Hej
Hvad laver MX 1035 i brun bemaling i Struer og hvem ejer lokomotivet i dag?
Martin
__________________
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
märklintossen
Indlæg: 184
Hej Martin.
Lokomotivet ejes så vidt jeg ved af Struer kommune, da det vist er blevet givet i gave til byen i forbindelse med noget jubilæm...
Hilsen
Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
I flg. jernbanen.dk har den stået der siden 20. august 1992.
Har man så ribbet den for reservedele eller opstillede man en næsten køreklar maskine?
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Det tænkte jeg nok. Alt andet ville jo også være spild af reservedele.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Den måtte da gerne stå hjemme i min baghave, specielt hvis den var køreklar.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
Den blev hensat i ikke køreklar tilstand så
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Surt for min baghave kunne godt trække nogle hundrede meter ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
Ja sådan går det - der er pillet reservedele til privatbanerne/jernbanemuseet.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Sådan er det!!
Jeg vil nu nok også hellere have en damper ...
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
F.Ormstrup
Indlæg: 2.643
De er billigt tilsalg i Polen.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Det kunne godt nok være spændende. Hvor finder man disse maskiner i Polen? Gad vide hvad de koster? og i særdeleshed at få et bragt hertil ...?
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Dampfmeisteren
Indlæg: 514
For 10 år siden var det korrekt at det var billigt at købe en damper i Polen.
Nu tror de også at skrot er guld værd.
http://polishrail.wordpress.com/2009/06/13/ty2-1226-for-17500/
En mere eller mindre afpillet maskine uden vigtige dele til 150.000 kr.
Det koster vel 75.000 - 100.000 at få kørt sådan en til DK på blokvogn.
Ol49-77 har gjort turen. Den står i Langå nu.
mvh. Dampfmeisteren
martindahl
IT
Stenlille
Indlæg: 2.498
Sejt. En mindre maskine kunne gøre det, men prisen vil nok være den samme alligevel. Den skal jo ikke bare stå og pynte - den skal kunne køre ...
Nå det ender nu nok med at jeg må melde mig ind i en klub og få lidt mere erfaring med sådanne maskiner.
Tak for inputtene.
Martin
Martin
https://3modul.dk
Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 2012 på Windows 7, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
https://www.hyldegaarden.dk
https://www.vsvt.dk
Ovemunk
Projektkoordinator
Indlæg: 95
MX eren i Struer mangler motoren så den er altså LANGT fra køreklar Desværre er den også ved den seneste opmaling kommet i nogle meget Uoriginale farver. Det der skal være sølv er bare hvidt nu. Synd.
Gods skal da transporteres på skinner...
Kresten
Indlæg: 1.040
Et lille sidespring: Ifølge Jernbanen.dk er MV alle om-litrerede fra MY-maskiner. Hvorfor gjorde man det - hvad er forskellen på MV og MY ? Er der en kort forklaring ?
Kresten
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.918
Det er grundet motorstørrelsen. De første 5 MY'ere havde en mindre motor end de senere leverede. Men da motorerne blev flyttet rundt mellem de enkelte maskiner, var det ikke de samme 5 maskiner, der havde de små motorer. Derfor valgte man på et tidspunkt at omlitrere maskinerne, der havde de små motorer som MV.
Med venlig hilsen
Skott
disavelo
Herning
Indlæg: 319
Motorstørrelsen - MV's var svagere, så vidt jeg husker.
Venlige hilsner
Søren
Venlige hilsner
Søren
Kresten
Indlæg: 1.040
1000 tak for svar.
Kresten
disavelo
Herning
Indlæg: 319
Jeg har checket i '....de ligner jo hinanden...*, Lokomotivets forlag, 1988: My har 1950 Hk, Mv 1700.
Venlige hilsner
Søren
Venlige hilsner
Søren
Litra-H
Indlæg: 116
Som tillæg kan man også kontrollere motor størrelsen og dennes ydelse på de dansk byggede FRICHS MY'ere, MY 1201 og MY 1202 ... onde tunger vil udfra dette sige at disse maskiner også skulle ha' være litreret MV og ikke MY som de blev.
Venligst,
Litra-H
Benny Herold
H0, dansk, epoke III, IV, V og VI, DC/DCC
Medlem hos Hedegaardens Privatbane
Ovemunk
Projektkoordinator
Indlæg: 95
Jeg MENER faktisk også at 1201 og1202 blev omlitrerede til MV sammen med de 5 andre.
Gods skal da transporteres på skinner...
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Da' Ove.
Sådan husker jeg det også - og jernbanen.dk siger det samme, så mon ikke vi har ret?
MVH
Lars