Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

Problem med 2 Märklin Loks 37404/37165

Hej, håber der er nogle kloge hoveder derude der har løsningen på det her.

Det drejer sig om Märklin 37404 E140  med C-Sinus motor lokomotiv og et märklin 37165 BR94 Damplokomotiv med "alm" motor

Sidst jeg rodede med dem kørte de fint. Men nu her hvor jeg lige skulle have dem ud og køre igen sker der ikke andet end at lokomotivet triller lidt frem og går så markant ned i tempo. Faktisk så langsomt at man dårligt kan se de kører. Lys og lyd fungerer som det skal, retningsskift

Alle andre loks kører fint. Det er kun de her to der er ramt af sygdommen.

Lidt info:

Sidst hvor jeg brugte dem, var det for at teste min skjulte bangård og styringen dertil. Derfor kan de godt have været taget af uden at være "bremset ned" dvs være kørt ind i et strømløst afsnit med fuld fart, for derefter at blive taget af og sat på hylden. 

Jeg har via min 6021 prøvet reset af dem begge (altså et af gangen på et stykke skinne der som det eneste var koblet til 6021´eren), men uden at det ændrede det mindste...

Hvordan får jeg dem tilbage til virkeligheden??

På forhånd tak for hjælpen

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

 

Kan du få dem til at køre ved hjælp af 6021'eren? Husk den rigtige MM-adresse.

Hilsen

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

gejo skrev:

 

Kan du få dem til at køre ved hjælp af 6021'eren? Husk den rigtige MM-adresse.

Hilsen

Gert

Hej Gert.... Jeg bruger kun min 6021 til drift af anlægget. Og der kører de netop ikke. Men kunne selvfølgelig finde min ms2 frem og prøve dem der...
__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

 Jeg håber for dig, at de kører med MS2. Det kan  jo være, at en tur med  MS2 får decoderen "på plads", så den igen vil lytte til 6021'en.

Når de ikke vil køre med 6021'eren, har jeg ikke nogen umiddelbar forklaring. Både 6021 og MM2 protokollen er utrolig driftsikre.

Jeg har dog oplevet, at en Tams-decoder ikke fungerede, før jeg havde gennemført en reset af decoeren. Men da du har prøvet en reset, er det ikke til nogen hjælp.

Hilsen Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

gejo skrev:

 Jeg håber for dig, at de kører med MS2. Det kan  jo være, at en tur med  MS2 får decoderen "på plads", så den igen vil lytte til 6021'en.

Når de ikke vil køre med 6021'eren, har jeg ikke nogen umiddelbar forklaring. Både 6021 og MM2 protokollen er utrolig driftsikre.

Jeg har dog oplevet, at en Tams-decoder ikke fungerede, før jeg havde gennemført en reset af decoeren. Men da du har prøvet en reset, er det ikke til nogen hjælp.

Hilsen Gert

Det hjalp ikke at lade MS2 snakke med den Sad Decoderen ser således ud:

forside:

Billede

 

Bagside:

Billede

ville jeg evt kunne udskifte den direkte med ESU lokpilot??

lokomotivet opfører sig således: http://youtu.be/G4G9K5GCxrc kredsen med den røde prik, bliver PÆNT varm når den "kører"  som på videoen i et minuts tid. Der er intet i tandhjul, eller drivlinie der blokerer for motor. Ved at dreje svinghjulet med fingrene kører det hele uden det mindst slør eller modstand.

Men regner nu med at give begge lokomotiver til min forhandler og så man han sende dem til Märklin. Det var mere hvis der var nogle der lige vidste at det var det og det der skulle gøres så de virkede igen, så havde det jo været en del nemmere Smile

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

gejo

Indlæg: 668

PB

Det kunne se ud som om der er en korrtslutning et sted. Prøv at kontrollere at der ikke er ledning i klemme - eksempelvis mellem motor og stel.

Det er mit bedste bud.

Hilsen

Gert

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

gejo skrev:

Det kunne se ud som om der er en korrtslutning et sted. Prøv at kontrollere at der ikke er ledning i klemme - eksempelvis mellem motor og stel.

Det er mit bedste bud.

Hilsen

Gert

Det vil jeg prøve, men det virker bare underligt at der skulle komme ledninger i klemme i to lokomotiver, fra de tages af banen, og står i et par måneder i skabet og så til de kommer på banen igen??

 

 

__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.