I forbindelse med opgradering af sydbanen, så jeg den anden dag, at der nord/nordøst for Glumsø, er lavet et kort stykke bane (måske 500 m) med tre spor. Er der nogen, der ved hvad meningen er med det?
__________________
Treskinne (desværre)/Afprøver to-skinne/Digital (DCC)/IB
Nordbyen
Ingeniør
Indlæg: 137
Du har set overhalingssporet til godstog, ved Møllebækken. Tilsvarende er ved Orehoved, på Falster.
Christian Nordbyen
jkp4100
Bygningskonstruktør
Indlæg: 201
Så må det være lidt længere end 500 m... Tak for svar
Jeg ved ikke så meget om anlæggelse af jernbaner, så for mig virker det lidt spøjst, at det midterste spor fortsætter nogle få meter og ender i en sporstopper, lige efter sporskifterne til de to yderste spor. Måske det er noget fremtidssikring?
Treskinne (desværre)/Afprøver to-skinne/Digital (DCC)/IB
trainmad
Indlæg: 160
Så må det være lidt længere end 500 m... Tak for svar
Jeg ved ikke så meget om anlæggelse af jernbaner, så for mig virker det lidt spøjst, at det midterste spor fortsætter nogle få meter og ender i en sporstopper, lige efter sporskifterne til de to yderste spor. Måske det er noget fremtidssikring?
Hej JPK4100 og andre.
Det er bare 'afløbsspor' til sikkerhed for at et tog der holder i midtersporet ikke kan 'komme til' at køre ud i hovedsporet...
Mvh..
TrainMad..
Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??
3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Nordbyen
Ingeniør
Indlæg: 137
Hej igen
Glemte at skrive, at overhalingssporet mig bekendt er 1000 m, dvs. længere end de nuværende godstog i DK, som maks kan være 835 m. Så der er fremtidssikring i det etablerede.
Christian Nordbyen