Picture

JaS

PB

Lokale vogne oprangeret i Kattegat-Expressen 1960-61

Er der nogle som kan hjælpe med oprangeringen af lokale vogne i Kattegat-Expressen i 1960-61 hvor expressen stadigvæk var oprangeret med en autotransportvogn type MPw. Den internationale oprangering fremgår jo af "Internationale tog via Jylland" men hvilke danske vogne var oprangeret i Kattegat -Expressen?

www.rundremisen .dk er jo desværre nede i øjeblikket, for den havde måske kunne give svaret

På forhånd tak for hjælpen

Jan S 

Like 0 kan lide

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

PB  Blog

Første indskydelse er CC-vogne og CAE når det er de årtal. Måske også nogen af de andre nittede personvogne som Heljan i rigt mål har lavet.

Mvh

Claus 

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide

Picture

Svend

Ballerup

PB

Jeg tror at du får større held med et svar, hvis du spørger her:

http://www.jernbanen.dk/forum2/

Hvis du skriver "Kattegat" i søgefeltet, er du allerede på vej til at få nogle svar, du kan bruge

Svend

Like 0 kan lide

Picture

h087

togtosse

Helsingør

PB  Blog

Hej

Kattegatexpres kørte jo med tog 85 fra Fredericia til Frederikshavn og returløb med tog 20

Fra Fredericia til Flensborg var det tog 901 og 902 

men her oprangering fra 1960

her i perioden 18.6 - 15.8 1960

Billede

Billede

og her perioden ikke gyldig 18.6 - 15.8 - 1969

Billede

Billede

får også lagt en togplan 6 ind for 1961

mvh

henning h087

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv + ØSJK, DMJK, Stationsbyen, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 4 kan lide

Picture

JaS

PB

h087 skrev:

Hej

Kattegatexpres kørte jo med tog 85 fra Fredericia til Frederikshavn og returløb med tog 20

Billede

Billede

Billede

Billede

mvh

henning h087

h087 skrev:

Hej

Billede

Billede

Billede

Billede

mvh

henning h087

Hej Henning,

Mange mange tak, det var jo lige de planer jeg stod og manglede for at kunne lave oprangeringerne for Kattegat-Expressen i starten af 60'erne. 

Det har jo været imponerende oprangeringer som vist sluger alle mine Cc vogne, og så bliver der også plads i oprangeringen til den nye Ac vogn fra McK.

Er det rigtigt forstået at den kunne føre godsvogne, det har jeg set omtalt?

Endnu engang mange tak dit svar :-) 

mange venlige hilsener

Jan Svendsen

Like 1 kan lide

Picture

h087

togtosse

Helsingør

PB  Blog

Smile

Er det rigtigt forstået at den kunne føre godsvogne, det har jeg set omtalt?

ja  i tog 85 delen - det er bla de vogne der er benævnt I og F og skal være godsvogne der må befordres med 100km/t 

altså generelt G, HD, I, IAL/K/R vogne 

bla I vogn = (IAL) fra Grenå via Århus  

og

F vogne = HD vogne fra Godsbanegården i København, nogen gange overtaget i Århus andre gange i Aalborg

men mange tog mellem Aalborg og Frederikshavn fik smidt godsvogne på ( hastervogne )

hvilket også kan gøres med Nordpilen ( tog 945/960 )  bla fiskekølevogne 

foriøvrigt :

togplan 6 oprangeringer skal tages med det forbehold at det var det planlagte, i tilfælde af defekter på vognene ( dynamonedbrud, varmløbing af akslelejer eller andet ) kunne der sagtes optræde andre vogne i stedet for CC ( her fx CA, CB, CM

jeg har lånt nogle repationsbøger ( Aalborg ) af en bekendt og her ser man nogen gange at der er taget en vogn ud i et bestemt tog ( Fx tog 25 hvor der der taget en AF ud selvom den ikke optræder i togplan 6 oprangeringen.

endvidere har jeg nogle oprangeringer på bestemte datorer vedrørende oprangering af tog der passerer en bro ( belastningsmålinger ) ved Marslev på fyn, hvor toges oprangering er noteret ned med Litra, nummer og vægt og der stemmer de heller ikke med togplan 6 oprangeringer

( det kunne måske have interesse at lægge dem ind her.

måske skulle jeg tage en snak med Lars om at lave et bibliotek hvor der ligger togplaner, tjenestekøreplaner, sporplaner mm ) sådan at det fandtes et bestemt sted her på sporskifter og ikke spedt ud i hele forummet, det må jeg tage en snak om med Lars hvordan det kunne gøres ( han ved nok bedst om hvordan den skæres) og om det kunne have interesse for brugerne ( filerne kan være noget store op til 100MB, selv i pdf )

så togplan 6 kan generelt siges at sådan så toget ud hvis og kun hvis, alt gik som det skulle.

det kunne være interessant at se en plan der hed " sådan gik det "  Wink

mvh

henning h087

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv + ØSJK, DMJK, Stationsbyen, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 2 kan lide

Picture

JaS

PB

Det lyder som en god ide hvis det var muligt at lave et bibliotek med togplaner, tjenestekøreplaner, sporplaner. Med hensyn til dit forslag til en plan der hed " sådan gik det " har jeg lavet en oprangering hvor en BL er blevet erstattet af en CB vogn, og en DB erstattet af en DH Smile Sådan en oprangering er noget af en udfordring for de fleste modelbaner, og min oprangering røg da også i haven så jeg kunne få det hele med Wink Ungerne som skød med lufgevær og fodbold bad jeg om at holde sig langt væk mens jeg stillede op Smile

Endnu en gang tak for de gode indspil :) 

Jan Svendsen

Like 0 kan lide

Picture

JaS

PB

Billede

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.