Picture

SFJ

Skole

Indlæg: 430

PB

EA 3022

Hej!

Jeg har flere gange på det sidste set dette lokomotiv buldre igennem Odense station. Det har være med godstog hvilket undre mig lidt da det jo har blåt DSB folie på. Idag så jeg det så holde sammen med de andre godslokomotiver i Fredericia. Mit spørgsmål går så på om det er blevet solgt eller måske bare lånt ud?

__________________

//Miles

En dreng på 13 år med stor interesse for tog.

Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frankks

4100 Ringsted

Indlæg: 149

PB

Hej.

Efter hvad jeg har hørt, har DSB kun 3 EA tilbage, som de bruger, til at køre TKØ tog 482/483 (sovetoget) i Danmark, København - Padborg og retur på alle dage. 482/483 stopper med at køre til køreplanskiftet i Dec.2010.

Efter den dato er EAs skæbne uvis, men en enkelt kommer forhåbenligt på muserum.

Resten af DSB EA er udlejet til DB Senke (kun godskørsel).

__________________

Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jyden

Indlæg: 7

PB

Hejsa

DBS har brugt nogle EA til at køre øltoget imellem fredericia og høje taastrup.

De ville nok normal vis ha været kørt med MZér, men værkstedet i Kbh kan ikke holde nok MZér nok kørende, som der ellers er kontrakt på. Derfor køres der både med EA og ME

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sydbanen

Indlæg: 321

PB

Billeder her: http://www.jernbane.net/forum/forums/thread-view.asp?tid=18193&mid=10359... og her: http://www.jernbane.net/forum/forums/thread-view.asp?tid=18085&mid=10303...

__________________

Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK

Like 0 kan lide
Top

Picture

SFJ

Skole

Indlæg: 430

PB

Okay tak! Syntes godt de kunne bruge MZ i stedet. De er da lidt mere spændene! Tongue Wink

__________________

//Miles

En dreng på 13 år med stor interesse for tog.

Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frankks

4100 Ringsted

Indlæg: 149

PB

Hej Sydbanen.

Tak for links.

__________________

Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Christian3120

Teknisk skole :-)

Indlæg: 342

PB

Gode billeder Smile

men jeg må også indrømme at MZ er noget pænere foran øltoget Laughing out loud

hilsen chr Smile

__________________

H0, Digitalt, 2 skinne (DC) Epoke IV og V, Dansk.
MZ 1401 & 1403 & 1461.
MY 1155
IC3 5003
11 godsvogne, 7 passagervogne, og 1 rensevogn ;D

Like 0 kan lide
Top

Picture

SFJ

Skole

Indlæg: 430

PB

Prøv at se det her. Det lyder virkelig godt efter min mening! Laughing out loud http://www.youtube.com/watch?v=5WBeqicbxZQ&feature=related

__________________

//Miles

En dreng på 13 år med stor interesse for tog.

Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC

Like 0 kan lide
Top

Picture

Christian3120

Teknisk skole :-)

Indlæg: 342

PB

ja fantastisk god video Laughing out loud sådan en MZ kan man sgu altid regne med Laughing out loud :D

__________________

H0, Digitalt, 2 skinne (DC) Epoke IV og V, Dansk.
MZ 1401 & 1403 & 1461.
MY 1155
IC3 5003
11 godsvogne, 7 passagervogne, og 1 rensevogn ;D

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jean

Indlæg: 93

PB

"Jyden" skrev:
HejsaDBS har brugt nogle EA til at køre øltoget imellem fredericia og høje taastrup.De ville nok normal vis ha været kørt med MZér, men værkstedet i Kbh kan ikke holde nok MZér nok kørende, som der ellers er kontrakt på. Derfor køres der både med EA og ME

Undskyld jeg spørger men hvilken MZ skulle de kører med???

I følge DSBs egne oplysninger har de følgende strækningslokomotiver til rådighed:

Litra EA, elektrisk

Numre: 3001, 3004, 3007, 3010, 3020, 3022

Antal: 6

Litra ME, dieselelektrisk

Numre: 1501-1537

Antal: 36

se også her:

http://www.dsb.dk/Om-DSB/Virksomheden/Tog-i-drift/Straekningslokomotiver/

Altså kørsel med MZ er vist mest ønsketænkning.

med venlig hilsen

__________________

Jean - Märklin fan.

Like 0 kan lide
Top

Picture

SFJ

Skole

Indlæg: 430

PB

"Jean" skrev:
"Jyden" skrev:
HejsaDBS har brugt nogle EA til at køre øltoget imellem fredericia og høje taastrup.De ville nok normal vis ha været kørt med MZér, men værkstedet i Kbh kan ikke holde nok MZér nok kørende, som der ellers er kontrakt på. Derfor køres der både med EA og ME
Undskyld jeg spørger men hvilken MZ skulle de kører med???I følge DSBs egne oplysninger har de følgende strækningslokomotiver til rådighed:Litra EA, elektriskNumre: 3001, 3004, 3007, 3010, 3020, 3022Antal: 6Litra ME, dieselelektriskNumre: 1501-1537Antal: 36 se også her:http://www.dsb.dk/Om-DSB/Virksomheden/Tog-i-drift/Straekningslokomotiver/Altså kørsel med MZ er vist mest ønsketænkning.med venlig hilsen

Mz serie 4. De lokomotiver du nævner er DSB's hvor nogen af demer blevet lejet ud pga. mangel på Lokomotiver. DBS egne lokomotiver bruger de jo også.

__________________

//Miles

En dreng på 13 år med stor interesse for tog.

Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

Jeg tror at Jean har overset at det ikke er DSB der kører øltoget (eller noget andet gods for den sags skyld), men DB Schenker Rail Danmark Services A/S, der har flere MZ lokomotiver til rådighed (når de ikke defekte og derfor i øjeblikket erstattes at lejede ME/EA)

Men det er nok også lidt ondt at bruge forkortelsen DBS - den ligger for tæt op af DSB Smile

- Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

SFJ

Skole

Indlæg: 430

PB

"marrix" skrev:
Jeg tror at Jean har overset at det ikke er DSB der kører øltoget (eller noget andet gods for den sags skyld), men DB Schenker Rail Danmark Services A/S, der har flere MZ lokomotiver til rådighed (når de ikke defekte og derfor i øjeblikket erstattes at lejede ME/EA)Men det er nok også lidt ondt at bruge forkortelsen DBS - den ligger for tæt op af DSB Smile - Martin

Bruger selv på forkortelsen fordi jeg aldrig kan huske hvordan man staver til det. Laughing out loud

__________________

//Miles

En dreng på 13 år med stor interesse for tog.

Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC

Like 0 kan lide
Top

Picture

Christian3120

Teknisk skole :-)

Indlæg: 342

PB

jeg bruger altid : DBSRS forkortelsen

DB Schenker Rail Scandinavia Laughing out loud

__________________

H0, Digitalt, 2 skinne (DC) Epoke IV og V, Dansk.
MZ 1401 & 1403 & 1461.
MY 1155
IC3 5003
11 godsvogne, 7 passagervogne, og 1 rensevogn ;D

Like 0 kan lide
Top

Picture

SFJ

Skole

Indlæg: 430

PB

Kan man også. tror bare ikke jeg sådan lige husker den... :?

__________________

//Miles

En dreng på 13 år med stor interesse for tog.

Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC

Like 0 kan lide
Top

Picture

marrix

IT Udvikler

Valby

Indlæg: 339

PB

"Christian3120" skrev:
jeg bruger altid : DBSRS forkortelsen DB Schenker Rail Scandinavia Laughing out loud

Den forkortelse har jeg også set andre brug for DB Schenker Rail Scandinavia, så det er en god idee.

Det gør det også muligt (hvis man har lyst) til at skelne mellem de forskellige "afdelinger" af DB Schenker, ligesom på John Nissens side - DBSRS for Scandinavia og DBSRD for Deutschland.

- Martin

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

"Frankks" skrev:
Hej.Efter hvad jeg har hørt, har DSB kun 3 EA tilbage, som de bruger, til at køre TKØ tog 482/483 (sovetoget) i Danmark, København - Padborg og retur på alle dage. 482/483 stopper med at køre til køreplanskiftet i Dec.2010. Efter den dato er EAs skæbne uvis, men en enkelt kommer forhåbenligt på muserum. Resten af DSB EA er udlejet til DB Senke (kun godskørsel).

Jeg har til gengæld hørt, at sovevognstoget ændrer løb således at München-delen udgår, d.v.s. at toget fremover kun har vogne til/fra Basel og Amsterdam.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

City Night Line

Lokomotivfører DSB Fjern- & Regionaltog

Indlæg: 19

PB

Hej.

DSB har seks EA"er tilbage. 3001 er ved at overgå til DSB museumstog og er blivet renoveret inden i. DSB har 3004, 3007, 3010, 3020 og 3022 tilbage. De skiftes til at køre med CNL EN 473 / 472 og evt. særtog. DB Ralion skandinavien lånder nogen gange DSB"s EA"er til at køre med øltoget. Det er tilfældigt hvad for det er for et af lokomotiverne de lånder.

Hilsen Daniel Laughing out loud

__________________

Er 24 år. Til dagligt lokomotivfører hos DSB og ContecRail

Medlem af Slagelse Model Jernbane Klub - Sporvejsmuseet Skjoldnæsholm & MY Veterantog .

Interressen er EP.4 og 5. Køre H0 DCC på Peco med blandt andet Roco, LS Models og DF Modeltog, og H0m Bemo Rratische bahn og lidt spor 0 dansk i perioden 1980 - 2015

Farvorit; Udlandstog og især nattog i alle epoker og et dansk 80'er intercitytog med en GM'er på Wink

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.