Picture

Ch@rlie

Efterlønner

Rødby

PB  Blog

Interessant udsendelse om lokalbaner.

Interessant udsendelse om lokalbaner.

Kan ses iaften (20/8) på DR2 kl. 21.ºº    Da Danmark blev flettet sammen.

Eller ses her:  https://www.dr.dk/drtv/episode/da-danmark-blev-flettet-sammen_-sidebaner-og-stationsbyer_204213

Vh. Per

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Tak for tippet . . . jeg har sat "boksen" til at optage  Smile

Like 0 kan lide

Picture

Togsøn

PB

Hej Tak for Linket.

Nød udsendelsen, men beskæmmende Kristian Phil Lorentzen, som skriver om jernbane, ikke ved det hedder en Lokomotivfør og at togføreren er en som klipper billetter.

Han ville nedlægge Østbanen og indsætte busser i konkurencens ånd, men det viste sig ikke rentabelt, heldigvis !

Ja Venstre hader jo per definition al offentligt, jeg har læst Guruen, Anders Fogh´s, minimalstaten, hvor han som venstre også gør i dag, hylder den private konkurrence og rentabiliteten ved at de private skummer fløden og fællesskabet er den store taber.

Al Irentabel jernbane skal ikke have tilskud, men privatiseres eller nedlægges er venstre´s grund holdning.

Så vi kan takke Venstre for medvirken til de mange privatbane lukninger, da de private Busvognmænd skulle overtage transporten, i den frie konkurrences ånd, koste hvad det ville !

Precis samme tanke var for Østbanen i 2020, men til glæde for os som elsker den offentlige Jernbane, som vi alle har glæde af og tjener på i vores fælles kasse, statskassen, lykkedes det ikke Venstre og de andre Borgerlige partier at lukke endnu en jernbane, men det kommer nok, busserne er kommet for at blive og overtager i den Privat Kapitalistiske ånd, jeg skal tjene på fællesskabet og bare jeg kan skabe størst mulig profit, uden nogen form for moralske skrubler !!

Hilsen Erling. 

Like 2 kan lide

Picture

Lundski

Projektmedarbejder

PB

Tak for tippet. Det var da også gået min næse forbi

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.