Picture

Nomisdk

IT

Indlæg: 229

PB  Hjemmeside

Store-byttedag 2009

Så er jeg kommet hjem efter et par dejlige timer til Store-byttedag.

Jeg fik taget et par billeder, så dem der ikke var med har mulighed for at se lidt.

http://www.nomisdk.com/index.php?option=com_phocagallery&view=category&i...

__________________

Mvh Simon M. Mørch
Besøg min side om Modeltog og tog | SimonTog.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Tak for billederne.

Jeg ville godt ha' været der, men der kom desværre et læs havefliser i vejen og så slog konefaktoren til.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert Frikke

Indlæg: 2.323

PB

Hejsa!

Vi var nogle stykker her fra Aalborg, der var taget derned sammen. Fint arrangement. Lidt fik vi da også med hjem. Og hilst på en del af dem, vi kender.

Hyggeligt.

Gert

__________________

modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Vi var nogen stykker fra klubben der var afsted. Der var en del besøgende og tror også der blev handlet meget. Freja havde bl.a. en helt nødvendig ting til en færgehavn, nemlig en vingehjulsdekoration. Og der faldt også lidt andre ting af. Så den kommer til at stå på vandgrød resten af måneden........ Laughing out loud

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
Freja havde bl.a. en helt nødvendig ting til en færgehavn, nemlig en vingehjulsdekoration.

Den var ikke helt færdig i Århus og han overvejede at lave den i et andet og billigere materiale. Hvilket materiale er det blevet i og ... hvad er prisen?

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Erik 1:87" skrev:
"Skovsøekspressen" skrev:
Freja havde bl.a. en helt nødvendig ting til en færgehavn, nemlig en vingehjulsdekoration.
Den var ikke helt færdig i Århus og han overvejede at lave den i et andet og billigere materiale. Hvilket materiale er det blevet i og ... hvad er prisen?

58,- støbt i messing.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Der er lige et foto her (og den står nævnt på hans prisliste på hjemmesiden)

Mvh

Claus

Vingehjul 001

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

"F.Ormstrup" skrev:
58,- støbt i messing.

Tak. Var bange for at det var en hel bondegård. Den holder sig indenfor budgettet, så den behøver ikke at stå på vand og brød herfra. Wink

Den er godt nok flot.

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Den kunne også fås i en udgave med diverse tilbehør til. I gamle dage var færgegalgerne jo noget mere festligt udsmykket med bl.a. "bølger" og "fisk" osv. Det så også ret godt ud. Prisen må fremgå af hjemmesiden.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
Der er lige et foto her (og den står nævnt på hans prisliste på hjemmesiden)

Hej Claus.

Jeg kan ikke ikke finde den på prislisten. Hvad skal jeg kigge under? Jeg kan finde

L.060 Færgegalge Ætsedele: kr 328

L.061 Færgegalge dekoration Ætsedele: kr 50

Sidstnævnte må da være omtalte bølger mv.?!?

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Reiner

Modelbygger

Mariager

Indlæg: 596

PB  Hjemmeside

Tak for de fine billeder, i har lagt ud Laughing out loud Kunne desværre ikke komme pga Fjordens Dag her ved Mariager fjord.

Hilsen

Reiner

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Erik 1:87" skrev:
L.061 Færgegalge dekoration Ætsedele: kr 50Sidstnævnte må da være omtalte bølger mv.?!?

Jep, det er det.

Herunder et billede af fyren.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

"Erik 1:87" skrev:
Hej Claus.Jeg kan ikke ikke finde den på prislisten. Hvad skal jeg kigge under? Jeg kan finde L.060 Færgegalge Ætsedele: kr 328L.061 Færgegalge dekoration Ætsedele: kr 50Sidstnævnte må da være omtalte bølger mv.?!?

Hej Erik

Det må lige netop være omtalte løsdele (L.061).

Færgegalgen kan i øvrigt også fås i en samlet udgave (loddet sammen). Så skal der lige lægges et par hundrede kr. oveni. Dem var der også et par stykker af med. Og det så også rigtig godt ud. Vingehjulet og evt. de andre løsdele skal skaffes ved siden af.

På ældre fotos fra første del af 1900-tallet kan man typisk se færgegalger med al "pynten". Men det må også være forekommet længere op.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

"Skovsøekspressen" skrev:
"Erik 1:87" skrev:
Jeg kan ikke ikke finde den på prislisten. Hvad skal jeg kigge under? Jeg kan finde L.060 Færgegalge Ætsedele: kr 328L.061 Færgegalge dekoration Ætsedele: kr 50Sidstnævnte må da være omtalte bølger mv.?!?
Det må lige netop være omtalte løsdele (L.061).

Men hvis sidstnævnte er bølgerne, så kan jeg ikke finde vingehjulet i prislisten. Nå, nok om det, Flemming er jo kommet med prisen.

Det vingehjul jeg så på udstillingen i Århus, må vist have været i nysølv og var noget dyrere.

Og for at komme tilbage i tråden, så var det faktisk Simons billeder vi kom fra: http://www.nomisdk.com/index.php?option=com_phocagallery&view=category&i... Wink

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.