Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Udflugt til Gedser 4. september 2010 med MY 1159

Hermed et par billedindtryk fra DSB Museumstogs udflugt til Gedser 4. september 2010.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Duizz

Indlæg: 225

PB  Hjemmeside

Fede billeder. Shock

Der er altså noget specielt over et lokomotivtrukket persontog! Cool

Tak fordi du delte billederne med os.

__________________

Hilsen Lars Becher
B&G Modeljernbaneklub

To-skinnne skala H0, SPROGII og JMRI DCC, PIKO skinner. Dansk, primært epoke IV/V

Klubside: http://www.bechers.dk/train Her finder du både billeder af materiel i 1:1 og af modeller

Se også: http://www.bechers.dk/models Denne side drejer sig mest om ombygning og patinering af modeller

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Flotte billeder. Ligger de også på din side?

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Voller

Indlæg: 169

PB  Hjemmeside

Billederne er flotte som vi kender det fra din hånd, men jeg har et mere logistisk spørgsmål. Hvordan når du at få så mange strækningsbilleder fra en tur? Gjorde toget holdt til ære for fotograferne, eller blev turen kørt flere gange?

Når jeg tager strækningsbilleder når jeg helt præcist at få fra en enkelt position. Derefter er toget kørt forbi og det er ikke sådan at indhente...

Billede

MY 1126 nær Snekkersten d. 4. september 2010.

__________________

Mvh. Thomas.
Digital treskinnedrift
http://modeltog.voller.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

"Voller" skrev:
Billederne er flotte som vi kender det fra din hånd, men jeg har et mere logistisk spørgsmål. Hvordan når du at få så mange strækningsbilleder fra en tur? Gjorde toget holdt til ære for fotograferne, eller blev turen kørt flere gange?Når jeg tager strækningsbilleder når jeg helt præcist at få fra en enkelt position. Derefter er toget kørt forbi og det er ikke sådan at indhente...
Superflot billede af MY 1126.Det var en arrangeret tur med DSB Museumstog.Dermed var det muligt at holde fotostop på fri strækning mellem Nykøbing F og Gedser og således kan det lade sig gøre at få mange billeder af toget. Jeg har skam endnu flere end de viste billeder.http://www.museumstog.dk/?p=kalender&planid=316&lid=316
Citat:
Gedser tur med MY 1159 i stedet for MS lyntogDatoer:04/09 - 2010Museumsklubben tilbyder:Lørdag den 4. september 2010:Siden programmet for lyntogsturen i september blev trykt i "Nyt" i juni har Ms-toget kørt bremseforsøg i Sønderjylland. Transporten til Sønderjylland og prøvekørslerne har afsløret behov for forskellige efterreparationer og justeringer på toget, bl.a i form af justering af lejer, dynamoer m.v. Samtidig betyder nye EU-regler, at myndighedsbehandlingen i forbindelse med togets revision er noget mere omfattende end, hvad der hidtil har været gældende.Det må derfor erkendes, at det ikke er realistisk, at der foreligger en endelig godkendelse af lyntoget så det kan køre med passagerer i begyndelsen af september.Turen til Gedser bliver derfor i stedet gennemført med MY 1159 og de røde vogne A, B og Bk. Denne oprangering - endda ofte med MY 1159 som lokomotiv - var i slutningen af firserne typisk for "Neptun", dagtoget mellem København og Berlin, hvis gennemgående vogne var dansk personvognsmateriel, mens toget på den tyske side og når der var grupperejser, også blev suppleret med vogne fra Deutsche Reichsbahn.Udflugten i september bliver nu i stedet en sidste chance for at opleve et designmalet tog med rød MY til Gedser - og turen vil stadig byde på en masse unikke fotomuligheder på Gedserbanen, inden denne sommers særordning for kørsel på Gedserbanen udløber. Tilbuddet om rejse på 1. klasse kan også opretholdes, omend betrækket i A-vognen er designstribet.Bemærk dog, at det som følge af materielplacering og under hensyn til de trange sporforhold på København H. er besluttet at lade toget til Gedser udgå fra og slutte i ROSKILDE. Billetprisen er som følge af den kortere rejserute nedsat til kr. 300,-.Køreplan ankomst afgangRoskilde - 7.39Ringsted 7.57 7.59Næstved 8.15 8.16Nykøbing F 9.15 -Nykøbing F - 9.21Gedser 10.40 -Gedser - 11.00Nykøbing F 12.20 -Nykøbing F - 13.15Gedser 15.00 -Gedser - 15.20Nykøbing F 16.50 17.08Næstved 17.41 17.42Ringsted 17.58 17.59Roskilde 18.17 -Lyntoget bliver selvfølgelig præsenteret på en Museumsklubudflugt ved en senere lejlighed, når det er endeligt godkendt.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Til Erik

Nu er der også link fra forsiden på min hjemmeside.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Dejligt Laughing out loud

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

D 804

Indlæg: 384

PB  Blog  Hjemmeside

Det var da godt nok nogle afrakkede B- og A-vogne de kørte med...

Men supergode billeder, endnu engang, gid det var mig der havde de fotoevner...

__________________

Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Track Teens" skrev:
Det var da godt nok nogle afrakkede B- og A-vogne de kørte med...

Problemet ligger bl.a. i at at stort set enhver forening og veteranjernbane sagtens kan bruge flere frivillige hænder til at komme og arbejdet med materiellet.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Og i de forbandede grafittisvin, der uafladeligt overmaler materiel, der henstår udendørs.

Selv terroristhegnet i Randers, har ikke holdt dem væk.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

D 804

Indlæg: 384

PB  Blog  Hjemmeside

"Dampfmeisteren" skrev:
Selv terroristhegnet i Randers, har ikke holdt dem væk.

Det er det samme på centralværkstedet i KBH, Der 2 m hegn hele vejen rundt om, og alligevel er alle de vogne der står udendørs, fuldstændig hærgede af grafitti...

Med venlig hilsen

Jens

P.S. En helt anden grund til at de ikke ligefrem er i pæn stand, er fordi, at politikken i museumstog er, at epoke 4 er for ny til rigtigt at indgå i samlingen, derfor vedligeholder de ikke epoke 4 vognene i samme grad som dem fra epoke 3 og før.

__________________

Jeg er en dreng på 16, der bruger lidt for meget tid på tog.
Billeder for hver uge: http://d804.wordpress.com

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Hej

Så vidt jeg husker, så ver der også nogle fælt udseende/falmede vogne i rigtig drift.

Var det ikke noget med, at den røde maling blegedes af de kemikaler, der blev brugt i vaskeanlægene ?

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Det er især afrensning af grafitti, der er hård ved malingen.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.