lige den begynderfejl at ristens spor ikke er lige lange?

Jeg tror at det vil ærgre dig voldsomt senere.

Prøv også at forestille dig at der skal være plads til hænderne, hvis et tog skal sporsættes igen.

Husk at det er [u]altid [/u]de mest utilgængelige steder at toget afsporer eller standser.

Håber ikke at dette bliver et utilgængelig opstillingespor.

Med venlig hilsen

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

nipe

Vanløse

Indlæg: 474

PB

enig

- du kan spare lidt plads ved vendesløjfen på bekostning af plads ved nedkørslen, samt få lige lange spor hvis du følger princippet i 'en hurtig' skitse

(og du kan stadig forbinde ind og udkørsel - det nåede jeg ikke på skitsen)

en hurtig

__________________

mvh niels peter

DK-2720

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"nipe" skrev:
- du kan spare lidt plads ved vendesløjfen på bekostning af plads ved nedkørslen, samt få lige lange spor hvis du følger princippet i 'en hurtig' skitse(og du kan stadig forbinde ind og udkørsel - det nåede jeg ikke på skitsen)

Du har vent den forkert......

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

nipe

Vanløse

Indlæg: 474

PB

Jeg tror 'en hurtig' vender rigtigt mht længste rist på mindst plads

idet sporskifterne starter allerede i kurven og vendesløjfen udnytter det 'døde hjørne'

(muligvis tænker du på det kunstneriske udtryk?)

__________________

mvh niels peter

DK-2720

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"nipe" skrev:
Jeg tror 'en hurtig' vender rigtigt mht længste rist på mindst pladsidet sporskifterne starter allerede i kurven og vendesløjfen udnytter det 'døde hjørne'

Har du lagt mærke til, hvor skarp en kurve du har inderst i tilgangssporet?

Jeg har vendt din tegning om, den er godtnok lavet med 15 grader sporskiftere og ikke 24,5 graders som Märklins C-sporskifte brugt i den oprindelige tegning.

Nedkørselssvinget ender bagerst på pladen og hele opstillingen bruges til at komme ud og lave vendesløjfen (som du også har gjort det), til gengæld kan radierne ved ind og udkørsel gøres rigeligt store.

Klaus

vender

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

tmjbk

Gårdmand

Indlæg: 462

PB  Blog

"moppe" skrev:
"nipe" skrev:
Jeg tror 'en hurtig' vender rigtigt mht længste rist på mindst pladsidet sporskifterne starter allerede i kurven og vendesløjfen udnytter det 'døde hjørne'
Har du lagt mærke til, hvor skarp en kurve du har inderst i tilgangssporet?Jeg har vendt din tegning om, den er godtnok lavet med 15 grader sporskiftere og ikke 24,5 graders som Märklins C-sporskifte brugt i den oprindelige tegning.Nedkørselssvinget ender bagerst på pladen og hele opstillingen bruges til at komme ud og lave vendesløjfen (som du også har gjort det), til gengæld kan radierne ved ind og udkørsel gøres rigeligt store.Klaus

hej har du brugt K skinner jeg har venstre spor kørsel SBB

min ide var mest muligt ned

har pt 15 sæt sbb 460 med hver 4 til 5 vogn

har så et sæt ma 460 og 461

1 Tee med 3 mellem vogn

samt 1 sæt TEE Gottardo SBB

vil nok tro at ma fra DSB er det tog som er længst

men ved ikke hvorfor i mener at spor skal være lige lange køre med pc styringe wp

__________________

Mvh Allan 

Modeltog med slæbesko

 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.