CPL og DH kan også findes hos forhandlerne til 398,- for CPL og 250,- for DH. Hvis sidstnævnte er fra første sending må den betegnes som værdiløs pga. kinesernes lim og forkerte koblingsfjedre. (var på et tidspunkt til salg i store mængder til ca.50,-)
Så alt i alt skal du være meget glad hvis du kan få 1500,- for det hele.
der findes vel ikke "en rigtig pris" - men findes en sådan må den vel være det som køberen vil give for den. At så sælger måske har nogen måske urealistiske forventninger om pris - er så noget han selv må slås med.
i dette tilfælde kan MO fås fra ny/+garanti med 4 stk PB vogne fra ca 1400 - 2000 kr + så en eventuel decoder: 150 - 400 kr
CPS fås som ovenstående til 450-450 kr, men er set brugt til priser 200-400 kr
CPL og med nummeret 3241 er så udsolgt, men kan findes som CP eller CPL med andre numre imellem 150-400 kr og så er det bare lige en KMtekst til en 50`ser
DH har længe været udsolgt - men har været set fra 50 - til "urealistiske forventninger" lavet af guld måske? :bigsmile:
men der er det så køber der bestemmer hvad han/hun/det eventuelt vil give for den
mvh
henning h087
men kan da berette at jeg i tidernes morgen i forrige år tusind - havde en Märklin 3045 DSB N 205 til salg hvor salgsprisen var sat til 3000,- for at have noget at slå af på ( denvar jo sådan lidt højt sat) - blev ringet op - og en tyske stemme forspurgte - om æskens tilstand - det var åbenbart meget vigtigt - for derefter at få at vide at han var køber - og han startede nu sin bil -fra Múnchen -og ville hente den - ok - man venter så - og manden kom - maskine ok - det gik hurtig - og så blev æsken nøje undersøgt - det var åbenbart det mest vigtige - men det var også ok - og så lagde han 3000DM og var glad - glemte jeg at skrive at det var faktisk 3000 kr jeg havde ment.
Vi sad faktisk i klubben og snakkede om det igår aftes, og en af vores andre medlemmer havde været udsat for det samme - der var køber bare fra Hamburg
og jeg har da også set DWA tankvogne til meget høje salgspriser, men har da blandt flere den røde fra margarinefabrikken i Sønderborg - og kommer der en og tilbyder mig 1500 for den - tja - så blev den da nok solgt - ved bare at jeg aldrig ville give en sådan pris selv
men "sådan er der så meget" (F Søeborg) faktisk en rigtig god bog - han har skrevet flere der er lige så gode !!! - det var så lidt off topic !! - men lidt kultur skader vel ikke!!
Som sælger kan man altid selv bestemme prisen. Og man har måske en eller anden forventning om at modeltog holder værdien og mere til. Men de tider er forbi. Der er efterhånden produceret store mængder af dansk modeltog, ligesom der er mange der vil sælge. Jeg tvivler stærkt på at det bliver solgt til prisen. Sælg det på QXL og vær tilfreds med den pris der måtte komme ind. Jeg tror ikke der er nogen der "bider på" ellers.
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Som sælger kan man altid selv bestemme prisen. Og man har måske en eller anden forventning om at modeltog holder værdien og mere til. Men de tider er forbi. Der er efterhånden produceret store mængder af dansk modeltog, ligesom der er mange der vil sælge. Jeg tvivler stærkt på at det bliver solgt til prisen. Sælg det på QXL og vær tilfreds med den pris der måtte komme ind. Jeg tror ikke der er nogen der "bider på" ellers.
Hej Claus.
Din pladespiller synes efterhånden at være kørt fast i den samme rille Prøv nu at få et lidt mere nuanceret syn på markedet for danske modeller.
Principielt har du da ret, der findes i dag utrolig mange danske modeller på markedet. MEN gennerelt er der tale om engangsserier = køb dem, mens de er i forretningerne.
Jeg tror såmænd heller ikke - som dig - at man skal betragte modeltog i dag som en investering, men grundet engangsserierne vil mange modeller med samme litra som blev udgivet for 5, 10 eller 15 år siden nu IKKE være en lagervare i forretningerne. Bl.a. derfor kan disse på f.eks. QXL udløse en højere salgspris end den spritnye model i forretningerne - nogle mj'ere går meget højt op i forskellige driftsnumre.
Men når der nu er så meget modeltog på markedet, kan du så ikke lige anvise mig en forretning som har VTG tankvognen fra DWA på lager ? Nej vel, det er en eksklusivserie i et meget lill oplag, som der er meget langt imellem man ser til salg i dag Bl.a. derfor er priser på brugttog en finurlig størrelse.
Så prøv med en ny plade eller få udskiftet nålen
__________________
Med modelbanehilsen Torben Z. http://www.danskmodel.dk - info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv. - besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane". Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Det kan da godt være at pladespilleren trænger til at få skiftet nålen ud, men det er jo et debatforum også ;) Men tror ikke jeg er helt gal på den. Hvor mange af de unge mennesker interessserer sig for modeltog i dag og skal tage over efter os? Det er vist ikke særligt mange. Det er dels når jeg kigger på egen klub samt andre og mere generelt til fx. messer mm. Men det er jo en helt helt anden snak og man har jo lov at håbe Centrum i tråden, er naturligvis det materiel der er sat til salg i første indlæg og som kan være interessant, hvis man er nummermand. Men de andre kommentarer taler vist også deres tydelige sprog
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Med al respekt for modeljernbaneklubberne (jeg har besøgt en del), så er - desværre efter min mening - en del en særlig social sammenkomst. Forstået således, at disse ikke er særlig mindede mod at optage nye unge mennesker.
Det er selvfølgelig en balancegang men modeljernbanen har så mange kvaliteter som klubberne kan anvende positivt til at skaffe nye og unge medlemmer. Jeg nævner f.eks. digital styring, træ og elhåndværk og selvfølgelig glæden ved leg og kørsel.
Men jeg må indrømme at der kan være plads til forbedringer i flere klubber.
jacob rout
Holstebro
Indlæg: 32
Hej
Blot til orientering, så kan CPS købes hos Felderbanen til kr. 449,-
og MO / AC til kr. 1945,- hos Hobbykæden.
venlig hilsen
Jacob Rout
Venlig hilsen
Jacob Rout
F.Ormstrup
Indlæg: 2.686
CPL og DH kan også findes hos forhandlerne til 398,- for CPL og 250,- for DH. Hvis sidstnævnte er fra første sending må den betegnes som værdiløs pga. kinesernes lim og forkerte koblingsfjedre. (var på et tidspunkt til salg i store mængder til ca.50,-)
Så alt i alt skal du være meget glad hvis du kan få 1500,- for det hele.
mvh
Flemming
SVJMJK
Dansk H0 - Modul Samkørsel
Peters Skibsværft
Peters Garage
F.Ormstrups Blog
pejft
Kurser i modeljernbane hos AOF
Moderator
Indlæg: 2.207
CPL og DH kan også findes hos forhandlerne til 398,- for CPL og 250,- for DH.
Priser er noget sjovt noget.
Der blev solgt en patineret DH 5305 uden æske til 600,- på qxl medio maj måned: http://www.qxl.dk/pris/modelhobby-rc/dansk/dsb/dsb-postvogn-dh-5305-fra-heljan/v/an678505612/
På Sporet annoncerer til kr. 985,- med stjernehjul (men kan ikke levere)
Så hvad er den rigtige pris?
De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen
http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu - www.digital-train.com
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
der findes vel ikke "en rigtig pris" - men findes en sådan må den vel være det som køberen vil give for den. At så sælger måske har nogen måske urealistiske forventninger om pris - er så noget han selv må slås med.
i dette tilfælde kan MO fås fra ny/+garanti med 4 stk PB vogne fra ca 1400 - 2000 kr + så en eventuel decoder: 150 - 400 kr
CPS fås som ovenstående til 450-450 kr, men er set brugt til priser 200-400 kr
CPL og med nummeret 3241 er så udsolgt, men kan findes som CP eller CPL med andre numre imellem 150-400 kr og så er det bare lige en KMtekst til en 50`ser
DH har længe været udsolgt - men har været set fra 50 - til "urealistiske forventninger" lavet af guld måske? :bigsmile:
men der er det så køber der bestemmer hvad han/hun/det eventuelt vil give for den
mvh
henning h087
men kan da berette at jeg i tidernes morgen i forrige år tusind - havde en Märklin 3045 DSB N 205 til salg hvor salgsprisen var sat til 3000,- for at have noget at slå af på ( denvar jo sådan lidt højt sat) - blev ringet op - og en tyske stemme forspurgte - om æskens tilstand - det var åbenbart meget vigtigt - for derefter at få at vide at han var køber - og han startede nu sin bil -fra Múnchen -og ville hente den - ok - man venter så - og manden kom - maskine ok - det gik hurtig - og så blev æsken nøje undersøgt - det var åbenbart det mest vigtige - men det var også ok - og så lagde han 3000DM og var glad - glemte jeg at skrive at det var faktisk 3000 kr jeg havde ment.
Vi sad faktisk i klubben og snakkede om det igår aftes, og en af vores andre medlemmer havde været udsat for det samme - der var køber bare fra Hamburg
og jeg har da også set DWA tankvogne til meget høje salgspriser, men har da blandt flere den røde fra margarinefabrikken i Sønderborg - og kommer der en og tilbyder mig 1500 for den - tja - så blev den da nok solgt - ved bare at jeg aldrig ville give en sådan pris selv
men "sådan er der så meget" (F Søeborg) faktisk en rigtig god bog - han har skrevet flere der er lige så gode !!! - det var så lidt off topic !! - men lidt kultur skader vel ikke!!
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Som sælger kan man altid selv bestemme prisen. Og man har måske en eller anden forventning om at modeltog holder værdien og mere til. Men de tider er forbi. Der er efterhånden produceret store mængder af dansk modeltog, ligesom der er mange der vil sælge. Jeg tvivler stærkt på at det bliver solgt til prisen. Sælg det på QXL og vær tilfreds med den pris der måtte komme ind. Jeg tror ikke der er nogen der "bider på" ellers.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Torben Z.
Indlæg: 755
Som sælger kan man altid selv bestemme prisen. Og man har måske en eller anden forventning om at modeltog holder værdien og mere til. Men de tider er forbi. Der er efterhånden produceret store mængder af dansk modeltog, ligesom der er mange der vil sælge. Jeg tvivler stærkt på at det bliver solgt til prisen. Sælg det på QXL og vær tilfreds med den pris der måtte komme ind. Jeg tror ikke der er nogen der "bider på" ellers.
Hej Claus.
Din pladespiller synes efterhånden at være kørt fast i den samme rille
Prøv nu at få et lidt mere nuanceret syn på markedet for danske modeller.
Principielt har du da ret, der findes i dag utrolig mange danske modeller på markedet.
MEN gennerelt er der tale om engangsserier = køb dem, mens de er i forretningerne.
Jeg tror såmænd heller ikke - som dig - at man skal betragte modeltog i dag som en investering, men grundet engangsserierne vil mange modeller med samme litra som blev udgivet for 5, 10 eller 15 år siden nu IKKE være en lagervare i forretningerne.
Bl.a. derfor kan disse på f.eks. QXL udløse en højere salgspris end den spritnye model i forretningerne - nogle mj'ere går meget højt op i forskellige driftsnumre.
Men når der nu er så meget modeltog på markedet, kan du så ikke lige anvise mig en forretning som har VTG tankvognen fra DWA på lager ?
Nej vel, det er en eksklusivserie i et meget lill oplag, som der er meget langt imellem man ser til salg i dag
Bl.a. derfor er priser på brugttog en finurlig størrelse.
Så prøv med en ny plade eller få udskiftet nålen
Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Det kan da godt være at pladespilleren trænger til at få skiftet nålen ud, men det er jo et debatforum også ;) Men tror ikke jeg er helt gal på den. Hvor mange af de unge mennesker interessserer sig for modeltog i dag og skal tage over efter os? Det er vist ikke særligt mange. Det er dels når jeg kigger på egen klub samt andre og mere generelt til fx. messer mm. Men det er jo en helt helt anden snak og man har jo lov at håbe
Centrum i tråden, er naturligvis det materiel der er sat til salg i første indlæg og som kan være interessant, hvis man er nummermand. Men de andre kommentarer taler vist også deres tydelige sprog
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
ct
Indlæg: 210
Med al respekt for modeljernbaneklubberne (jeg har besøgt en del), så er - desværre efter min mening - en del en særlig social sammenkomst. Forstået således, at disse ikke er særlig mindede mod at optage nye unge mennesker.
Det er selvfølgelig en balancegang men modeljernbanen har så mange kvaliteter som klubberne kan anvende positivt til at skaffe nye og unge medlemmer. Jeg nævner f.eks. digital styring, træ og elhåndværk og selvfølgelig glæden ved leg og kørsel.
Men jeg må indrømme at der kan være plads til forbedringer i flere klubber.
/Christian