Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Horsens - Bryrup - Silkeborg 1967 eller 2007?

Billeder fra dagens udflugt til veteranbanen Bryrup - Vrads.

Vejret var fantastisk og der blev ydet ekstremt god service fra banens side.

http://www.damplokomotiv.dk/DanmarkVBV/index.html

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

plutoodie

Indlæg: 116

PB

Flotte billeder! Natur og tog - så kan det ikke gå galt Laughing out loud

__________________

HHJJ
Bo Jensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Occam

Indlæg: 583

PB  Hjemmeside

Fabelagtigt smukke billeder med helt fantastisk lys. Mine favoritter er det første i serien samt HV M12 ved Kulsø. Det giver et strålende indtryk af det lille tog i den meget store skov.

Billedet af skinnebussen ved Snabe Igelsø (hedder den virkelig det!?) er også fuldstændigt uimodståeligt. Rytterne giver spændende associationer. Jeg er meget imponeret over din evne til at være det rigitige sted på det rigtige tidspunkt, og samtidigt tage flotte billeder af øjeblikket....

Tak for de skønne billeder Smile

__________________

Med venlig hilsen
- Occam

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Tusind tak for de rosende ord.

Jeg har stednavnene fra Google Maps, så søen skulle hedde Snabe Igelsø, medmindre amerikanerne har stavet forkert Smile

Og angående timingen af billederne. Det er lidt nemmere når man har toget for sig selv og man blot kan parkere det indtil solen bryder frem Laughing out loud

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.100

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Christian.

"Dampfmeisteren" skrev:
Jeg har stednavnene fra Google Maps, så søen skulle hedde Snabe Igelsø, medmindre amerikanerne har stavet forkert Smile

Det har de ikke - sådan hedder den skam. Laughing out loud

Og, jo, det er et helt fantastisk område.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

BmP

Indlæg: 49

PB

Hej, Christian

Tak for alle tiders flotte fotooplevelse !

Scandia-bussen er og bliver Danmarks mest charmerende skinnekøretøj, og i netop de omgivelser topper showet. -Som at være der for 40 år siden. Tak !

vh

Per

__________________

Det hele sejler - pånær færgerne...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Ja, der er dejligt på Bryrup - Vrads banen og materiellet er i fantastisk god stand.

Jeg kan virkeligt godt tænke mig et arrangement med HV 3, der kører fotogodstog i slutningen af maj måned med godt vejr Smile

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

BmP

Indlæg: 49

PB

Nu må du ikke forvirre mig, Mester Christian. -Nok følger jeg ikke så meget med, som jeg gjorde engang, men HV3 og Bryrupbanen, -det er da vist fysisk -om ikke umuligt - så ihvert besværligt nuomdage, -er det ikke...?

vh

Biografmand Per

__________________

Det hele sejler - pånær færgerne...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Man kan vel anvende en blokvogn. Det er da set før.

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

BmP

Indlæg: 49

PB

Netop, hvad jeg mente. Det bli'r nogen høje godstakster - og no'en smådyre billeder.

Jeg kan ikke huske, hvilken af de fine Henschler', der var forpå, men jeg tænker jævnligt tilbage på DJKs afskedstur på HBS/SKRJ som een af mine bedste jernbanetosse-oplevelser. -Jeg mener, der var ugen før lukningen af den skønne bane. For pokker, hvor den fik lov at strække ud - specielt på hjemturen.

Ulykkeligvis var fotohobbyen ikke begyndt på det tidspunkt....

vh

Per

__________________

Det hele sejler - pånær færgerne...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dampfmeisteren

Indlæg: 514

PB  Hjemmeside

Tja, fotoarrangementer i udlandet er efterhånden oppe i 100 Euro / 75 Pund pr. dag, så hvis bare man er mange nok, er der da lidt penge at gøre godt med.

Men da man næppe kan være mere end 20 fotografer på Bryrup - Vrads af hensyn til pladsen på fotosteder, så strander mit forslag med en blokvognstransport nok på omkostningen.

Enten må de istandsætte HV 2, eller genopbygge strækningen til Silkeborg Laughing out loud

__________________

mvh. Dampfmeisteren

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.508

PB  Blog  Hjemmeside

Flotte billeder.

Der er en fiks kilometrering på dette billede http://www.damplokomotiv.dk/Danmark2007/imagepages/image37.html

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.