Picture

Ros

Indlæg: 77

PB

3067 Marklin My 1101 museumsudgave til dc digital

jeg søger en marklin My 1101 til dc digial.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener, så derfor kommer jeg med to forslag.

Hvis det skal være til dc (2-skinne drift?), så vil jeg foreslå at kigge på Rocos brune MY. Hvis den ikke har det rigtige litra nr, kan du evt bestille litererings ark fra KM-text.

Eller hvis der skulle have stået DCC, må det være en Märklin MY med en lokpilot/loksound.

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

"Klaus_H" skrev:
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener, så derfor kommer jeg med to forslag.Hvis det skal være til dc (2-skinne drift?), så vil jeg foreslå at kigge på Rocos brune MY. Hvis den ikke har det rigtige litra nr, kan du evt bestille litererings ark fra KM-text.Eller hvis der skulle have stået DCC, må det være en Märklin MY med en lokpilot/loksound.

Jeg tror, at det letteste er at købe en AC-udgave og ombygge med HAMO magnet, isolerede hjul og 2-skinne strømoptag i stedet for slæbeskoen på løbebogien. Plus dekoder naturligvis.

Hvis du blot vil. have en MY i 2-skinne digital, kan jeg anbefale Heljan eller Roco i stedet, men jeg fornemmer, at du lige præcis ønsker Märklins 1101.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ros

Indlæg: 77

PB

"pejft" skrev:
"Klaus_H" skrev:
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener, så derfor kommer jeg med to forslag.Hvis det skal være til dc (2-skinne drift?), så vil jeg foreslå at kigge på Rocos brune MY. Hvis den ikke har det rigtige litra nr, kan du evt bestille litererings ark fra KM-text.Eller hvis der skulle have stået DCC, må det være en Märklin MY med en lokpilot/loksound.
Jeg tror, at det letteste er at købe en AC-udgave og ombygge med HAMO magnet, isolerede hjul og 2-skinne strømoptag i stedet for slæbeskoen på løbebogien. Plus dekoder naturligvis.Hvis du blot vil. have en MY i 2-skinne digital, kan jeg anbefale Heljan eller Roco i stedet, men jeg fornemmer, at du lige præcis ønsker Märklins 1101.

Ja lige præcis en marklin My dcc ombygget med hamo magnet og isoleret hjul til 2 skinne strømoptag.

Men jeg har aldrig prøvet at ombygge,så det var derfor jeg søgte en som var ombygget.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Roskilde jernbane station" skrev:
Ja lige præcis en marklin My dcc ombygget med hamo magnet og isoleret hjul til 2 skinne strømoptag.Men jeg har aldrig prøvet at ombygge,så det var derfor jeg søgte en som var ombygget.

Er der en bestemt grund til det lige [u]skal[/u] være en ombygget Märklin maskine, du søger? Du får en mere tidssvarende og mere korrekt model ved at anskaffe en af de foreslåede modeller.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ros

Indlæg: 77

PB

"Skott" skrev:
"Roskilde jernbane station" skrev:
Ja lige præcis en marklin My dcc ombygget med hamo magnet og isoleret hjul til 2 skinne strømoptag.Men jeg har aldrig prøvet at ombygge,så det var derfor jeg søgte en som var ombygget.
Er der en bestemt grund til det lige [u]skal[/u] være en ombygget Märklin maskine, du søger? Du får en mere tidssvarende og mere korrekt model ved at anskaffe en af de foreslåede modeller.

Ja det er der en bestemt grund til og det er fordi at marklins overdel er ud af metal.

Og de andre modeller har en plastik overdel.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

"Roskilde jernbane station" skrev:
"Skott" skrev:
"Roskilde jernbane station" skrev:
Ja lige præcis en marklin My dcc ombygget med hamo magnet og isoleret hjul til 2 skinne strømoptag.Men jeg har aldrig prøvet at ombygge,så det var derfor jeg søgte en som var ombygget.
Er der en bestemt grund til det lige [u]skal[/u] være en ombygget Märklin maskine, du søger? Du får en mere tidssvarende og mere korrekt model ved at anskaffe en af de foreslåede modeller.
Ja det er der en bestemt grund til og det er fordi at marklins overdel er ud af metal.Og de andre modeller har en plastik overdel.

Er det den eneste grund?

Detaljeringen er væsentlig bedre på en plastoverdel end metaloverdelen, men Roco/Heljan maskinerne er nok ikke så glade for en tur på gulvet - det overlever en Märklinmaskine bedre.

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

pejft

Kurser i modeljernbane hos AOF

Moderator

Indlæg: 2.152

PB  Hjemmeside

"Skott" skrev:
"Roskilde jernbane station" skrev:
"Skott" skrev:
"Roskilde jernbane station" skrev:
Ja lige præcis en marklin My dcc ombygget med hamo magnet og isoleret hjul til 2 skinne strømoptag.Men jeg har aldrig prøvet at ombygge,så det var derfor jeg søgte en som var ombygget.
Er der en bestemt grund til det lige [u]skal[/u] være en ombygget Märklin maskine, du søger? Du får en mere tidssvarende og mere korrekt model ved at anskaffe en af de foreslåede modeller.
Ja det er der en bestemt grund til og det er fordi at marklins overdel er ud af metal.Og de andre modeller har en plastik overdel.
Er det den eneste grund?Detaljeringen er væsentlig bedre på en plastoverdel end metaloverdelen, men Roco/Heljan maskinerne er nok ikke så glade for en tur på gulvet - det overlever en Märklinmaskine bedre.

Skægt som vi mennesker hele tiden søger at overbevise andre om, at vi har lidt mere ret og lidt mere sans for det rigtige, i stedet for blot at anerkende, at vi har forskellige ønsker og behov.

__________________

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ros

Indlæg: 77

PB

"Skott" skrev:
"Roskilde jernbane station" skrev:
"Skott" skrev:
"Roskilde jernbane station" skrev:
Ja lige præcis en marklin My dcc ombygget med hamo magnet og isoleret hjul til 2 skinne strømoptag.Men jeg har aldrig prøvet at ombygge,så det var derfor jeg søgte en som var ombygget.
Er der en bestemt grund til det lige [u]skal[/u] være en ombygget Märklin maskine, du søger? Du får en mere tidssvarende og mere korrekt model ved at anskaffe en af de foreslåede modeller.
Ja det er der en bestemt grund til og det er fordi at marklins overdel er ud af metal.Og de andre modeller har en plastik overdel.
Er det den eneste grund?Detaljeringen er væsentlig bedre på en plastoverdel end metaloverdelen, men Roco/Heljan maskinerne er nok ikke så glade for en tur på gulvet - det overlever en Märklinmaskine bedre.

Rocos my er forkert i front lanternerne,de er lige store,den øverste lanterne skal være væsentlig større end de to nederste og de to nederste lanterne har faktisk også et forkert profil,plus side vinduet er for langt.

Heljans model er korrekt,men overdelen sidder og flapper ligesom på Mx og så kører den ikke godt,man skal uskifte hjulene med hobbytrades me hjul før den kører godt.

Ja og så er det billig plastik produceret i kina.

Marklins my tar udgangs punkt i den belgiske,men er en fin maskine og så er den i metal og made in Germany.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ros

Indlæg: 77

PB

"pejft" skrev:
"Skott" skrev:
"Roskilde jernbane station" skrev:
"Skott" skrev:
"Roskilde jernbane station" skrev:
Ja lige præcis en marklin My dcc ombygget med hamo magnet og isoleret hjul til 2 skinne strømoptag.Men jeg har aldrig prøvet at ombygge,så det var derfor jeg søgte en som var ombygget.
Er der en bestemt grund til det lige [u]skal[/u] være en ombygget Märklin maskine, du søger? Du får en mere tidssvarende og mere korrekt model ved at anskaffe en af de foreslåede modeller.
Ja det er der en bestemt grund til og det er fordi at marklins overdel er ud af metal.Og de andre modeller har en plastik overdel.
Er det den eneste grund?Detaljeringen er væsentlig bedre på en plastoverdel end metaloverdelen, men Roco/Heljan maskinerne er nok ikke så glade for en tur på gulvet - det overlever en Märklinmaskine bedre.
Skægt som vi mennesker hele tiden søger at overbevise andre om, at vi har lidt mere ret og lidt mere sans for det rigtige, i stedet for blot at anerkende, at vi har forskellige ønsker og behov.

Ja vi vil alle sammen ha noget forskelligt.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.