Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Dekaler på My 1101

For en svensk ligestillet søger jeg efter nogle mål på de oprindelige dekaler på My 1101. Da der er tale om en nittetæller er den ønskede nøjagtighed cm i skala 1:1.

De to primære mål der eftersøges (se nedenstående billeder) er:

[list]På siden: Afstand fra "DSB" og nedtil "1101".På fronten: Afstand fra vingehjulets nederste spids og nedtil "1101".[/list:u]Findes der nogle specificationer/retningslinier for disse dekaler?

Hvis man skulle komme i nærheden af My 1101 i dag, kan man da regne med, at det er de samme mål som på den oprindelige bemaling?

Jeg håber meget, at der er nogen der kan hjælpe.

My1101_side

My1101_front

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Palle-R

chauffør

Indlæg: 193

PB

jeg ved ikke om jeg selv kommer i nærhden af 1101.

men ellers holder den inde på otto busses vej ved DSB lokomotiv værkstedet.

der tog jeg selv et par billeder af den i sidste uge.

__________________

Kører H0 i Hedegårdens privatbane.
kører på moduler i foreningen toget.
kører dcc-digital med lenz.
nu også legebane med multimaus.
jeg roder også med div RC-modeller og maskiner med hydraulic.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"1:87" skrev:
For en svensk ligestillet søger jeg efter nogle mål på de oprindelige dekaler på My 1101. Da der er tale om en nittetæller er den ønskede nøjagtighed cm i skala 1:1.De to primære mål der eftersøges (se nedenstående billeder) er:[list]På siden: Afstand fra "DSB" og nedtil "1101".På fronten: Afstand fra vingehjulets nederste spids og nedtil "1101".[/list:u]Findes der nogle specificationer/retningslinier for disse dekaler? Hvis man skulle komme i nærheden af My 1101 i dag, kan man da regne med, at det er de samme mål som på den oprindelige bemaling?Jeg håber meget, at der er nogen der kan hjælpe.

Jeg kan spørge en der har været med til at sætte dem på efter revisioner i begyndelsen af 60'erne, men først imorgen!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mogens V.

Ex DSB

Indlæg: 97

PB

Hej gruppe

Det er måske værd at errindre at My ikke havde numre på fronterne i starten.

Med venlig hilsen

__________________

Mogens V.

Gumjk

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

"Mogens V." skrev:
Hej gruppeDet er måske værd at errindre at My ikke havde numre på fronterne i starten.

Det er rigtigt.

Vores mand fra centralværkstedet kan huske at decalerne blev foldet ud og anbragt på øjemål. Han mener at der kunne være op til 10 cm forskel på hvorledes de blev anbragt.

Der var vist nok en tegning med en officiel placering.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erik 1:87

Softwareingeniør

Odense

Indlæg: 901

PB  Hjemmeside

Tak for informationerne til alle. Selvom der ikke er kommet konkrete mål, så er det rigtig godt input. Smile

__________________

Hilsen Erik, My 1 2 87.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"1:87" skrev:
F441 på vej mod Allingåbro.

Gæt hvem der samme dag stod henne på bagperronen med knægten og kiggede ud?

IMG_4870

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

Amagerkaner

Indlæg: 440

PB

Ups..

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.