De af jer, der har fulgt med i farcen omkring den elendige 2 MB fra TDC, som Sporskiftet længe har kørt på, skal også lige have slutningen med:
Mine servere er nu flyttet til en anden udbyder, og linien hos TDC er opsagt. Der er tre plus løbende måneds opsigelse, alt i alt har det betydet, at abonnementet ophører 30/6.
Stor var min undren derfor, da der dukkede en ny opkrævning op fra TDC, der via PBS ville hæve små 2.500,- kr. pr. 30/6. Opkrævningen var vedhæftet en faktura for 2 MB'en i perioden 1/7 - 30/9. Jeg ringede fluks til TDC og fik at vide, at det skam var lige efter bogen - jo, linien var godt nok opsagt, men de kunne jo ikke vide, om jeg måske fortrød opsigelsen, og derfor var de nødt til at kræve penge ind for næste kvartal også. Jeg kunne forsikre dem om, at det havde jeg ihvertfald ikke nogen intention om og foreslog så, at jeg vel bare kunne afvise PBS betalingen? Nej, nej, nej, det måtte jeg for alt i verden ikke gøre, for så ville jeg modtage en rykker og et opkrævningsgebyr - bemærk, at jeg ville modtage en rykker og et opkrævningsgebyr for et abonnement, der er ophørt og en linie, der er lukket!
Jeg formodede så, at når de på den måde stjal mine penge i en periode, ville de vel også betale renter, når de returnerede pengene? Nej, nej, nej, det kunne der naturligvis ikke blive tale om, det var jo kun i kortere tid, de havde tænkt sig at stjæle mine penge.
Jeg konkluderede herefter, at jeg i så fald under alle omstændigheder ville standse betalingen hos PBS - og nu, da den venlige dame åbenbart tydeligt kunne høre, at jeg var i krigshumør, erklærede hun, at hun så ville stoppe sagen og lave en bemærkning om, at jeg ikke måtte rykkes og ikke skulle have rykkergebyrer.
Jeg har eet abonnement tilbage hos TDC - det bliver opsagt på mandag, jeg ønsker ikke at handle med en virksomhed, der har en sådan forretningsmoral.
Og inden nogen nu falder alt for hårdt over mig: Jo, jeg ved godt, jeg er kunde hos Dansk Kabel-TV, der desværre ejes af TDC - men jeg har ikke de store valgmuligheder her, hvor jeg bor i øjeblikket. Vi er også tvunget til at være YouSee kunder, uanset om vi vil eller ej.
MVH
Lars
gejo
Indlæg: 673
Kære Lars
Jeg havde samme oplevelse, da jeg opsagde mit mobil abonnement hos TDC. På den måde har TDC hele tiden et ikke ubetydeligt gratis lån hos tidligere utilfredse kunder - man er vel et stort firma, hvor lov og moral ikke spiller nogen rolle!
Hilsen Gert
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.138
Da' Gert.
Helt enig: Jeg tror også kun, det handler om at vride den sidste fortjeneste ud af en vigende kundeskare - hvis de dyrker disse metoder systematisk, er det et temmeligt stort lån, de løbende kan have til rådighed - på eks-kundernes regning.
MVH
Lars
DCC
Indlæg: 359
Jeg kan sige at oister er slemmerne.
/Brian Ottens
----------------------------------------------------------------------------
Traincontroller Gold -Smarthand - Trainprogrammer: Version 9,
Lenz LZV200 , Lenz 23150 USB-Interface (Windows10), Lenz tilbagemeldere samt LDT RS-8 tilbagemeldere
LH101, LH01
Peco Spor kode 75
www.mdmjk.dk
www.karensvej7.dk
Tobran
Indlæg: 184
Jeg har, set med mine øjne, 12.000 kr tilgode hos TDC. Jeg har klaget over flere sager jeg havde med dem i 2001/02. Det eneste der sker, er, at TDC tager klagen op i deres afdeling for klager, og denne afdeling giver TDC ret. Jeg har ikke haft noget med TDC at gøre siden 2002. For cirka 5 år siden gravede TDC så i fortorvet udenfor min forretning, og ved den lejlighed røg min telefonforbindelse (Telenord). Jeg blev stik tosset, og ringede til TDC, og bad dem rette deres fejl med det samme. De sagde til mig, at jeg skulle kontakte Telenord, fordi jeg havde abonnement der. Jeg svarede at det var TDC der havde et telt på mit fortorv, og havde cuttet min forbindelse fordi jeg ikke havde konto hos TDC, så nu havde de 2 timer til at få sagen bragt i orden, ellers ville jeg gå videre med sagen. Den søde dame, svarede at sådan var TDC slet ikke, hvortil jeg svarede, at jeg selv kender 3 TDC montører, så nu skulle hun bare få rettet fejlen og det skulle være NU. Det gik ikke engang en time, så havde jeg min telefonforbindelse igen.
condor-9
Odense C
Indlæg: 281
Lars, vil du ikke prøve og sende mig dine orderbekræftelser fra TDC? Så vil jeg lige prøve og undersøge i næste uge, hvorfor det er sket?
Jeg er ikke enig i, at det er normal praksis at TDC gør sådan, og jeg kunne godt tænke mig at høre en forklaring fra vores bagland på, hvorfor det er sket..
Skriv en besked til mig i privaten, så får du lige min mail adr.
fjorbak
Indlæg: 583
Hej Lars vil du fortælle hvilken selskab du så har fået, for jeg har Fullrate og det er også et TDC selskab nu og telmore er også opløbt af TDC jeg er ikke intresseret i TDC og deres skuffe selskaber, de nævnte selskaber har jeg begge og Telmore ændre heletiden betingelser for deres abbon.
med venlig hilsen
Fjorbak
kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.
Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.607
Unslyl mig, men måske er det bare mig der misforstår vad du skriver. Mener du at TDC med vilje havde klippet din forbindelse over, fordi du ikke længere var TDC kunde?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Lidt fakta om tele branchen, ikke at jeg bestrider Lars uheldige oplevelse af TDC (som jeg ikke er ansat hos)
I Danmark er der ca 4,5 million mobil abonnenter plus 2,5 million fastnet abonnenter.
Ca 20-35% af kunderne skifter udbyder hvert år eller oftere når der komemr et nyt billigere tilbud.
Ovenstående er nok en af grundene til at vi alle kender "en eller anden" der har haft en dårlig oplevelse.
Danskerene har en tendens til ALDRIG/YDERST SJÆLDENT at dele gode oplevelser, det er ærgeligt for der er faktisk mennesker der prøver at gøre deres bedste, men ikke har mulighed for at yde den service de gerne vil yde.
Kender man branchen indefra som jeg gør, og kender dens kompleksitet, vil jeg nærmere undre mig over hvor få klager man reelt har...til sammenligning kan nævnes dem der klager over deres modeltog pusher og forkert leverance.... de har fandme ikke 2 millioner kunder der hander dagligt... prøv at forestil jer hvor mange forkerte sovevogne, selvtømmer vogne, MY eller andet I ville få forkert !!!
Glæd jer over de gange det går godt og lad være med at lade en enkelt fejltagelse gå ud over en stakkels medarnbejder der følger de retningslinier, en eller anden tåbelig, teoretisk og virkelighedsfjern akademiker, har proppet i nakken på hende
Kør en tur med toget og smil i stedet
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
gejo
Indlæg: 673
Hej Jan
Jeg klagede ikke og mener heller ikke, det er den enkelte medarbejder, der giver dårlig service - men selskabet, der bevidst eller ubevidst har indrettet faktureringssystemet til en overdreven egen fordel. Et system der nogle gange er på kant med loven, når der opkræves betaling for en ydelse, der aldrig skal eller vil blive givet. Det var såmænd det hele.
Jeg ville heller ikke betale et modelbanefirma for en model, jeg ikke har bestilt. Der er ikke tale om fejl.
Hilsen
Gert
DanskBjergbane
Minimalt
Kastrup
Indlæg: 503
Hej Gert
Forstår fint jeres harme over TDCs metoder som jeg selv syntes er rimeligt underlige. Første gang jeg har hørt om metoden.
Sygesikring D....... bruger faktisk præcis samme metode, de henholder sig så til den praksis at kommer min 80 årige mor til at betale, ja så betragter de det som en genindmeldelse .... og så forfra med opsigelse. Funderer over om den holder i byretten, men er bange for at det har begge firmaer testet.
MVH Jan
Hilsen Jan
Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.
ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.138
Da' Thomas.
Jeg har været en smuttur i Norge - og i stil med min vanlige praksis vil jeg ikke fortælle offentligt om det, før jeg kommer hjem - så derfor får du først svar nu.
Vedhæftet er to dokumenter - først ordrebekræftelsen fra TDC, hvor der står "Abonnementsprisen: Skal betales til og med 30. juni 2014", og efterfølgende fakturaen, hvor det samme abonnement forsøges faktureret fra 1/7 til 30/9, opkrævet via PBS. Det er den sidste faktura, jeg har afvist at betale - hvilket førte til trusler om rykkergebyr.
MVH
Lars
condor-9
Odense C
Indlæg: 281
Så er det fixet.
Den korte forklaring er, at de 2 systemer ved TDC, som håndterer henholdsvis opsigelser og regningskørsler, ikke snakker sammen. Det betyder at selvom din linje er opsagt med virkning pr. 30/6, så ved det andet system som danner regningen det ikke, og vil derfor sende en regning ud. Jeg ved man altid kan diskutere hvor vidt det er praktisk, og at TDC nok kører med gamle systemer, men det er fakta.
Jeg har fået betalingsdatoen er rykket, så du blot skal afvise den PBS betaling du har liggende til d. 30/6. Kort efter linjen er nedtaget skulle du gerne modtage en slutopgørelse, hvor regningen til næste kvartal er udlignet og går i 0..
Hvis der skulle opstå nogle problemer med regningen, så tager du bare fat i mig.
Himmerlandsbanerne
Suldrup
Indlæg: 1.575
Så er det fixet.
Den korte forklaring er, at de 2 systemer ved TDC, som håndterer henholdsvis opsigelser og regningskørsler, ikke snakker sammen. Det betyder at selvom din linje er opsagt med virkning pr. 30/6, så ved det andet system som danner regningen det ikke, og vil derfor sende en regning ud. Jeg ved man altid kan diskutere hvor vidt det er praktisk, og at TDC nok kører med gamle systemer, men det er fakta.
Jeg har fået betalingsdatoen er rykket, så du blot skal afvise den PBS betaling du har liggende til d. 30/6. Kort efter linjen er nedtaget skulle du gerne modtage en slutopgørelse, hvor regningen til næste kvartal er udlignet og går i 0..
Hvis der skulle opstå nogle problemer med regningen, så tager du bare fat i mig.
Hej Thomas,
når du tilsyneladende er ansat ved TDC kunne du så ikke få lavet så de 2 systemer kunne snakke sammen, så vi som kunde ikke skal være bank for TDC og deltage i en masse spildt arbejde med overførsel og tilbageførsel af penge.
med venlig modeltog hilsen
Ivan
2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6
sporplaner
condor-9
Odense C
Indlæg: 281
Hej Thomas,
når du tilsyneladende er ansat ved TDC kunne du så ikke få lavet så de 2 systemer kunne snakke sammen, så vi som kunde ikke skal være bank for TDC og deltage i en masse spildt arbejde med overførsel og tilbageførsel af penge.
Hej Ivan
Jeg er IKKE ansat ved TDC, men ved en partner som sælger TDC's produkter.
Dog skal det nævnes, at det blot var TDC's fakturaservice jeg snakkede med, så der var skam ikke noget raketvidenskab i det..
Mvh
Thomas.
gejo
Indlæg: 673
Hej Thomas
Du har utvivlsomt ret, at det ikke er raketvidenskab. Problemet er bare, at ikke alle bliver lige pænt modtaget ved henvendelsen til TDC, men får at vide, at det er bedst at betale, da der ellers kan opstå problemer. - Og så er man jo ufrivillig bank for TDC.
Forklaringen med at det skyldes systemer, der ikke samarbejder, er ikke god, når det manglende "samarbejde" altid er til TDC's fordel. Hvorfor skulle det komme til at "samarbejde"?
Hilsen
Gert
condor-9
Odense C
Indlæg: 281
Hej Gert oa.
Betragt dette som mit sidste svar omkring hvordan TDC fungerer, da jeg alligevel ikke kan ændre noget i hvordan procedurer og systermer er bygget op.
Jeg giver jer ret i, at det er meget upraktisk og irriterende for kunderne, når det i visse sammenfald sker, at man får en regning på en ny periode når ens abonnement er opsagt.. Jeg er bare bange for, at sålænge TDC er ejet af kapitalfonde, hvis eneste mission er, at hive penge ud, så går man ikke ud og investerer et større millionbeløb i nye systemer, blot for at undgå denne situation. Det vil derfor være mere på sin plads, at "takke" dem som lukker pengekassen i (kapitalfondene), og ikke dem som på trods af utallige sparerunder og nedskårede budgetter, alligevel prøver at få hjulene til at køre rundt.
Roger over and out.
gejo
Indlæg: 673
Hej Thomas
Blot for at have det helt på det rene. Jeg går ikke efter TDC's medarbejdere, som helt sikkert gør det så godt, de kan. Det er TDC, som firma, der efter min mening har en dårlig moral og kedelige forretningsmetoder.
Hilsen Gert