Hvis nogen har glemt hvordan jernbanen så ud for et parogtyve år siden, er der hjælp at hente her:
http://locopage.fotopic.net/c1914982_61.html
__________________
Svend
Hvis nogen har glemt hvordan jernbanen så ud for et parogtyve år siden, er der hjælp at hente her:
http://locopage.fotopic.net/c1914982_61.html
Svend
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Det var et godt tilbageblik fra en gang, da der var en vis variation i materiellet, og helt sikkert også et bogmærke værd.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Christian3120
Teknisk skole :-)
Indlæg: 342
ja
efter min mening var det hele meget bedre dengang
både hvad angår jernbanen og dens materiel men og selve Danmark.
nogle gode billeder fra Esbjerg
hilsen chr
H0, Digitalt, 2 skinne (DC) Epoke IV og V, Dansk.
MZ 1401 & 1403 & 1461.
MY 1155
IC3 5003
11 godsvogne, 7 passagervogne, og 1 rensevogn ;D
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Tjah, det var meget sjovt for 20 år siden, men nej tak, jeg vil ikke tilbage, vi har det langt bedre nu........
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
cbt
Indlæg: 1.165
Kan særligt godt lide at se billedet fra Frederikshavn Havnestation (http://locopage.fotopic.net/p68053659.html) fra dengang.
Selv så mange år efter oplever jeg stadig at svenske og norske medpassagerer, som skal med færgen videre østpå/nordpå, spørger mig eller togføreren om ikke toget fortsætter ned til havnen.
Sporet ligger der stadig, og der er stadig lys i signalerne, men desværre går turen ned til færgen på gåben eller med taxa.
Enig, Klaus. Som daglig pendler sætter jeg stor pris på IC/3-togenes komfort.
Ville nødigt køre med MY + B-vogne - undtagen som veterantog/særtog. Dér er det til gengæld rigtig hyggeligt.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Cargoman
Indlæg: 498
Er der nogen som ved, hvad meningen er bag dette billede
http://locopage.fotopic.net/p68053742.html ME foran et personførende MR-tog til Esbjerg.
Nedbrud?
Moderne tog på danske skinner
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Det kan være at man har slået to fluer med et smæk: ME-lokomotivet skulle til Korsør og for at spare en lokomotivfører har man sat det foran MR-togsættene ("Englænderen"?) eller man har manglet en lkf med attest til MR. Men muligheden for et nedbrud er der jo også .....
Svend
Ovemunk
Projektkoordinator
Indlæg: 95
Det ligner meget et nedbrud. Det minder på en måde om et pragtfuldt billede i Kaj Mose Nielsens fotobog "Danske dampokomoiver -som jeg så dem" hvor en D-maskine (så vidt jeg husker) høvler ud af Struer station med en Mo og et par personvogne bagefter. Titlen på billedet er så vidt jeg husker "Det kan blive småt for enhver".
Gods skal da transporteres på skinner...
Nomisdk
IT
Indlæg: 229
Fine billeder, de skal da helt sikkert lige gemmes
Mvh Simon M. Mørch
Besøg min side om Modeltog og tog | SimonTog.dk
Niels
Ingeniør
Indlæg: 349
Hej alle,
kan det passe at MH321 kørte rundt i Odense, halvt grøn - halvt designmalet? Det ser da sådan ud på et af billederne. Eller er det bare mig der trænger til nye briller?
mvh
Niels
http://www.niels-modeltog.dk
Christian3120
Teknisk skole :-)
Indlæg: 342
den er rød og grøn, mærkligt :?
H0, Digitalt, 2 skinne (DC) Epoke IV og V, Dansk.
MZ 1401 & 1403 & 1461.
MY 1155
IC3 5003
11 godsvogne, 7 passagervogne, og 1 rensevogn ;D
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.215
Mon ikke den har været designmalet - været ude for et uheld - og man har så taget en komplet front fra en anden maskine (grøn) og klasket på?
MVH
Lars
Willie Garvin
Buschauffør
Indlæg: 765
Nej, du har faktisk ret. Billedet, som findes her: http://locopage.fotopic.net/p68053761.html viser MH 321, som jeg ikke har set før.
Hvad meningen skal være, er ikke til at sige, men jeg har hæftet mig ved, at lok-nummer på den grønne(gamle) del, også er af nyere dato.
Venlig Hilsen Willie Garvin
H0, DC, dk, III-IV, MO, Pr, N, MH, MY, MZ, MA, ML, D, (Br80), CU, CL, CLL, Bn, CM, EH, IB, HD, Pb, Gs, CPS, DH, CP, CC, BD, B,FD, E, KS, Za, Ucs, Hbikks-tt, Gklm, Qf, Ze, Zf, Lgjs, Hbikks, Qr, Qh, Za, WRm, AV, Am, Pm, H
Niels
Ingeniør
Indlæg: 349
Mystisk! Men der er jo sikkert en logisk forklaring. Det var da ellers lige noget af en anderledes sag at have trissende rundt i skala 1:87. Så hvis Tog og Tekno savner nye ideer ...
Niels
http://www.niels-modeltog.dk
Sydbanen
Indlæg: 321
Sparebemaling
hehe

Mvh Sydbanen
Epoke IV-V, Dansk materiel og udenlandsk som har været i DK
bl
Pensionist
Greve
Indlæg: 1.820
Ifølge jernbanen.dk blev 334 til 321 i 1985. En af maskinerne kunne måske have været så havareret, at man slog dem sammen til en?
Bjarne
ulrikernst
Indlæg: 247
så er den også gal med mine øjne
ja er nok en form for spare bemaling vil jeg tro sikkert pga maskinenes forventede rest levetid dengang
Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!