Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.505

PB  Blog  Hjemmeside

Dødsstød til Slagelse - Næstved banen

Så er det sket med mulighederne for en genoprettelse af togtrafik mellem Slagelse og Næstved Evil Evil

http://www.tv2east.dk/artikler/natursti-paa-banestraekning

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bibihest

Indlæg: 1.300

PB  Hjemmeside

Fjern punktum i linket for at få det til at virke Wink

__________________

ledprint.dk
http://ledprint.dk
Modstandsberegner
Salg af print og elektronik til modelbanen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra P

Indlæg: 1.836

PB

"Horsecreek" skrev:
Så er det sket med mulighederne for en genoprettelse af togtrafik mellem Slagelse og Næstved Evil Evil http://www.tv2east.dk/artikler/natursti-paa-banestraekning.

51 følte kedelige "ligeudkilometer" til cykel eller til fods :roll: Men bevares, hvis man dyrker Marathon rækker det jo rigeligt Laughing out loud. Velbekomme siger jeg bare, men det bliver helt ærligt uden mig som deltager Laughing out loud.

"Det sker efter, at Nordea-fonden har givet 36 millioner kroner til projektet, der er et samarbejde mellem Miljøministeriet, Transportministeriet, Næstved Kommune og Slagelse Kommune".

Tja - noget skal det danske folk jo have for deres gebyrer og skattepenge! Det ville iøvrigt glæde mig at se den behovsanalyse, der ligger til grund for beslutningen.

Og de samlede omkostninger naturligvis - altså de samlede investeringer plus vedligeholdelse per år (Notabene: Inklusive de skjulte omkostninger - "Vi er jo alligevel på arbejde her i det offentlige - kan vi desværre ikke regne ud").

Spørgsmål til forum!

Hvor mange cyklister vil benytte denne strækning per år (og hvor mange kilometer af den i gennemsnit)?

Hvor mange mennesker vil vandre ad strækningen per år (og hvor mange kilometer i gennemsnit)?

Med disse oplysninger kan man snildt udregne om kilometerprisen (med en skønsmæssig pay-back periode på 10 år) ligger over eller under det en taxa koster per kilometer.

Jeg tror, der er nogen der får et "forklaringsproblem", hvis en kritisk journalist kigger dette projekt efter i sømmene.

Hilsen

Lars

__________________

Märklin C, Digital, C-spor, Danmark, epoke III...

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 486

PB  Hjemmeside

Tænk om de 36 mio. danske kroner var havnet hos veteranbane-klubberne :?: Men nå nej, det fremmer jo ikke sundheden, omvendt så har jeg svært ved at se, hvordan en 51 km. lang asfalt/flise/grussti fremmer kulturen Arrow http://www.nordeafonden.dk/37811/

Og pengene som kommer fra Nordeafonden, kommer nok fra, skal vi gætte, Nordea, og med en bankpakke I og måske II som kommer fra staten, som er betalt af os. Eller også er det alle gebyrerne som også er betalt af os.

Det var ikke overskudet fra øllene som byggede kirken, det var overskudet fra sodavandene.

Jeg melder mig snart ud af samfundet Evil

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Horsecreek

Lokomotivfører

Indlæg: 1.505

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg har lige læst dagens lokalavis. Det er 48 millioner projektet kommer til at koste at fjerne skinner og asfaltere.

36 mio. fra Nordeafonden, 3 mio. fra hver af kommunerne (Slagelse og Næstved) og 6 mio. fra Skov og naturstyrelsen.

Der vil så vidt jeg kan forstå af artiklerne blive car 4 km skinner fra skælskør tilbage

Henrik seidenfarden skiver i et læserbrev, at man kan undre sig over om der overhovedet er nogen der kommer til at bruge stien og henviser til et lignende projekt med banen mellem værslev og gørlev, der nu er så tilgroet at der hverken kan cykles eller vandres mere. Han foreslå også at banen deles så Slagelse-Dalmose-Skælskør delen bliver til en fast veteranjernbane, og delen mellem Dalmose og næstved, så har den kønneste natur bliver til natursti.

http://www.slagelse-naestvedbanen.dk

Lederen i avis støtter forslaget om deling, ikke mindst fordi en fast veteran jernbane, der ikke bare drives af togtosser for togtosser, vil blive en langt større turistattraktion end en natursti. Lederen nævner også at politikerne taler så meget om kollektiv trafik og mangler visioner.

Filialdirektør i Nordea Næstved er citeret for at sige:

"Det er på mange måder behageligt at blive mindet om, at det ikke er alt, der bliver gjort op i, om det kan svare sig at investere, og om der er en risiko forbundet med projektet."

Javel, så Nordeafunden smider bare 36 millioner kr. et tilfældigt sted hen.

__________________

Intet modeljernbaneanlæg er så perfekt, at det ikke giver inspiration til det næste.

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.