Den danske og tyske trafik minister er blevet enige om en fast forbindelse. Hvorfor vil tyskerne nu ppludselig være med til det? Det har de ikke villet tidligere. :?
http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=913626
__________________
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.043
Da' Horsecreek.
Det er da vist fordi, de er blevet enige om, at danskerne skal betale stort set det hele og/eller tage hele den økonomiske risiko... :roll:
MVH
Lars
Bibihest
Indlæg: 1.300
Tyskerne har været meget lidt interesserede i at betale noget, så tror broen burde havde været droppet.
Men vi finder nok snart ud af på hvilke betingelser det bliver. Tvivler bare på tyskerne pludseligt er gået med til at betale mere end tidligere
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Bibihest
Indlæg: 1.300
Det var lige lidt i nyhederne..
Danmark skal åbenbart betale ALT. Vi skal stå for bygning og garantien og Tyskland skal bare trinvist (sådan sagde de i nyhederne) lave veje til broen.
Pris: 40 milliarder
Lyder som en dårlig handel
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Den kommende forbindelse er der så nogen politikere, der mener baner vejen for en bro mellem Kalundbor og Århus.
Afspil "Humleridderne - Brobygningsysteri" eller læs her link
Noget andet er. Hvad har man tænkt sig at gøre ved forbidelsen til broen på dansk side?
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Bibihest
Indlæg: 1.300
Går da ud fra man også bygge veje hen til broen her i Danmark
hvis der da er råd.
Broen til jylland tror jeg nok skal komme uanset hvad.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Horsecreek
Lokomotivfører
Indlæg: 1.508
Det er jo det
Jeg tænkte mere på jernbaneforbindelsen og transit godset. Bygger man en ny bane mellem københavn og Køge og opgraderer resten derned ad.
Vil man køre som normalt via Ringsted og Vordingbor og opgraderer derfra eller gør man ingenting
Såfremt der skal være jernbane i Sko- og Asfaltministerens prestigeprojekt.
Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.
Bibihest
Indlæg: 1.300
Godt spørgsmål, man må næsten gå ud fra de i hvert fald laver jernbane over også, men man ved aldrig. Hvor det hele kører fra ved jeg dog ikke.
For at det ikke skal være løgn er broen færdig før DSB har styr på alle deres problemer.
Man må alligevel håbe at strækningen til broen vil blive repareret først ellers kommer togene jo til at køre 20km/t over broen. Og med DSB's held havner de vel alle i vandet i stedet.
Er der egentligt allerede nogle planer for broen eller skal man først igang med det nu? For så går der jo nok en del år inden de kommer igang hvis de først skal starte på. De regnede med den var færdig om 11 år
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen
Bibihest
Indlæg: 1.300
Det her lyder dummere end DSB tillader
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article316779.ece
- Det virker fuldstændig grotesk, at transportministeren ikke har sikret togtrafikken rimelige konkurrencebetingelser i forbindelse med etableringen af Femern-forbindelsen. Transport af gods på skinner og en hurtig togforbindelse fra København til Hamburg er reelt ikke til stede.
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen