Oftes høres der om, at togstationer/standingsteder nedlægges og det er en trist begivenhed.
Derfor har det været glædeligt at følge med i Viborg Stifts Folkeblad, at DB Regio, Arriva og First Group har et ønske om, at hvis en af dem vinder banestrækningen ved næste gang den skal forhandles, vil de lave stop i Sparkær, idet et stop er muligt, da dette ville højst kræve et-to minutter længere rejsetid.
http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090127/VSF/6...
Lærer, og læser videre i systemet
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Et eller andet sted er det noget vrøvl at sige, at det ikke kan lade sig gøre at stoppe I Sparkær eller andre steder, hvor der er mulighed for at anlægge en perron og måske et krydsspor.
Hvorfor Trafikstyrelsen sagt sådan, skal jeg lade være usagt. Men der er da perspektiv i at anlægge standsningssteder, hvor det er muligt. Så gør endelig noget i Sparkær og andre steder.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Søndenfjords
Indlæg: 284
Det har tidligere været fremme, at beboerne i Sparkær i givet fald selv skal betale for opførelsen af standsningsstedet, og at det vil komme til at koste et millionbeløb.
Det minder lidt om dengang for 100 år siden, da privatbanerne lod beboerne betale, hvis de absolut ville have et nyt trinbrædt ude på linien.
Søndenfjords
Søndenfjords