Hej alle
Jeg vil spørge om I har været uheldige med fragt i uforskirede pakker, også kaldt "Maxibreve"?
Forleden købte jeg et lokomotiv, som jeg modtog med skadet overdel.
Desværre hænger jeg selv på skaden, da jeg valgte en uforsikret pakke.
Så husk at vælge en forsikret pakke, hvis muligheden er der i en webbutik
Heldigvis var toget billigt, så værdien i reservedele opvejer nogenlunde tabet.
Mvh.
KF
__________________
AC / Märklin Digital
nipe
Vanløse
Indlæg: 474
Jeg har handlet flere gange hos 'Tims' og ikke oplevet problemer - hverken vedr. emballage eller i kommunikation.
Prøv at tale med 'Tims'
( Jeg har oplevet, at original Märklin plasticindlæg for BR628 var splintret i mange stykker under forsendelse - grundet ælde af plastic'en. Jeg fandt en tilsvarende situation på märklin-users forum, og fik et nedslag fra sælger (køb på ebay.de) efter dialog. )
mvh niels peter
DK-2720
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
På webshoppen skal man være opmærksom på, at den som udgangspunkt vælger uforsikret pakke, medmindre du selv aktivt vælger noget andet. Jeg synes det er god skik at foreslå den mest sikre forsendelse som standard. Jeg tror de fleste kunder er interesseret i den mest sikre forsendelse, og så kan de risikovillige jo blot vælge noget andet.
Det snød mig en enkelt gang, hvor jeg fik et lokomotiv, der trods pakket i original kasse (vanlig Trix/Märklin kasse) lignede noget der havde været i gulvet fra 2 meters højde. Knækkede dørtrin, knækkede puffer og ridser i lakken. Der er ingen chance i livet for, at den skade kan opstå inde i kassen, men pakken var uforsikret sendt. Det havde jeg desværre ikke set da jeg bestilte. Så jeg valgte blot at æde den som lærepenge. Hos os går maskinen under øgenavnet "gulvbold-maskinen".
Den er nu repareret med hjælp fra Trix og fremstår, bortset fra få ridser, helt uden men.
Når jeg selv vælger uforsikret pakke - jeg kan jo blot læse hvad der højt og tydeligt står - så kan jeg ikke rigtig placere min klage nogen steder. Jeg vælger dog at følge min fornemmelse, og den siger mig at maskinen har set sådan ud da den blev lagt i postkassen. Det er desuden heller ikke altid billeder af de rigtige produkter på hjemmesiden, selvom billederne ser "hjemmetaget" ud, så er de hentet på nettet. Jeg har flere gange rendt ind i de samme billeder på eBay, og andre hjemmesider om tyske modeltog. Så vær opmærksom på dette også.
Jeg har på en udstilling købt et par godsvogne fra dem, hvor der manglede puffer og en enkelt vogn var defekt. Jeg så ikke dette da jeg købte varen, så jeg rettede efterfølgende henvendelse til butikken, men modtog aldrig et svar. Så jeg har købt min sidste ting hos dem, det er ærgelser jeg godt kan være foruden.
Hvis du kommer i selve butikken, så få kigget produktet nøje efter og få set det køre. Hvis det virker der, så tror jeg ikke der er noget galt. Mit bedste råd: Lad være med at handle fra dem via nettet.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
LasseSteen
Indlæg: 1.821
Jeg har købt hos Tim´s Floorball og Modeltog et par enkelte gange og normalt helt uden problemer, Men jeg oplevede ved forrige leverance, at der var brækket en buffer af et lokomotiv. Pakken var sendt inkl. forsikring. Da jeg skrev en mail til Tims Floorball og Modeltog, så fik jeg intet svar. Jeg sendte endda mailen to gange. Da jeg et par dage senere sendte en anden mail for at forhøre mig om en pris på nogle andre varer, så fik jeg svar med det samme. Men stadig intet svar på min reklamations mail.
Jeg har egentlig ikke noget desideret skidt at sige om Tims Floorball og Modeltog, men den sidste oplevelse gør nok, at jeg ikke køber mere der, med mindre han har noget, som jeg ikke kan købe andre steder. Så det er ikke fordi jeg nu nægter at handle der. Men jeg foretrækker nok at handle andetsteds fremover.
Men jeg synes da det er pudsigt, at flere har oplevet at produkter fra Tim´s er beskadiget og dele er brækket af. Jeg får sendt MANGE pakker uforsikret fra både ind og udland og jeg har faktisk endnu aldrig oplevet, at dele har været brækket af eller at varer er blevet beskadiget.
TireBurner
Herlev
Indlæg: 136
Hvis man vælger en forsendelsform, som netbutikken tilbyder, så er det netbutikkens ansvar, at varen ikke bliver beskadiget under transporten. Hvis netbutikken tilbyder forsendelse uden forsikring, mister man derfor ikke sine rettigheder, hvis man benytter denne mulighed.
E-handel og fragt
Hvornår overtager du ansvaret for varen
Hvis netbutikken ikke lever op til sine forpligtelser - eller for den sags skyld ikke svarer på reklamationer, så kan man klage til Forbrugerklagenævnet, og på den måde opnå, hvad man har krav på.
Mvh
Dennis
Igang med at opbygge DCC-anlæg. Primært dansk epoke V-VI
bahnfan.net
Systemudvikler
Malling
Indlæg: 1.017
Tak for info. Det var jeg ikke klar over. Det er godt at vide, at det også gælder hvis varen er sendt uforsikret. I mit tilfælde var det kombinationen af uvidenhed om ovenstående, men også de manglende svar på tidligere reklamationer der fik mig til at opgive på forhånd.
Jeg ville godt turde handle ved dem i deres fysiske butik, hvor jeg kan få varen i hånden og vurdere den inden købet. Jeg vil dog, som Lasse, foretrække at købe varen et andet sted.
Med venlig hilsen
Søren
Moderne tyske tog i H0, 2-skinne, digital, køreplaner. Samler desuden modeller fra Trix.
Besøg min blog om tyske tog på engelsk: http://railway.zone/
nohan
håndværker
Indlæg: 2
Hvis man vælger en forsendelsform, som netbutikken tilbyder, så er det netbutikkens ansvar, at varen ikke bliver beskadiget under transporten. Hvis netbutikken tilbyder forsendelse uden forsikring, mister man derfor ikke sine rettigheder, hvis man benytter denne mulighed.
E-handel og fragt
Hvornår overtager du ansvaret for varen
Hvis netbutikken ikke lever op til sine forpligtelser - eller for den sags skyld ikke svarer på reklamationer, så kan man klage til Forbrugerklagenævnet, og på den måde opnå, hvad man har krav på.
Tak for oplysningerne. Det var jeg heller ikke klar over.